• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Siljelin

Hej!

Vi är ett par stycken som troligen tänker promenera lite på Järvafältet på fredag. Någon som är sugen att hänga med? Så kan vi fika hos mig före eller efter.

• noodle

Goåglad ååh va spännande :) Du kanske är inne på förlossningen just nu!

Och Beccagrodan myser väl för fullt just nu :) Hihi!

Ankan, dulia och 5088 tack för idag, det var jättetrevligt och skönt att få komma hemmifrån lite :)

Jag vet inte ännu helt säkert om jag kommer på torsdag eller inte, sambon ska upp till Dalarna på onsdag och jag kan inte bestämma mig för om jag ska åka med då eller vänta tills på fredag. Vore ju trist att missa den stora träffen och bli helt utanför, men inte så skoj att köra själv upp till dalarna med en liten kille som ibland tycker att det är vääääldigt tråkigt att åka bil heller ;)

• Camilllla

Becca: Vi kommer ju träffa andra också såklart, inte bara varandra i fyra veckor Men vi tycker det känns mysigt att umgås hela familjen nu när han är ledig så vi har inte gjort några planer ensamma om man säger så...
    Gissar att du har christoffer hemma nu

Någon som vet hur det gått för Goåglad.? Har det hänt nåt mer, har de åkt in..?

• CaS

beccagrodan: min käresta ska vara färdig inför nästa sommar om allt går vägen. Sen är han färdig civilare! sen är det min tur...? vet inte riktigt vad det ska bli av mig...*snyft* Att det ska vara så svårt att komma fram till vad man kan trivas att jobba med!

• Camilllla

CaS. Jag vet inte heller..! Har jobbat som (outbildad) barnskötare och i butik på Arlanda... Började en månad på LHS men det var absolut inget för mig... Funderar på att försöka få sommarjobb på bank nästa år (är gymnasieekonom) men vet inte vad jag känner för och hur det kommer funka.. Har funderat på alla möjliga utbildningar men inget känns bra..!

• CaS

becca: hur gick färgningen?

go&glad: håller tummarna att allt går bra och du kan "njuta" av upplevelsen.

Funderar på den 19:e. Ska man eller ska man inte hänga på, det är frågan... Ska fixa inför namngivningsfest på lördagen men skulle vilja hitta nya outfits till snuttarna inför festen, vilket gör stinsen till ett bra ställe att dra iväg till... Håller det nog lite öppet än så länge. vilka barn kommer med föresten? bara bebisar eller lite större också? Funder på om Theo skulle vilja följa med isf...

Imorn blir det 6 mån kontroll med läkare o allt för bebbarna. Spännande!

• CaS

Camillla: Ursh, visst är det jobbigt! Man vet ju liksom att det bara är en tidsfråga innan något måste hända. Jag menar, man måste ju tjäna lite stålar. Vore det inte för ekonomin skulle man ju kunna prova på allt möjligt i godan ro och känna efter och kanske vara kreativ nog att starta något eget. Det känns väldigt lockande. Egen verksamhet. Fast jag skulle nog vilja ha en kompanjon att dela ansvar, jobb och bolla ideer med. Och framgångarna med naturligtvis!

• Modesty2000

Ja..vad ska man bli när man blir stor?? För mig kom nog Fia som en liten tankepaus...jag är jobb-bytarproffs...och irriterar mig alltid på chefen...så det där med att starta eget är väl inte en så dum idé. Jag funderar på att utbilda mig till konditor...

• BeccaGrodan

tjo!
    mannen hemma, underbart :) ni skulle ha sett Alvins ögon när han i natt när jag gick upp för att amma fick syn på pappa som satt där brevid i soffan jag trodde aldrig jag skulle få honom att somna om sen men det gick bra, i morse verkade han väldigt glad att se sin pappa igen men han kollade hela tiden lite åt mitt håll för att se att jag va kvar typ

camilla: jo det förstår jag ju att det är mysigt att hinna umgås hela familjen men jag skulle nog ändå tycka det va skönt att kunna göra nått nåndag på 4 veckor själv men alla är vi olika :)

CaS: kul med namngivning, det har vi haft för Alvin oxo då vi inte kännde att dop va vår grej riktigt :) skoj även med 6 månaders kontroll...

Mariellen76: det finns en lista nånstans lite längre bak i tråden där du kan skriva upp dig om du vill med den 19:e... det är sagt att bli i edsbergsparken med picknick vid fint väder o om det är dåligt så ses vi i stinsen på det dära cafet borta vid barnhörnan eller vad man ska säga...

Tid har vi nog inte sagt.. kan vi säga vid 13??? funkar det för alla?

och så lite skvaller som jag hoppas GoåGlad tycker är oki att jag sprider...
    hon fick en son i går!!!! stort grattis.. resten får hon berätta själv när hon kommer tillbaka, de mår bra allihopa skrev hon i smset iaf...härligt!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
Svar på tråden Sollentunamammor!!