• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

Nu sover hon nog...

Om nån känner för lite shopping imorgon så kommer jag och Ankan (tror jag) träffas vid lekgrejen i Stinsen imorgon vid 13-tiden. Bara att följa med om nån känner för det

• BeccaGrodan

CaS: ja det är ju underbart att vi har så mycket tid tillsammans hela familjen här hemma eftersom pluggandes kan läggas upp rätt fritt men mycket stålar blir det ju inte ÄN som sagt hoppas oxo det blir bättre sen, dock har han 3 år kvar så det känns som en evighet...

Camilla: men skulle inte du med den 19:e hade för mig du hade skrivit upp dig på det? Ska ni iväg eller vill du bara inte åka iväg när han är hemma o ledig?

vilka är vi nu som sa vi skulle ses den 19:e... ska leta upp listan den har nog hamnat långt bak...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

camilla: nä du hade ju itne skrivit upp dig, sorry

lägger in listan för den 19/7 träffen igen för den hade hamnet så långt bak...

De som kan o vill ses den 19 juli kan väl skriva upp sig här.
    I första hand picknick i edsbergsparken o om regn så i stinsen.

BeccaGrodan
    Dulia
    Siljelin
    5088
    Modesty2000
    noodle
    Ankan1982

• GoåGlad

hej på er. Nu har mina värkar satt igång verkar det som. Dem är ganska kraftiga men kommer bara  med 10-15 min mellan än så länge. Jag hoppas dem vill hålla i sig och det är på g snart. Glad Lär väl sitta framför datorn under dagen så ni får nog höra mer...

• AnkFisk

Goåglad: Ååååååh!!!! Hoppas de håller i sig!! Och gör ondare!
    Du får rapportera under dagen hur det går!

Jag vill också föda baaaaarn!! *grinar och stampar i golvet*

Fan vad tradigt det är nu. Tungt, varmt, tråkigt, ont....
    Har bf nu på lördag så det kan ju verkligen vara dags vilken dag som helst, men det är sån tortyr att inte veta vilken ju! *s*

Vilket härligt väder det verkar bli idag! Måste åka och köpa en ny liten pool till Hanna. Hennes lilla sköldpadda till pool låg alldeles livlös helt plötsligt häromdagen *s*. Ingen luft i alls.

Fast nu är det frukost! Hej!

• Ankan1982

hej nån som ska med till stinsen idag kl 13?

• BeccaGrodan

GoåGlad: det är jätte spänannde :) håll oss uppdaterade

AnkFisk: förstår att det är seeegt men snart snart är du tvåbarnsmamma, shit

• BeccaGrodan

Noodle: hur gjorde du för att få in en liten klickbar bild här?

• AnkFisk

Ja, shit pomm fritt!! (ja, jag vet att det inte stavas så )
    Hur fasiken ska det gå? TVÅ liksom??
    Jag som tyckte det var fullt upp med EN?!

Jag känner verkligen att vi måste jobba hårt för att inte Hanna ska komma i kläm när syskonet är här. "- Näe, inte nu Hanna, bebisen ska äta......Nej Hanna, inte göra si och så med bebisen...".
    Man får nog bita sig i tungan ett antal gånger för att allting inte bara ska bli "nej" eller "bebisen måste".

Jag hoppas hoppas att hon kommer att tycka det är roligt med en bebis hemma och inte bli så avis. Visst, avundsjukan kommer man ju aldrig ifrån (man har ju själv syskon, så man vet hur det är ), men jag tror ändå mycket ligger på oss föräldrar hur vi hanterar situationen.

Så laddar upp oss med två ton tålamod, det är vad vi gör nu!

• BeccaGrodan

Ankfisk: tror precis som du att det är föräldrarna som lägger grunden till hur det blir låter bra att ni förbereder er :)

här sitter jag med massa kletig hårfärg i håret o håller tummarna för att alvin håller sig glad och nöjd i gåstolen tills det är dags att skölja :) då får han ligga i babygymet i badrummet och där brukar han av någon konstig anledning alltid vara nöjd.. kanske det rinnande vattnet som har en lugnande effekt...

hans tand som är på g känns inte när jag känner i munnen på honom men när man tar en liten sked i munnen så klinkar det, coolt

Svar på tråden Sollentunamammor!!