• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • AnkFisk

Eftersom jag har svamlat så mycket om frisörer och hår här nu så har jag laddat upp resultatet av klippningen i galleriet. Man ser ju att det blev sisådär med luggen... *s*

• Armino
    Ankfisk --> Hanna såg jättefint ut! Jag tycker inte att det syns så mycket att luggen är ojämn. Och Idas frisyr var också mycket fin. Lite Einsteinfrilla över det hela. Eller jag-har-precis-fått-en-elchock-frisyr. Det kör Armica på också Flört
  • Krodan

Måste bara visa min trollunges vilda hår, här är hon 6 månader, lättklippt

Min trollunge

Sen klippningen som jag mitt pucko, klippte när dte var blött så det drog ju hop sig klart mer än väntat

IMG_4332.jpgIMG_4432.jpg

Angelina och Athena är mina sessor
  • strojes

Vi har bara klippt Malin tre gånger i hennes 2,5 åriga liv. Första gången när hon var 1,5 år drygt! Hon har nästan inte haft något hår att klippa...

• Armino

Oj vad mycket folk det var på Mysebo idag! Förvånad Det blev lite väl mycket där i början även för Armica som annars är väldigt tålig. men sen när de felsta gick upp och sjöng så blev det lugnare på nedervåningen. Och sen var alla ganska bra utspridda, eller hur ni som var där? Men jag tycker att de som känner dottern till öf-chefen skulle få lite VIP-behandling, eller vad säger ni... Flört

Krodan --> Vilka fina lockar! Riktigt änglahår Glad Och det där med att klippa för kort har jag också råkat ut för. Jag skulle klippa min egen lugg för några månader sen och tog i lite väl mycket. Så den såg ut som när jag var liten och mamma klippte ekonomiklippning, dvs 3 centimeterslugg. Vår granne kallade det för kommunistlugg Ledsen

En sjöman ber inte om medvind, han läser instruktionsboken.
  • GoåGlad

Håller med det var verkligen mycket folk. Jag fick lite panik först när jag såg alla strömma in men det blev ju bättre sen.

Jag blev så slut i kväll att jag fick världens gråtattack när min man äntligen kom, vid nio tiden i kväll . Isac sov redan då så han fick inte träffa pappa i dag. När min man efter att ha varit hemma blott en timme, och knappt sagt ett ord till mig för att han var så trött, går och lägger sig så bröt jag ihop. Är såå trött på att ha hela ansvaret själv för hemmet o Isac. Han jobbar inför en deadline nu och jobbar därför extremt mycket, även helger. Samtidigt blir jag irriterad när han väl är hemma och vill hjälpa till för jag tycker att han varit så lite med Isac och nästan kommer och "stör" i våra rutiner. Hur knäppt är det?? känner mig som en hemsk fru o mamma. Jag vill ha hjälp men när den erbjuds så tycker jag att jag klarar det bäst själv. Stört.
    Så sedan kl 22 i kväll, då jag blev ensam uppe, har jag tröstätit Gorbys piroger och shoppat upp mina sista slantar på nätet.Glad Nu ska jag gå och lägga mig oxå så jag orkar med nattamningen.

Måste bara klaga av mig lite i tråden.
    Ses på torsdag.

• Armino
    Goåglad --> Jag vet precis hur det är! När Jörgen kommer hem vill jag gärna att han tar Armica så att han får vara med henne och så att hon lär känna honom och knyter band till honom. Men när han sen inte gör som jag brukar (håller, matar, nattar, tröstar henne på ett annorlunda sätt) vill jag liksom ta över och visa hur man ska göra. Och man får verkligen bita sig i tungan för att inte säga nåt. Förhoppningsvis blir det väl bättre när din gubbe har kommit förbi sin deadline? Då kan ni kanske ta en hämta-andan-dag och bara slappa (så gott det nu går med en liten Isak) och sen göra upp ett schema för hur det kommer bli i framtiden så att ni båda känner att ni får uppmärksamhet och gostid med Plutt-Isak Flört
    Ett fult spratt förlänger kivet.
  • Armino
    Goåglad --> IsaC ska det ju vara. Med c. Inte k. Du får rita dit  c:n på din skärm där jag har stavat fel Räcka ut tungan
  • Krodan
    Goåglad: Jag förstår hur du har dte. dte är supertungt att vara ensamstående utan att vara singel Du vet hu jag menar, man blir stressad när de inte gör saker enligt rutinerna när de är hemma sina korta stunder för då hamnar allt annat ur fas och då vet man inte hur man ska överleva. för dte är rutinerna som får en att hålla ihop i de lägena. När jag var hemma med Angelina och var höggravid var jag så sjukt trött för mike jobbade jämt (kvällar och helger) att jag nästan blevförbannad om han kom hem strax efter att hon somnat på kvällen, för då kunde han lika gärna vara borta längre så jag fick vara ifred kände jag. hur sjukt är inte det? men man är så himla trött att man inte tänker riktigt smart.. det blir nog bättre när dte lugnar ner sig på jobbet för honom.
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Mondino

Känner precis igen tankarna och känslorna. Märkligt det där med hur man kan längta så på dan tills han kommer hem och när han väl är hemma då gör han fan inte ett enda rätt . Känns som man måste gå hemifrån när dessa pappor ska vara med sina barn (om dom nu hann hem innan dom somnat) för att man själv inte ska hålla på att explodera inombords för att dom inte "gör rätt". Ibland är det såna jäkla smågrejer, som hur Micke lyfter Theo. Han lägger honom aldrig mot axeln..utan håller alltid honom "utåt": en hand under rumpan och en hand under huvet som är långst bort i från Mickes kropp... SUCK... ge grabben lite kontakt!!! Och dom ses ungefär 1 timme på kvällen och då tycker jag att gott att Theo kan få sitta i hans knä. NÄÄÄÄ, är han då snäll då lägger han ner honom i babysittern!!! HALLÅÅÅÅÅ!! Some bonding here please!! Nää.. jag ska börja med att gå upp på vinden å sätta mig å surfa den där timmen!!

Svar på tråden Sollentunamammor!!