• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • CaS

noodle: Åh, vad fint du gjort! Tänk om jag kunde vara så där kreativ:) Vad tror du om något liknande till en liten kille på 4 år då? Kanske inte rött och guld... Eller? Det tycker ju säkert han är mysigt också... Personligen ÄLSKAR jag just den kombinationen. Är relativt nyinflyttad (aug-06) och det var fräscha tapeter när vi kom så vi gjorde inte om någonting vilket jag ångrar nu. Är såå tråkiga ljusa "neutrala" tapeter i hela lägenheten. Ursch vad jag klagar! Förlåt, men blev så himla blasé nu på hela vårt hem:( Vill göra om allt. Börja om från scratch. Helst genom att köpa köpa köpa nytt...:) Men du bevisar ju att det går att göra fint med enkla medel. Måste tänka mer i dessa banor om det ska bli någon ändring inom en snar framtid. Mamma föräldraledig, pappa studerar. Du kan föreställa dig vår inrednings budjet.

• CaS

noddle: Men Guuud! Det är ju helt otroligt! Hur f*n kan man bry sig så lite om sina egna barn? Tänk att ingen annan märkte något...? Läskigt.

• BeccaGrodan

CaS: ah vi har precis samma, pappa studerar o mamma föräldraledig med inte speciellt hög FP.... va kul det är va? inte sååå
    men Noodle har ju gjort jätte fint så där kreativ är inte jag heller jag vill bara köpa köpa köpa... men det gåår ju inte...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Cas ja jag kan föreställa mig att det inte blir så mycket pengar över ;) Tyget i gästrummet kostar bara 29 kr / m, och man behöver inte så jättemycket.

Det röda tyget är detta:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40104468

finns ju även i blått och andra färger :) bakom det har jag ett vanligt svart bomullstyg som bas eftersom det röda är så tunnt, det ger det lite sammetskänsla också :) Tror absolut att en 4 åring skulle gilla det, kanske i blått? Sen finns det ju jättefina wallies man kan köpa om man tycker tapeterna är tråkiga, ex: 

http://www.inreda.com/DISTRIBUTOR/  

Eller så kan man göra som jag och köpa provburkar med väggfärg och måla själv :)

Motivmålning

Felix rum med hitta nemo-motiv :) Har en massa provburkar över om du skulle vilja ha.

• noodle

Cas ja det är verkligen helt sjukt att ingen annan heller märkt något. Barnen måste ju ha skrikit konstant åtminstonde i början tills de märkte att det inte hjälpte :(

Beccagrodan jag är också mycket för att köpa, men har inte heller jättefett med pengar plus att det jag vill ha inte alltid finns att köpa :) Jag snor jättemycket ideer från andra, så då är det lätt att vara kreativ.

• BeccaGrodan

noodel: gud va du är duktig, va fint det är ... vill oxo men är usel på att måla, alltså motiv och ja det blir lixom aldrig att jag tar tag i det.. nu behöver iofs inte alvins rum va så himla fixat än då han bara sover där men iaf...

• noodle

Beccagrodan man kan ju försöka sig på lite enklare motiv om man inte är van vid att måla :) Man kan ju göra jättefint med bara två färger! Och om man kan låna en sån där overheadapparat och skissa av ett motiv på väggen blir det ju ganska enkelt.

• noodle

Fast å andra sidan så mår nog inte barn dåligt av att ha enfärgade väggar heller ;) Man måste ju inte göra värsta barnrummet, det var bara jag som hade lite för mycket tid över.

• GoåGlad

Jag var oxå in o kikad i noodles galleri. Superfint! Väckte genast inspiration i mitt huvud. Vi ska väl försöka fixa till nåt barnrum så småningom. Bara den lille rackarn föds först....Glad

• BeccaGrodan

Noodle. sant.. ska tänka på det när jag ska ta tag i o fixa i ordning Alvins rum, vi har precis renoverat köket så just nu är det så skönt att bara göra inte nått.. haha vilket skämt man gör alltid nått med en 6 månaders i hemmet men just inredningsmässigt får det stå tilla ett tag...

Svar på tråden Sollentunamammor!!