• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Modesty2000

AnkFisk: min väninna är frisör på en salong i Upplands väsby och hon är TOPPEN med barn (tar alla barnklippningar på den salongen)...tyvärr är hon just nu sjukskriven och är det i 2 veckor till så är det akut blir det svårt.
    Min granne brukar gå till Salong Adrian i Rotebro med sina två killar och han är oxå tydligen toppen med barn...

• noodle

AnkFisk jag vet bara vart du INTE ska gå iaf ;) En salong på ett litet torg mellan tureberg och helenelund. Klippte sonen där, och hon var helt värdelös med honom. Han är oxå väldigt reserverad och gnällde och grät hela tiden och hon gjorde verkligen inte ett skvatt för att få honom att må bättre utan såg sur ut hela tiden. Men det var en jätteung tjej, så hon var väl säkert ganska ny. Bäst är nog att ta nån lite äldre som helst har barn själv.

• Armino
    Ankfisk --> Eller så kan du göra som en kompis till en kompis var med om: Hon hade satt sin vännina på att vara barnvakt till sin 4 månaders bebis. Och när hon kom hem hade väninnan rakat av bebisen allt hår med kommentaren att det skulle växa ut mycket tjockare sen...
    En gång är ingen gång, två gånger är en gonggong.
  • AnkFisk

Camabo: Lägg av!!? Vilken galning *s*

Vi for iväg till Sollentuna centrum för att se om Hanna över huvud taget var på humör för att gå in på en hårsalong, och jo, det skulle nog bli lite spännande. Vi fick en jättegullig tjej som pratade och skojade lite med Hanna som var MYCKET reserverad! Alltså, hemma får jag knappt röra hennes hår. När det ska tvättas är det under stora protester och det krävs en del övertalning för att ens få sätta upp hennes långa hår i en tofs, så jag tycker att hon var väldigt modig som lät frisören både spruta vatten, kamma, klippa och föna!

Hon satt så sammanbiten min lilla tjej och vägrade säga ett enda ord till varken mig eller frisörtjejen *s*. Och sen precis i sista minuten, när allt nästan var färdigt, blev det bara för mycket så då kom tårarna. Skruttan!
    Så luggen rafsades bara igenom lite snabbt för att det fort skulle vara över, så den får jag nog ta och jämna till lite

Så det gick bra till slut!!

• Armino
    Ankfisk --> Vilken tapper liten tjej du har! Och vad gör väl det om luggen är lite ojämn. Barn springer ändå omkring så mycket så det är ingen som hinner se det Glad Min syster var helt sjukt håröm när hon var liten så jag vet hur det är att behöva övertala, muta och hota för att ens få dra en borste genom håret. När syrran var 4 fick hon blindtarmsinflamation och låg på sjukhus en del. Och när hon var frisk fick mamma klippa av rätt så mycket hår på henne eftersom hon legat och tovat till det mot kudden och inte kammat det en enda gång under sjukhusvistelsen. Men det gjorde inte så mycket för just då var hon inne i en fas då hon ville vara kille så hennes pojkfrisyr blev väl mottagen. Sedan insisterade hon på att få kalsonger istället för trosor och att vi skulle kalla henne för Kalle Skrattande
    En gång är ingen gång, två gånger är tjatigt.
  • Siljelin

Ska be att få rekommendera mig själv som frisör. Om ni öppnar mitt när-jag-var-liten-album finns där världens fulaste bild på världens kortaste, kantigaste lugg (använde trubbig nagelsax) och kommentaren "Frisören Anna (mor gråter)". Kan tillägga att jag gjorde om det en gång till sen och då grät jag själv. Det var väl ett par år sen nu... Och det var nog inte med nagelsaxen den gången när jag tänker efter.

• Krodan
    Camabo: Du har alltid de sjukaste histo1111111 "vi skulle kalla henne kalle" Jag kan tänka mig hur många ggr du dragit den historien för folk när ni får främmande  Angelina kallar iofs Athena för christer, martin eller adam Bara för att retas så där kärleksfullt som bara en storasyster kan göra Men angelina är oxå omöjlig att klippa och att borsta håret på. hon älskar att ha frisyrer (för det är verkligen en prinsessa jag har) men helst inte borsta så mycket (dte är alldeles fullt med korksruvar och blir lätt tovigt). nu ska de fotas på dagis på torsdag så jag tänkte få klippa innan dess, om jag kan få henne att sitta stilla....
    Angelina och Athena är mina sessor
  • AnkFisk

Jag förstår inte det där med hår, det är ju skööööönt när någon pillar i håret!!? När ska de små liven inse det?
    Men det har minsann hänt grejer efter Hannas frisörbesök! Idag tvättade vi håret helt utan gråt! Och sen fick jag t.o.m BORSTA håret på henne!

Det är egentligen helt galet med tanke på hur långt hår Hanna har, men jag har aldrig i hennes 2,5-åriga liv borstat eller kammat hennes hår!! Hon har helt enkelt haft turen att få ett hår som inte tovar sig så värst utan är ganska "glidigt" och lättskött (förutom när det hamnar matrester i det...).

Men jag förstår att Angelinas hår måste borstas om det är fullt med korkskruvar . Hoppas att hon blir fin till fotograferingen!

• Modesty2000

Puh....jag försöker vänja av Fia med hennes power-naps och istället få henne att sova lite längre men färre stunder...första steget var att inte låta henne sova innan gröten men hon var så arg att hon bara åt halva tallriken och sen fick hon sova...

Svar på tråden Sollentunamammor!!