• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Mariellen76

Halli hallå, hade noodel gjort barnrummet själv? Gud vad snyggt det blev. Jag är helt frälst i tecknat och Finding Nemo är suverän. Målade du på fri hand eller hade du någon mall? Själv är jag inte lika händig. Snygg!

• noodle

Beccagrodan jag förstår det, med en 6 månaders har man verkligen ingen tid, och skulle man mot all förmodan ha det så vill man oftast bara sova då ;)

Mariellen tack :) jag skrev ut olika bilder jag hittade på nätet och tittade på och målade av. Jag kanske ska starta firma som målar väggar till barnrum? ;)

• Mariellen76

Tycker definitivt att du ska göra det noodle. Det är ju superstort i USA med allt som har med dekoration och inredning för bebisar att göra. Bara att starta eget och köra igång. Såg suveränt ut så du lyckas.

• noodle

Mariellen synd bara att det tar sån tid, satt nog 2 timmar varje kväll en hel vecka med Felix rum. Så det kanske inte skulle bli så lönsamt :)

• Mariellen76

Man blir ju snabbare ju fler rum man fixar till, men om det finns ett annat jobb så kan du ju hålla på med detta som en hobby.
    Jag håller på att fundera hur min Leos rum ska se ut när han får eget. Han är bara 4 månader så det blir nog inget eget på ett tag. Pappa vill även behålla datorrummet som sitt ett tag till. Oj, vad klockan va mycket. Ska hoppa i säng och sova lite. Ha en bra kväll. Hänger gärna på med fika och promenad framöver.

• noodle

Mariellen sant, det är ju om inte annat säkert en bra extrainkomst.. hmm tål att funderas på. :)

Ja det är nog dags att sova här med. Nattis på er!

• Dulia

Jag längtar tills jag kan fixa till mina tjejers rum (bor vi kvar där vi bor får dom dela). Lilla tjejen måste bara bli tillräckligt gammal för att byta rum eftersom det rummet som stora tjejen har nu ska bli vårt sovrum och vårt nuvarande sovrum ska bli tjejernas rum.

Jag trodde lilltjejen sov men tydligen gjorde hon inte det...

• Camilllla

Idag var vi hos mina föräldrar och jag och Johan gick och kollade på marken där vi vill bygga.. Man har så mycket idéer men det är ju inte ens säkert att vi får bygglov...

Noel sov såklart i bilen på väg hem och nu ligger han glad som sjutton och sparkar i spjälsängen...

Nu har Johan semester i 4 veckor så då blir det ngo inga träffar för min del Men vi har ju hela hösten framför oss sen..!

Noodle: Vad mycket fint du gjort! Jag är så totalt ointresserad av att fixa, min sambo får till och med sköta blomlådorna

Modesty2000: Brukar din mamma och Fia inte träffas så ofta? Här går det ganska bra att lämna Noel hos mina föräldrar, men han blir ofta skrämd av min mormor och morfar för de pratar så högt och är så ivriga.. Tycker de kunde tänka till när det blir så varje gång...
    Skönt ändå att du har så mycket mjölk! Här känns det som att det börjar bli onödigt att amma, efter en minut tycker Noel att det är klart.. Men jag vill gärna hålla kvar amningen i sängen på morgonen och jag är rädd att det också skulle sina om jag slutar med amningen på dagen..!

Becca: Låter superjobbigt med tanden, blir ju nästan så man fasar för det här... Har den börjat komma upp nåt ordentligt då? Hoppas han och du får sova en del sammanhängande inatt iaf!

• CaS

noodle: tack för inspiration och tips! verkligen jättefint med nemo väggen också! vilken händig morsa alltså!

beccagrodan: visst är vi lyckligt lottade som ändå har männ med så flexibla "jobb"? Men mkt cash blir det ju inte...än! Jag hoppas det ger utdelning sen!

• Issa98

Godkväll på er tjejer, kikar in en snabbis för att uppdatera mig lite...

Noodle, jätte fina rum, duktig du är!

Svar på tråden Sollentunamammor!!