• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • CaS

modesty: äter också levaxin! Vilken gemenskap... Var och tog prov igår så jag får väl resultaten i slutet på veckan. var det du som funderade på att bli konditor? Kul! Det har jag me tänkt på.

googlad: gratulerar! och välkommen till mammaklubben!

noodle: är precis lika velig. Det finns ju så många alternativ! Men vilket av dem funkar för mig i länden...?

Ikväll hsr jag och kärestan kolla på Bond och ätit kladdkaka och vaniljlass. Mmm, det var syndigt gott! Under dagen lekte Theo hos en kompis i 7 timmar! (Tänk att de orkar!?) Bebbarna har gjort en framgångsrik 6 månaders kontroll på BVC. Check, då var det avklarat.

Nu ska det sovas, godnatt!

• noodle

Cas ja det är ju det man får fråga sig. Har bara råd att plugga en gång till, så då måste det ju bli något vettigt.

Idag åker vi upp till Dalarna allihopa och stannar till på lördag lr söndag, så ni får ha det så bra allihopa, och ha så trevligt på träffen imorrn :)

• BeccaGrodan

tjo! har inte haft så mycket tid att va här, mannen är ju hemma

noodle: trist att du inte kommer med men du får hänga på en annan gång, ha så trevligt i dalarna... vart i dalarna ska ni? landställe där eller släkt? vi brukar (nån gång per år) åka med min mamma och sambo upp då sambons föräldrar bor i innsjön, rönnäs, utanför leksand.
    föresten du hur får man in en liten klickbar bild i texten här? såg att du gjorde så med bilen på ert gästrum...

här har vi kommit fram till att mannen ska jobba ett år nu innan han börjar sin riktiga utbildning, han har gått tekniskt basår för att få behörighet till det han ska läsa o vi lever verkligen på gränsen varje månad rent ekonomiskt så nu jobbar han ett år istället så vi kan spara undan pengar o sen börjar han plugga i augusti 2008 då min föräldraledighet är slut.. iofs hoppas vi på syskon under nästa sommar så

någon som vet hur vädret ska bli i morgon? hoppas verkligen på picknick alternativet jag, idag är det ju varmt men blåsigt....o jag ser att molnen verkar hopa sig...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Beccagrodan ja det känns lite trist att inte kunna gå på träffen, hoppas jag inte blir allt för utanför ;) Men nästa gång så!
    Det är mina svärisar som har en stor gård lite norr om Sala vid Horndal som de håller på och renoverar mycket på. De bor normalt här i Sollentuna, men tänker väl så småningom flytta upp till gården. Så nu ska vi upp och fixa lite på ett av husen på gården som det är tänkt att jag och sambon ska få ha som vårt. :)
    För att få in en liten bild så går man till sitt galleri, högerklickar på en av sina små bilder och väljer "copy". Sen går du hit till tråden och högerklickar i rutan du skriver i och tar "paste". Och just d, man måste ha plus för att kunna göra det tror jag.
    Skönt att ni slipper oroa er för ekonomin så mycket nu då! :)

• BeccaGrodan

noodle: aha det va så simplet med bilden :) tack!
    ja aldrig skoj att varje månad behöva vända på varennda krona så det känns toppen bra!

• BeccaGrodan
    Galen i gåstolen 18/7-07
    testar bara med en bild på min galna unge i gåstolen

nu ska vi ta en promenad vi höres!
  • Modesty2000

Jag hoppas det blir toppenväder i morgon så vi kan ha picnic! Jag bakade drömmar idag och hoppas att det blir kvar så ni får smaka!

• Ankan1982

hej hej, är det nån som vet vilket väder det blir imorgon?

• Modesty2000

Jahapp...det verkar som det blir Stinsen idag...kallt, grått o trist ute... men jag har iaf lyckats få Fia att somna efter morgonamningen vilket varit jobbigt när jag varit bortrest till mormor och när farmor har varit här...de vägrar att släppa henne och tillslut blir hon så trött att hon bara vrålar....

Svar på tråden Sollentunamammor!!