Hej allihop!!
Nu är vi hemma igen med vår fantastiska lilla kille:) Jag är så lycklig. Förlossningen gick med en väldans fart. Hann inte förstå riktigt vad som hände. Vi åkte in vid tre för då hade värkarna tilltait i styrka väldigt snabbt och mycket tätt. Vattnet gick i bilen på väg till Danderyd.

Det var en riktig ansträngning att ta sig upp till förlossningen då jag fick kraftiga värkar i hissen. Dem fick hämta mig i hissen och bogsera in mig på förlossningen. När dem undersökte mig då var jag redan öppen 10 cm så det var bara att tuta o köra. Hann få några akupunktur nålar som jag inte märkte av ett dugg.

Dem fick in mig direkt på rummet sen tog det knappt två timmar så kom han ut. Krystvärkarna startade kl 17.15. Jag hann få i mig lite lustgas vilket var skönt för huvudet/psyket men tog knappast bort det onda. Under krystvärkarna kunde jag knappt ta nån lustgas. Kl 17.38 föddes han.

.
Det enda jobbiga som jag upplevde var att jag sprack invändigt vid en krystvärk så blodet sprutade ut på golvet och på
bm. (rakt i hennes ansikte

) Det var en massa kärl som gick sönder så det såg verkligen inte klokt ut. Jag hörde splashet på golvet, tittade upp och såg en blodig
bm springa ut och allt blod på golvet. Jag blev livrädd! Nästa krystvärk vågade jag inte ta, då
bm inte hunnit tillbaka utan bara undersköterskan var där. Det kändes jättehemskt. Men bara
bm kom igen och försäkrade mig att nu skulle han ut och pratade lugnt med mig så fick jag kraft igen. På nästa värk kom han och då glömde jag plötsligt allt jag sett. Det visade sig sen att det inte alls var så hemskt som det sett ut. Kärlen syddes igen och det var inte så mycket blod som det såg ut att vara.
Jag upplevde ändå en bra förlossning och är mycket glad för att det gick så fort. Hade väl önskat mer smärtlindring dock

och att jag sluppit se det jag såg. Men det var klart värt det för att få ut denna lilla prins.

Han är 49 cm lång och vägde 3405 gr. Har mycket mörkt hår, stora blå ögon och är helt perfekt. Vi är världens lyckligaste.
Vi kom hem igår fm och allt har funkat superbra. Amningen är igång för fullt och han bara äter o sover. Nu ska jag njuta av min lille kille. Som vi förresten tror kommer heta Isac.
Vi hörs snart och ses snart hoppas jag.
/Jennie