• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

måste oxo puffa för babymassagen lite, inte för att jag ska gå nu men alvin o jag gick när han va strax över 2 månader, super mysigt o va bra han sov sen på fredagarna

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino

Ååå.... Jag är helt snurrig i huvudet... Jag har inte sovit bra i natt Armica ville inte somna igår och Jörgen skulle ta hand om henne. Naturligtvis tog han på sig sin martyr-min till slut och sa att han skulle åka ut med henne i bilen. Även fast klockan var över 23 och han skulle upp tidigt tidigt. Men han var beredd att göra den uppoffringen. Och jag gick på det och tog över så att han skulle slippa åka ut och åka mitt i natten. Fan. Jag hade ju lovat mig själv att gå och lägga mig tidigt... Men det var bara att gå upp, vagga, amma, vagga, sjunga och vagga. Och det funkade. Efter en timme.

Grejen är att när han ska natta så testar han att mata och sen lägger han henne i sängen medan han sitter bredvid och stryker henne över huvudet. Om det inte funkar så har han liksom inga fler idéer. Så han kör med det tills hon antingen somnar eller skriker så mycket att jag kommer och tar över. Jag förstår att det inte faller sig lika naturligt för honom att ta hand om barn, men han har ju sett vad jag gör för att få henne att somna?! Bärsele, sjunga, vagga i famnen mm... De knepen kan han ju också ta till... Jag vill gärna ge honom tips, men han blir så jävla arg då. Som om han misslyckats bara för att jag måste ge honom tips och han inte kom på det själv. Jag tar ju tacksamt emot tips från alla er utan att bli arg och utan att förlora ett uns stolthet. Jag får väl bita i det sura äpplet ikväll och skriva en lista på vad han kan göra för att få henne att somna och sen får han bli så jävla sur han vill. En stor lista ska jag göra. I punktstorlek 34. Och i fetstil. Och rubriken ska vara "Saker som en misslyckad pappa som du kan ta till för att få Armica att sova utan att slå henne som du egentligen vill, din misslyckade jävel" för att riktigt strö salt i såren...

Tack för ordet.

Det är svårt att lära gamla sitta på hundar.
  • 5088

Oj va ja känner mig trött idag!! Ändå vaknade ja nyligen, sovmorgon zzzzz .... Måste va vädret!!

Fick hämta stumpan imorse kl.6 för brösten va helt sprängfyllda det har inte hänt på de senaste 3 mån. Antingen har hon velat ha mat runt 5-6 el så har ja klarat mig någon timme till.

Modesty2000: Oj Oj du orkar alltså va inne här på natten strongt gjort! Själv låg ja o sussade så gott .

• Dulia

Nån som vet hur lång tid det tar att promenera från Viby till Bögs gård?

• Siljelin

Nu verkar Jessicas vara-vaken-2-timmar-mitt-i-natten ha gett sig för den här gången. En vecka varade det. Fast igår somnade hon klockan 18, så då var jag rädd för nattvak. Men det blev bara nattamning vid 1 och sedan vaknade hon 6. Fast vid 1 fick hon ligga kvar i vår säng och jag la mig på kontoret. Har bäddat en extramadrass där...

Skitgrinig idag och sover bara 25 minuter åt gången.

Kan inte ni som vill o orkar skriva hur gamla era barn är och vilken klädstorlek de har just nu - även om det är olika för alla så får man LITE guide till vinteroveraller o sånt.

Jessica är 3 månader idag o har storlek 62.

• Dulia

Siljelin, Alma är 3 mån och har precis bytt till stl 62. Jag har köpt en vinteroverall i stl 68 och jag räknar med att den ska räcka hela vintern.

• Leia07

Siljelin: Leia är 6 månader och har strl 74/80. Vi har köpt en vinteroverall i strl 86. Vi provade en strl 80 på henne, men den satt alldeles för bra nu för att sitta bra om några månader.

• BeccaGrodan

Siljelin: Alvin är ju 8 månader o har strl 80 i kläder nu men vi har köpt vinteroverall i strl 80 för det är en stor 80a, är ju så olika på storlekar från olika affärer, svårt det dära...
    han drunknar iaf i overallen nu så större kan det inte bli även fast det känns lite konstigt att köpa overall i samma storlek som han ju redan har i andra kläder...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

Siljelin: Noel är 6 ½ månad, har precis börjat med 74 nu (han har följt månaderna som står i storlekarna ganska bra) och vi har köpt overall i 80. Hoppas på att det ska räcka, annars får man väl skaffa en 86:a på sluttampen om vintern blir lång...

• Armino
    Siljelin --> Armica är 3 ½ månader och har storlek 62. Den overallen jag köpte var i storlek 74 så den kommer ju att vara stor på henne. Men jag tänkte att det är en lång vinter vi har framför oss så hon kommer nog hinna växa i den. Annars kan man ju kanske ha den till nästa unge (som jag vill ha typ NU! Flört)
    Det blir surt i röven av rönnbär.
Svar på tråden Sollentunamammor!!