• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Ha det så roligt idag ni som ska på träff! Här verkar det vara tänder på G så det är nog tur att vi inte skrev upp oss...

Noel har varit gnällig ett par dagar och igår såg vi att det ser ut som att de två nere är på väg upp.. Han har varit svår att få att somna ett par dagar och inatt har han vaknat nästan varje timme från 3.30...

• GoåGlad
    Hej allihop!!
    Nu är vi hemma igen med vår fantastiska lilla kille:) Jag är så lycklig. Förlossningen gick med en väldans fart. Hann inte förstå riktigt vad som hände. Vi åkte in vid tre för då hade värkarna tilltait i styrka väldigt snabbt och mycket tätt. Vattnet gick i bilen på väg till Danderyd. FörvånadDet var en riktig ansträngning att ta sig upp till förlossningen då jag fick kraftiga värkar i hissen. Dem fick hämta mig i hissen och bogsera in mig på förlossningen. När dem undersökte mig då var jag redan öppen 10 cm så det var bara att tuta o köra. Hann få några akupunktur nålar som jag inte märkte av ett dugg. Fundersam Dem fick in mig direkt på rummet sen tog det knappt två timmar så kom han ut. Krystvärkarna startade kl 17.15. Jag hann få i mig lite lustgas vilket var skönt för huvudet/psyket men tog knappast bort det onda. Under krystvärkarna kunde jag knappt ta nån lustgas. Kl 17.38 föddes han. Glad.

Det enda jobbiga som jag upplevde var att jag sprack invändigt vid en krystvärk så blodet sprutade ut på golvet och på bm. (rakt i hennes ansikteFörvånad) Det var en massa kärl som gick sönder så det såg verkligen inte klokt ut. Jag hörde splashet på golvet, tittade upp och såg en blodig bm springa ut och allt blod på golvet. Jag blev livrädd! Nästa krystvärk vågade jag inte ta, då bm inte hunnit tillbaka utan bara undersköterskan var där. Det kändes jättehemskt. Men bara bm kom igen och försäkrade mig att nu skulle han ut och pratade lugnt med mig så fick jag kraft igen. På nästa värk kom han och då glömde jag plötsligt allt jag sett. Det visade sig sen att det inte alls var så hemskt som det sett ut. Kärlen syddes igen och det var inte så mycket blod som det såg ut att vara.
    Jag upplevde ändå en bra förlossning och är mycket glad för att det gick så fort. Hade väl önskat mer smärtlindring dockFlört och att jag sluppit se det jag såg. Men det var klart värt det för att få ut denna lilla prins. Glad Han är 49 cm lång och vägde 3405 gr. Har mycket mörkt hår, stora blå ögon och är helt perfekt. Vi är världens lyckligaste.
    Vi kom hem igår fm och allt har funkat superbra. Amningen är igång för fullt och han bara äter o sover. Nu ska jag njuta av min lille kille. Som vi förresten tror kommer heta Isac.
    Vi hörs snart och ses snart hoppas jag.

/Jennie
  • BeccaGrodan

åh härligt (eller ja kanske inte just när det kom massa blod i ansiktet på bm )... GRATTIS igen!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

GoåGlad: Så underbart! Låter som en del lite läskiga upplevesler med vatten i bilen och blod på bm men skönt att det inte var så farligt som det såg ut
    Ja visst är det värt det! Ska kolla ditt galleri, men gissar att du inte fått in några bilder på honom än? Säg till om du sätter in sen
    Grattis igen!

• Frediza1980

Tack för i dag tjejer!! det var jätte trevligt. även om min lilla älskling var något övertrött hon somnade så fort vi satte oss i bilen och sover fortfarande, vilket är ovanligt för att vara hon Blev lite mycket för henne tror jag. Det var ju sååå skoj att träffa massa andra barn, då kan man ju inte ligga och sova jööö

• Modesty2000

Säger detsamma...tack för idag! Det var supertrevligt men jag vet inte vem som är mest trött...Fia som somnat om...IGEN...eller jag...som dricker kaffe för att kvickna till :D!

• 5088

Tack för en jätte- trevlig dag Får vi ta o göra om fler gånger. Gärna picnick ute i de gröna!! Jasmine o ja bestämde oss för att gå hem behöver ju som sagt bli av me grav kilona! Som tur va sov hon hela vägen, helt otroligt!!

De sades ju att alltid får man nått problem mat, sov bajsproblem m.m. Så gick o funderade på om vi hade nått o de slog mig att ja har en dotter som inte gillar vagnen. Hon e för nyfiken helt enkelt, o vill gärna komma upp!!

• CaS

Kul att träffen blev lyckad!

Själv är jag ensam hemma för första gången sen bebisarna kom. Har tagit en joggingrunda (första sen bebisarna kom!) och nu har jag bänkat mig framför datorn och tv:n med en hämt-ceasarsallad. Ganska mysigt faktiskt även om det är lite svårt att koppla av...

Go o glad: Vilken förlossning! Skönt att allt gick bra och att det inte blev utdraget iaf! Välkomna hem till ert nya liv:)

• BeccaGrodan

hallå!
    säger detsamma, tack för en jätte trevlig dag, kul att träffa alla er som va med, vi får göra om det snart igen och som sagt gärna ute i någon park!
    Jag är helt förvånad över att jag lyckades få Alvin att sova där för han brukar behöva väldigt mycket gupp när man vagnar honom till sömns, skönt att det funkade iaf :)
    blir bra när öppna förskolorna öppnar igen efter sommar uppehållet, där är det ju väldigt lätt att umgås med sina små.. Öppna förskolan mysebo på torsbacke är jätte mysig, är en gammal villa med stor tomt så är det fint väder kan man sitta ute, det finns gräsmatta o sandlåda o sånt och de brukar ha sånstund och det finns fika till en billig peng, där tycker jag vi kan försöka ses när de öppnar i augusti!

• BeccaGrodan

CaS: skönt att få va hemma lite själv ibland men visst känns det konstigt oxo..

föresten.. ni som va med idag.. jag skriver i en blogg på nätet, handlar mest om vad jag och Alvin gör på dagarna, jag tog en bild på er alla idag när vi va o fikade, är det någon som har nått emot att den hamnar i min blogg, skriver inte ut namn tänkte jag utan bara typ fika med andra sollentunamammor eller liknande... är det ok med alla? skrik till annars!

Svar på tråden Sollentunamammor!!