Här kan jag inte klaga på Johans tid med Noel, den tiden han är ledig (vilket är relativt mycket som han jobbar nu) är det oftast han som matar/leker med/går ut med Noel. Sen Noel började skratta tror jag Johan har varit hans favorit, men det kan jag leva med
Däremot är han lite dålig på att hålla rutiner, speciellt kring mat, även om vi bestämt det tillsammans.. Han vill till exempel gärna ge upp tidigt, som på föräldragruppen i måndags när Noel skulle få mellanmål. Jag hade med en sån där plastförpackning med fruktpuré, Noel har ätit den förut, kanske inte det han tycker är allra godast men det kan ju inte va supergott jämt.. Johan matade och Noel satt i mitt knä. Efter ett par skedar gapar Noel inte längre som en fågelunge så då säger Johan "nej han vill ju inte ha".. Eftersom vi skulle till Stinsen direkt efteråt visste jag att mellanmålet behövdes ordentligt så jag tog över matningen och ja då gick ju allt ner utan problem, när han tittar bort får man ju visa vart skeden är bara...
Siljelin: Jag kommer säkert inte orka längre när jag har 3 smutsiga barn men nu sprutar jag "Ta bort" på allt - bajsfläckar, matfläckar osv. Tror det alltid funkat på bajs, men mangopuré är lurigt att få bort, det bästa då är att skölja plagget direkt tycker jag.. När ni kommer till smakisarna
Håller helt med dig om åldrarna på jobbet.. Visst är det mysigt och gosigt med de små, men samtidigt så roligt när man är med de äldre som man kan konversera ordentligt och skoja med
Modesty: Har för mig att typ mellan vecka 23-30 var det mycket gnäll och kläng här.. Jag kunde inte gå ur Noels synfält utan att han fick spel.. Sen kring 31 veckor blev han en riktig solstråle, tycker nog aldrig han varit så mysig och rolig som han är nu emellanåt..
Så se ljuset i tunneln! Jag har nu istället för att njuta av lugnet börjat oroa mig för nästa fas...