• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • strojes
    Modesty2000 skrev 2007-09-20 09:54:28 följande:
    Läste nånstans att man var en mamma när man hade fler nappar än läppglans i handväskan och jag har väl hamnat där nu..
    Om man som jag varken har nappar eller läppglans...
  • Krodan
    Modesty2000 skrev 2007-09-20 09:54:28 följande:
    Tänkte att jag skulle försöka sminka bort min crack-pundar-look nu på morgonen och inser att min underlagskräm luktar som Fias bajsblöjor...det måste betyda att det var sjukt länge sedan jag sminkade mig på allvar (förutom den vanliga krattningen med mascaran...). Dags att styra stegen till sminkaffären igen...Läste nånstans att man var en mamma när man hade fler nappar än läppglans i handväskan och jag har väl hamnat där nu..
    *skrattar så jag storknar*
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

camabo: oki doki.. näe visst kan barn få ut nått av att va på förskola när de är så små oxo men anser inte att det är nödvändigt o då har jag hellre mina hema för att få njuta av dem själv

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Krodan
    Becca: Känner du aldrig att din stora kilel fick väldigt mycket ensamtid med sin mamam men att bebisen aldrig komemr få ensam tid med sin mamma?
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

krodan: barn numer 2, 3, 4 etc... blir ju aldrig samma sak som barn numer 1 men sjlvklart kommer jag och maken se till att jag får ensamtid med båda barnen o att han får ensamtid med båda barnen varför sig o dessutom är ju tanken att när Alvin börjar på förskola vid typ 3 års ålder är lill kvar hemma med mig i ytterligare ca 8 månader  så nej jag ser inte det som något problem i vårt fall!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Ser att ni diskuterar syskon :) Här växer ju magen, går in i v30 imorrn så Felix kommer ju snart få ett syskon. Jag är skraj för att jag inte ska orka med 2 små, och skraj att Felix ska bli väldigt avundsjuk och ledsen. Men samtidigt så vet jag att man har sån himla glädje av sina syskon och jag själv hade inte velat vara ensambarn. Jag tyckte alltid synd om dem som inte hade några syskon när jag var liten, för vem lekte de då med när kompisarna hade gått hem? Och för min del var det inga problem att "dela" mamma med brorsan, i alla fall inte den tid jag kommer ihåg. Det kanske är annorlunda när man är lite mindre som i Felix fall.

• Modesty2000

Skydiver: inte ens ett litet läppcerat eller en leksak??

Har nu varit på mammalunch på kyrkan i Rotebro. Lika trevligt som vanligt och Fia har nu tvärdäckat i över en timme! Hoppas så innerligt att hon är lite gladare när hon vaknar för innan var det ingen fest direkt...

• strojes

modesty2000: Om jag har något till läpparna är det Försvarets hudsalva från apoteket. Leksak har jag sällan numera men snart blir det annat innehåll när tvillingarna kommer... Använder inte så ofta skötväska längre då dottern är 2,5 nu så på sin höjd en blöja om man är borta länge.

• Modesty2000

Skydiver: Men Försvarets hudsalva är ju bland det hippaste man kan använda i New York läste jag i Aftonbladet eller Expressen :D...fast det var ju ett tag sedan men dt räknas som kroppsvårdsprodukt iaf :D!

• AnkFisk

Hej hej! Har inte varit inne här på ett tag, men slänger in en fråga till er Sollentunamammor

Är det någon som vet någon bra barnfrisör här i närheten? Hanna är i stooort behov av en klippning, men hon brukar bli lite reserverad när det gäller nya situationer (typ BVC-besök m.m), så det vore bra om vi kunde hitta någon som är van vid att ta hand om skeptiska 2-åringar

Tips någon??

Svar på tråden Sollentunamammor!!