• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Siljelin: Det är svårt att bryta sig in i grupper.. Hoppas du hämtat dig från dagen och slipper vara ensam på öppnis mer! Kram på dig

Modesty: Jättesvårt att svara på.. Verkar hon hängig och sjuk eller är det bara lite snor? Funderar på hur vi ska göra.. Jag har känt mig lite risig idag, får se hur det känns imorgon och om jag hinner sova ok.. Träffen är dessutom precis innan Noels lunchtid och i vanliga fall brukar han sova då..
    Men jag skulle gärna gå för det är ju alltid trevligt att återse bm lite Ja det är ju kul att se er också såklart men det lär ju bli av fler gånger under hösten

Blä jag mår illa ikväll.. Men jag har iaf hängt tvätten så behöver jag inte göra det inatt..

• noodle

siljelin jag förstår precis hur du känner, jag är exakt likadan! :( Med Felix var jag nog bara på öppnis typ 3 gånger totalt, och då för att jag blev meddragen av en från mammagruppen. Och trots att jag följde med nån annan dit så kände jag mig som ett ufo eftersom den jag gick dit med inte verkade ha några som helst problem med att börja babbla med precis vem som helst och själv satt jag där knäpptyst och blyg. Det känns som om alla redan känner alla och som att det bara är man själv som har problem med att träffa nya. Jag gick oxå alltid hem och kände mig helt usel. Synd att du blev ensam idag! Säg till om du vill gå en promenad nån gång lr nått, jag är hemma om dagarna.  

• Modesty2000

Siljelin: jag kämpar på varje dag känns det som med en liten loppa som varvar underbara dagar med dagar som idag...var på besök hos en god vän som jag inte träffat på snart 2 år och jag kunde knappt föra ett vettigt samtal för att loppan skrek så mycket eller varvade skriken med missnöjt gnällande. Nästan 12 mil tur och retur för 3 timmars sönderhackad konversation och så har karln mage att bli sur för att det dröjer innan jag kommer hem...då har han suttit på sitt trista jobb och tittat på bilder av loppan hela dagen...han har till och med fått bajsa i lugn och ro! Vad gnäller HAN för???

Som sagt...har du kvar mitt nummer är det bara att ringa om du vill ha sällskap...skrik-Fia o skrik-Jessica kan ju ligga och vråla ihop :D! Jag har 3 olika typer av öronproppar hemma...

• Bess
    Siljelin: Men JAG var ju där!! Iofs så "känner" inte vi varandra, men jag kollade faktiskt efter dig vid sångstunden o sen efteråt. För vi hejjade ju lite före sången. Men du fanns ju ingenstans! Tråkigt att du gick hem. Och jättehemskt att du t.o.m grät efteråt!!

Jag kan ju säga, att jag kände typ likadant förra tisdagen då jag var där. Då när alla ni andra var där. Jag kände mig jätteutanför och som ett ufo som knappt vågade prata. Och alla babblade med varandra o verkade känna varandra sen flera år tillbaka. Helt olikt mig att sitta tyst. Som tur var kom Camilla efter sångstunden, så jag iaf kände nån!!

• Siljelin

Hej o tack för alla kommentarer! Modesty, vi kanske kan lämna skrikisarna hemma o gå en promenad själva? Med öronproppar för säkerhets skull. Jessica gillar ändå inte promenader.

Bess, jag vet förstås att du var där, fast eftersom jag inte träffat dig innan (visste inte att du var där sist) och du var där med din grupp, så blev det inte så stor skillnad :o)

Ska understryka att jag inte försökte speciellt mycket och att ingen gjorde något för att jag INTE skulle få prata med någon, så jag har inget att skylla på egentligen.

Har också tänkt på att jag ju sitter där själv i en grupp ibland och undrar om det finns någon ensam som vill vara med men om jag någon gång ser nån brukar jag alltid tro att den nog inte vill prata med oss etc. Jag är nog lite knäpp :o)

• Mondino

Visst är det värdelöst att känna sig helt själv. Trot eller ej, babblig som jag är, tycker oxå att det är hemskt att försöka finna sig tillrätta i en grupp som redan finns, det är läbbigt å svårt och man känner sig verkligen utanför! Usch å fy för dom känslorna, det kan verkligen få en att gråta. Å gråter det gör man ju titt som tätt. Jag gör det i vanliga fall oxå, och etter värre under graviditeten (tillsammans med utbrotten, mina barn påstod att jag hade nåt dom kallade för Agro-damp under graviditeten ) Nää fy å blä!!
    Och hur ska vi hitta varann när vi ses på såna här ställen??? hmm.. vi mååste nog ha namnlappar på oss: JAG TILLHÖR SOLLENTUNATRÅDEN PÅ FAMILJELIV: LILLMONDINOS MAMMA så vi kan spåra varann .Det här måste lösas!! Kanske man kan köpa några roliga knappar med nån smiley på eller så, så kan vi börja sprida dom när vi ses nästa gång!!
    Jag tänkte gällande frågan förkyld bebis och träffa andra bebisar. Nu vill jag absolut inte låta som nån pekfingervisande morsa... men beroende på hur sjuk ens barn är så får man tänka omvänt. Skulle jag kunna tänka mig att låta min bebis "umgås" med en bebis som är så sjuk som min unge är idag?? Då har man svaret om man ska träffa andra mammor å bebisar.

Nu ska jag strax åka till SATS och prova Mamma-bebisgympan. Ha en bra dag idag och extra kram till dig Siljelin för att du va så less på allt igår!! Ny dag idag med nya skrik å nya leenden

• Siljelin

Lillmondino, har velat fram o tillbaka om SATS hela sommaren (gick där för några år sen) men kan inte bestämma mig. Vill gärna gå på mamma-barn-gympan men är tveksam till barnpassningen o för ett pass i veckan i ett halvår är det synd att binda sig för ett år à 5000 kr. Kan förstås gå på kvällar o helger, men min tid med sambon känns redan begränsad. Vad tycker du om mamma-barn-gympan? Har du provat barnpassningen?

• strojes

Oltine: Inte alla men många har småttingar. Jag har en dotter född i februar 205 (2,5 år nu) och väntar tvillingar i november.

• Oltine

Ah, känns som det är mycket bebis prat. och att alla har barn under ett ........

Agnes Cecilia Diamond 051021
Svar på tråden Sollentunamammor!!