Back in action!!! Har ni saknat mig? Jag har saknat er alla!

Men vi har haft det superskönt i Spanien! Och jag har till och med blivit lite brun. Jag som aldrig blir brun
Flyget ned gick jättebra, Armica sov under både start och landning så det blev inga problem där. Sen var sätet mellan mig och Jörgen ledigt så hon kundeligga där och snusa medan mamma och pappa tittade på Shrek 3

När vi landat visade det sig att mamma missförstått (läs glömt) och inte beställt nån bilbarnstol till Armica. Så jag fick åka med henne i liggdelen till vagnen. Det tyckte Armica var helt okej medan jag satt som på nålar och bara väntade på att vi skulle krocka

Och vi höll bilfärderna nere till ett minimum och klarade hela veckan utan bilbarnstol. Vi var och handlade en gång och åkte till en by i bergen en gång. Sen höll vi oss på marken
Vi bodde hos en sysssling till mamma som har en lägenhet där nere i Malaga och det var superskönt. För då kunde man äta när man ville, laga den mat man ville ha och inte anpassa sig till andra gäster eller hotellrutiner mm... Det fanns en pool som bara var till för de som bodde i området och det var nästan inga alls där så den hade vi nästan för oss själva. Och det tog ca 2 min att gå ned till medelhavet. Snacka om att man blev bortskämd
Jörgen och jag turades om att ta hand om Sköldpaddan och mamma var inte sen på att gulla och gosa när jag och Jörgen ville äta eller bada eller nåt. Jag var lite orolig för att hon skulle få vätskebrist eftersom hon inte kissade så mycket de första dagarna men sen var blöjorna välfyllda som vanligt igen så det gick bra. Fast nu tycker hon inte om kläder längre. Hon fick ju ligga i bara blöja en hel vecka och blev väl lite exibitionistisk av det. Så nu blir hon väldigt sur när vi ska ta på kläder på morgonen
Det som blev lite jobbigt mot slutet var att både min mamma och min mormor la sig i lite väl mycket angående matning, kläders vara eller icke vara och sovtider mm...

Och min mormor älskar att spela martyr. När vi skulle till marknaden (som bara hon ville gå på) sa mamma att vi bara skulle hem och lämna av mig och Armica först. Då suckar hon och säger "Ja, men då åker vi inte till markaden. Vi struntar i det." Varpå alla då ska övertyga henne om att det kommer att bli jättekul och att de verkligen längtar efter att få gå och titta på plastskit, billiga kopior, fula kläder och mystiska ofräscha matvaror... Så var hon med allt allt allt...

Men det blir ju så när man bor nära inpå folk som man inte bor med till vardags; man skaver lite på varandra...
Och nu är vi hemma igen! Hurra för oss! Och hade vi haft några pengar så skulle vi ha åkt och handlat mat nu. Men det visar sig att Ellos varit inne på vårt konto och snott alla våra pengar... Bara för att man beställde lite kläder för ett tag sen...