• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    lillmondino --> Klart ni ska åka iväg! Då är ju lillkillen nästan ett år och stora karln jö Glad Och ni behöver ju inte åka till värsta u-landet där det finns fläcktyfus och inbördeskrig. Om ni behöver en barnflicka som tar hand om Theo medan du och Elina knyter starkare mamma/dotter-band så kan jag tänka mig att följa med. För en blygsam penning Räcka ut tungan
    Du skall inte stjäla mer än du orkar bära.
  • Camilllla

lillmondinos: Vi hade i princip bestämt oss för att åka iväg i januari-februari, då kan ju Johan ta föräldraledigt eftersom jag ännu inte kommit till gränsen där man måste ta 5 dagar i veckan.. Men vi skulle vilja ha mina föräldrar med, både som lite avlastning och lite socialt umgänge men de har inte riktigt hakat på... (Och nej, jag klarar inte av tanken att åka med Johans mamma...)
    Just nu vore det perfekt att åka med Noel, vi har exakt koll på vad han äter och när så det skulle bli lätt att planera mat och han äter dessutom inte supermycket så vi behöver ju inte 30 barnmatsburkar.. Men vi har iofs funderat på USA och där finns det väl också barnmat

Camabo: Låter som en superskön resa (trots bilstolsmissen) och skönt att allt gick så bra

• Armino
    Hör ni alla! Är det nån som har några förslag på aktiviteter för en 4 månaders Armica? Alltså jag menar saker som hon och jag kan roa oss med på dagarna när vi är ensamma hemma med katterna. Babygymet förlorar ju liksom sin charm efter ett par minuter. Vad gör ni andra hemma för att roa era små?
    Dåliga flickor är inte det sämsta.
  • Siljelin

babygymet och en liten bjäller-kanin-strumpa är det enda som roar Jessica. Utom att bäras runt i famnen. Fast hon gillar än så länge babygymet längre än 2 minuter. Men jag är också tacksam för tips. Har börjat se på TV o video medan jag bär henne mot axeln, för det blir så långtråkigt... Ok, ok, jag pratar med henne ibland också :o)

• Siljelin

Vaknade i natt av att det var så trångt o obekvämt att ligga bredvid Jessica (hon brukar hamna i min säng efter nattamningen o så ligger jag kvar o dåsar/stensomnar nån timme tills hon sover ordentligt o sen flyttar jag till madrassen på kontoret) så jag gjorde mig redo för kontoret. Jag tog hennes filt från spjälsängen och tänkte bädda över henne i min säng och sedan gå. Då upptäckte jag att vi inte alls ammat och att hon inte alls låg i min säng och att jag precis slitit av henne filten i spjälsängen för att bädda över något fantasifoster i min säng. Snacka om sömngångare!

• Siljelin

Kan tillägga att jag ganska ofta vaknar och tror att Jessica ligger på/bredvid mig och att jag måste vara försiktig och inte röra mig alls - och så ligger hon egentligen i spjälsängen!

• Maria R

Lillmondios mamma - så du har varit dagmamma, tur att jag inte partade skit om dagmammor och Eva då

Idag grät Sam lite när jag lämnade honom så då kan jag inte låta bli att fundera på om jag ändå ska ha både honom och Svante hemma samtidigt. Men samtidigt är det väl inte så konstigt att han är lite ledsen, jag får vänta några dagar till innan jag kan utvärdera antar jag. Det var första "riktiga" dan efter inskolningen idag också. Det känns lite som att Svante blir alldeles bortglömd och att man inte riktigt hinner med honom när Sam röjer runt hemma hela dagarna heller. Men på det stora hela är jag nöjd med dagmamma, hade jag varit tvungen att jobba och inte var hemma med Svante hade det på nåt sätt varit lite lättare att lämna, nu känns det som att jag är världens sämsta mamma som inte "orkar" att ha båda hemma på heltid. Jaja nu fick jag skriva av mig lite i alla falla

Idag ska jag på två månaders koll med Svante, ska bli spännande att se vad den lilla valrossen väger nu Har inte vägt honom på tre veckor tror jag, men förut snittade han väl 400 gram per vecka ca.

Oj, vilket långt inlägg det blev! Jaja, nu kanske jag borde göra nån nytta...

• Armino

Men... Vilka slöfockar ni är! Varför svarar ni inte på min ytterst viktiga och intressanta fråga??? Skrikandes Räcka ut tungan

Okej, den här då:
    Ska man skaffa barn tätt eller ska det vara några år mellan ungarna? Jag är helt rådvill. Oftast har man ju en känsla för vad som är rätt val men i den här frågan vet jag inte alls var jag står. Jag vill höra för- och nackdelar med båda alternativen och det här känns som det bästa stället att få bra svar. Så hjälp mig nu alla som har nån åsikt!

En dålig kopia blir aldrig lika bra som ett bra original.
Svar på tråden Sollentunamammor!!