Jessica sover ovanligt länge efter sin långa, vakna förmiddag, så nu hinner jag både läsa och skriva här! Usch, det låter jobbigt att inte få ?rätt? avlastning av sin partner, jag skulle nog inte klara mig utan! Vad tappra ni är!
Jag är väldigt ?nöjd? med min sambo när det gäller de saker ni beskriver, så jag inser att jag har tur! Kan tycka att det blir långa dagar när han pendlar och är borta mellan 7 och 18 men å andra sidan verkar det finnas flera i tråden som har det mycket värre, med övertidsjobb och arbetsresor och sånt. Det jag känner igen lite är att jag kan längta mig sjuk efter att han ska komma hem, men så fort han varit hemma en kvart så inser jag att nu börjar kvällen, med nästan oavbrutet gnäll från Jessica. En av oss bär henne hela tiden medan den andra lagar mat/äter/diskar/somnar framför IDOL och sen sitter en av oss (nästan alltid sambon) hos henne i sovrummet tills hon somnat in ordentligt (hon somnar i famnen men när man lägger ner henne vaknar hon till) och sedan är det läggdags. Jag måste lägga mig före 22 numera för att orka med. Så jag kan undra vad det egentligen är jag längtat efter hela dagen, eftersom kvällarna är de jobbigaste. Men vi är i alla fall två och min sambo har gått från att kunna absolut noll om bebisar till att bli en omtänksam, gullig kanonpappa. När hon är riktigt kvällsledsen är det ofta bara mamma som duger (hon tystnar direkt när jag tar henne) men nästan alltid lyckas han också (efter ett tag) och han ägnar nästan all sin tid åt henne när han är hemma. Byter blöja med glädje, gullar på skötbordet, älskar att bada henne, leker med henne vid babygymet, bär runt henne i lägenheten, sitter med henne i famnen med fingret i hennes mun så att hon kommer till ro? Jag brukar sällan behöva säga hur jag tycker att det ska vara eller att han gör fel. Självklart kan jag ha tankar om klädmatchning och liknande som han inte tänker lika om, men eftersom jag inte bryr mig så grymt mycket (ni har ju sett Jessicas roliga kombinationer på Mysebo) så säger jag inget om det heller.
Vi har nog mera omvända problemet, att jag känner att jag gärna sitter vid datorn när jag får egen tid, medan han istället diskar, lagar mat, renoverar, städar? Jag får lite dåligt samvete. Men när jag kanske får sammanlagt en timmes egen tid om dagen så vill jag inte använda all den tiden åt att diska och städa! Har också omvända problemet mot dig, lillmondino, eftersom jag gärna är den som lägger ifrån mig Jessica för att hinna fara runt och pyssla, medan sambon helt enkelt sitter med henne eller bär henne. Han inser nog bättre än jag att man ska njuta och ta tillvara den här tiden. Så de bondar rätt bra :o) Vi bär förstås inte exakt på samma sätt, men hans sätt verkar funka lika bra (vet inte vad det beror på att hon tystnar hos mig när hon är skittrött, om det är bärställningen eller lukten).