• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • CaS

Såg att det pratades om Sats här inne... Var medlem förut och tränade då på anläggningen vid Odenplan. Utnyttjade även vid flertalet tillfällen deras barnpassning till Theo som då var mellan 1,5-2,5 år. Gick alldeles utmärkt. De flesta som jobbade där var såå gulliga och det var inte alltför stor ruljans på personalen vilket jag tyckte var ett STORT plus! Prövade aldrig deras Sats Baby dock, och nu med två har det ju inte direkt heller blivit av =)

• Maria R

lillmondinos mamma - jag följer gärna med nån gång! Vilken tid var det nu igen, onsdagar? Jag kan ju bara när Sam är hos sin dagmamma, jag tror det blir lite väl mycket action annars

• Mondino

Maria R: japp, onsdagar kl. 10. Vi kan bestämma närmare men jag har tänkt att gå på onsdag.
    En annan fråga vilken dagmamma har ni? Bor här i Töjnan?

• gympatjej

Tränar alla på SATS? Ingen som kör i simhallen? Tycker de har helt ok pass där och mycket billigare än sats!

• strojes

Gympatjej: Tycker SATS är för dyrt så när jag ska börja träna sen efter graviditet blir det någon annanstans än på SATS. Har aldrig tränat på simhallen förut men provar gärna. Har spinnat på friskis och svettis här i sollentuna tidigare.

• Maria R

Lillmondios mamma - Eva Olssom heter dagmamman och bor i Töjnan. Än så länge har det funkat bra, hon verkar bra och verkar få barnen att trivas. Sam har i och för sig krånglat med att sova när han varit där, sovit lite eller inget alls, men vi får väl se hur det utvecklar sig när han varit där lite längre. Först var jag lite skeptisk till dagmamma men nu har vi satt lillebror i kö där också

Men om det funkar med dagmamman så är jag ledig på onsdagar kl 10:00 men inte nästa vecka för vi har en syn kontrolls tid till Sam då.

vad tyckte din lill kille om att vara med och träna då, inga skrik katastrofer?

• Mondino

MariaR: Okey, ni har Eva. Jag har själv jobbat som dagmamma tillsammans med Eva, Gudrun, Anita och Ulla som dom heter var och en för sig . Theo ska gå hos Anita nästa höst och hon och Ulla bor ju här uppe i radhusen på Ryavägen där vi bor. Då antar jag att ni bor på Rådjurstigen/Frejavägen.

Det gick väldigt bra på träningen med Theo. Otippat bra, jag va där i tid och tankade honom en kvart innan, och sen låg han på en matta och såg mest chockad ut . En liten gråtperiod blev det men han tyckte det nog det va äckligt när min svett droppade ner på honom så han tänkte att det va nog bäst att sluta kinka annars lär hon ta upp mig å jag kommer bli helt kladdig av morsans äckliga svett

• Armino
    Back in action!!! Har ni saknat mig? Jag har saknat er alla! Men vi har haft det superskönt i Spanien! Och jag har till och med blivit lite brun. Jag som aldrig blir brun Förvånad

Flyget ned gick jättebra, Armica sov under både start och landning så det blev inga problem där. Sen var sätet mellan mig och Jörgen ledigt så hon kundeligga där och snusa medan mamma och pappa tittade på Shrek 3 Flört När vi landat visade det sig att mamma missförstått (läs glömt) och inte beställt nån bilbarnstol till Armica. Så jag fick åka med henne i liggdelen till vagnen. Det tyckte Armica var helt okej medan jag satt som på nålar och bara väntade på att vi skulle krocka Förvånad Och vi höll bilfärderna nere till ett minimum och klarade hela veckan utan bilbarnstol. Vi var och handlade en gång och åkte till en by i bergen en gång. Sen höll vi oss på marken Glad

Vi bodde hos en sysssling till mamma som har en lägenhet där nere i Malaga och det var superskönt. För då kunde man äta när man ville, laga den mat man ville ha och inte anpassa sig till andra gäster eller hotellrutiner mm... Det fanns en pool som bara var till för de som bodde i området och det var nästan inga alls där så den hade vi nästan för oss själva. Och det tog ca 2 min att gå ned till medelhavet. Snacka om att man blev bortskämd

Jörgen och jag turades om att ta hand om Sköldpaddan och mamma var inte sen på att gulla och gosa när jag och Jörgen ville äta eller bada eller nåt. Jag var lite orolig för att hon skulle få vätskebrist eftersom hon inte kissade så mycket de första dagarna men sen var blöjorna välfyllda som vanligt igen så det gick bra. Fast nu tycker hon inte om kläder längre. Hon fick ju ligga i bara blöja en hel vecka och blev väl lite exibitionistisk av det. Så nu blir hon väldigt sur när vi ska ta på kläder på morgonen Skrattande

Det som blev lite jobbigt mot slutet var att både min mamma och min mormor la sig i lite väl mycket angående matning, kläders vara eller icke vara och sovtider mm... Fundersam Och min mormor älskar att spela martyr. När vi skulle till marknaden (som bara hon ville gå på) sa mamma att vi bara skulle hem och lämna av mig och Armica först. Då suckar hon och säger "Ja, men då åker vi inte till markaden. Vi struntar i det." Varpå alla då ska övertyga henne om att det kommer att bli jättekul och att de verkligen längtar efter att få gå och titta på plastskit, billiga kopior, fula kläder och mystiska ofräscha matvaror... Så var hon med allt allt allt... Skrikandes Men det blir ju så när man bor nära inpå folk som man inte bor med till vardags; man skaver lite på varandra...

Och nu är vi hemma igen! Hurra för oss! Och hade vi haft några pengar så skulle vi ha åkt och handlat mat nu. Men det visar sig att Ellos varit inne på vårt konto och snott alla våra pengar... Bara för att man beställde lite kläder för ett tag sen... Ledsen
    Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon.
  • Armino

Ha! Vad mycket det blev. Men det är ju en hel veckas inlägg. Fast i kompakt form Skrattande

• Mondino

Camabo: VÄLKOMMEN HEM!! Å va kul att allt gick så bra, alla glada nöjda! Och alla trätor glömmer man snabbt när man väl kommit hem.

Skönt att höra att det gått bra, jag sitter i funderingarna att åka iväg en vecka med Theo och Elina (stora tjejen) men blir nog i mars typ... men jag våndas lite, ska jag tänka: ähhh.. livet i kort, klart man ska passa på när man ändå är ledig från jobbet och lätt å ledigt kan sticka iväg etc. Eller om jag ska tänka: naaeee.. kanske det blir jobbigt med och för Theo, tänk om det blir för varmt, tänk om han blir sjuk, bla bla bla... Ska man våga eller inte?? Men shit va skönt med sol å värme...

Svar på tråden Sollentunamammor!!