• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

camabo: spännande.. vad tror du herren i huset säger om planerna o hur snart skulle du vilja bli gravid om vi nu bortser från det faktum att man aldrig vet hur lång tid det tar att bli på tjocken!?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • 5088

Hejsan hoppsan på er!!

Shit e alldelles för dålig på o orka skriva nått här .

E så himmla trött men förstår inte varför?? Har ju inte gjort nått jobbigt idag juh!! Skulle egentligen gå o köpa träningskort o börja träna ikväll men orkar helt enkelt inte!!
    Undra om det är vädret el va de beror på? Vitaminbrist?
    De känns helskummt!!

Har läst lite om för o nackdelar me o skaffa barn tätt el några år mellan.. sj vet ja dock inte eftersom ja inte har nått o jämföra med.

• Modesty2000

Det där med syskon är svårt...jag är själv 32 så jag kan inte vänta oni all evighet men samtidigt är jag själv ensambarn och har aldrig på allvar längtat efter syskon så om det blir ett syskon för min skull först och främst...och jag har just varit hos en väninna som har 2 barn med 4 år emellan och det verkar rätt nice men kanske lite väl långt tidsspann med tanke på min biologiska klocka...

Har varit borta i 3 dagar och kaos som vanligt väl hemma igen. Fia fick totalt tilt när hon fick träffa pappa igen och för att visa hur mycket hon saknat honom vrålade hon extra mycket innan hon somnade :(...

• Armino

Ja det gick lättare än jag trodde... Han är med på noterna. Och jag behövde inte ens locka med obegränsad mängd sex, Lillmondino Räcka ut tungan Jag tror att det var löftet om en 08:a som fick honom på fall. Han tycker att vi ska ha en som föds 080808. Ja, vi får väl se hur det blir.

Becca --> Ja, så snart jag slutat amma så sätter vi igång. Eller vi kan väl köra på redan nu, men det kommer ju med all trolighet inte bli nån bebis förän jag slutar amma. Men övning ger ju färdighet... Flört

En gång, ingen bög.
  • Armino

Oj oj oj...

Det här är stort.

Okej... Lyssna nu. Eller läs nu. Eller... ja, ni fattar. Jag har pluggat till lärare. Och jag skulle gå en inriktning men missade 5 poäng. De 5 poängen tänkte jag ta förra hösten men jag fick inte ledigt från jobbet (jävla skitjobb!). Då tänkte jag ta dem nu i höst samtidigt som jag skulle ta den hemska mattetentan som jag också hade kvar för att få ut min examen. Jag mailade till studievägledningen på LHS för att kolla om jag inte kunde tillgodoräkna mig två fristående kurser som jag gått istället för att ta mattetentan som jag verkligen inte vill göra. Då fick jag som svar att jag redan kan ta ut en examen!!! Förvånad Förvånad Jag har redan en lärarexamen! jag behöver inte gå den där hemska jävla samhällskurse och jag behöver absolut inte ta den hemska hemska mattetentan!!! Tjoho!!!! Skrattande Cool För säkerhets skull ska jag försöka ringa till studievägledningen imogon för att bekräfta men jag vågar mig ändå på att jubla!

Fast jag undrar hur det blir med våra bebisplaner då... Vill kanske Jörgen gå tillbaka till ursprungsplanen då; han är pappaledig från årsskiftet och jag börjar jobba...? För det vill inte jag. Jag vill vara ledig länge länge!

Hi hi hi...
  • Camilllla

5088: Jag tror tröttheten bara slår till emellanåt sådär ändå... Hoppas du piggnar till snart!

Camabo: Vad roligt! Jag läste till lärare i en månad sen flydde jag fältet
    Hmm ska det bli en 080808 för ni ju köra igång rätt snart? För det är ju skitenkelt att beställa en bebis sådär på exakt datum

Jag har nog tänkt försöka söka jobb nästa vår/sommar ändå, trots att vi hoppas på att bli gravida under sommaren.. Men skulle jag förbli arbetslös så blir det ju, som Maria R säger, en lugn dagisinskolning för Noel där vi kan ta det lite i hans takt och inte behöva gå långa dagar från början...

Mellan mig och min storasyster är det 3 år och 4 månader.. Har funkat rätt bra, bortsett från att jag var hennes försökskanin när jag var liten och hon testade vad som hände om man satte snurrande kattleksaker i håret på mig och hur hårt man kunde göra illa mig och så Sen var det ju såklart alltid hon som bestämde vad man skulle leka men nu när vi vuxit upp och de flesta tycker jag är lite ordentligare och skötsammare än henne känns det ju bra iaf

• BeccaGrodan

camabo: åh härligt, o jätte grattis till att du faktiskt är klar o inte behöver läsa mer :)
    men du du kan ju visst bli gravid när du ammar så va inte för säker på det
    hur ser planen ut för Armica, blir hon kvar med dig o lill eller blir det förskola?
    själv är jag ju för att hon ska va hemma så det blir lite jämnåriga med Alvin hemma, vore toppen!!! blir ju som vi nog konstaterat i tråden förut en ond cirkel när inga har sina äldre barn hemma för det då inte finns några andra äldre barn att umgås med o så får de börja på förskola istället så nu tycker jag vi vänder trenden

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino
    Becca --> Ja, det är klart att man kan bli gravid, men det känns inte som om jag kommer ha sån tur. Men man kan ju alltid hoppas! Vi (läs jag) vill ju att Armica ska in på montesoriförskola här i Viby och vi har satt henne i kö för att börja nästa höst. Om hon inte kommer in där så kanske jag har henne hemma ett tag, men inte alltför länge. Jag tror att barnen får ett bra utbyte av att vara på förskola även när de är så små att de bara parallell-leker. Men där är vi väl av olika åsikter va? Glad
    En gång är ingen gång, två gånger är alldeles för mycket.
  • Modesty2000

Tänkte att jag skulle försöka sminka bort min crack-pundar-look nu på morgonen och inser att min underlagskräm luktar som Fias bajsblöjor...det måste betyda att det var sjukt länge sedan jag sminkade mig på allvar (förutom den vanliga krattningen med mascaran...). Dags att styra stegen till sminkaffären igen...
    Läste nånstans att man var en mamma när man hade fler nappar än läppglans i handväskan och jag har väl hamnat där nu..

• rooos

Grattis camabo till lärarexamen! Det är det roligaste jobbet i hela världen!!!! Tycker i alla fall jag :) Fastän det är heelt underbart att vara ledig och hemma med Harry så längtar jag faktiskt ibland efter mina barn i skolan..
    Vilka åldrar vill du jobba med? Jag jobbar i en F-2 på danderyds montessoriskola. Superbra!

Svar på tråden Sollentunamammor!!