• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Siljelin --> Armica gillar att åka bil. Har ni testat det? Det kanske blir lite bökigt att få henne från bilstolen till sängen sen, men hon kanske blir så pass lugn att ni i alla fall kan mata henne och på så sätt få henne nöjd...?

• 5088

Grattis Maria R skönt o inte behöva vänta längre
    Nu ska ja ta o göra både mig o Jasmine i ordnig för vi ska träffa en kompis!! Ha en kul dag allihopa!!!

• mysis80

Hej allihopa!! vad roligt att det fanns en sån här tråd. Bor just nu i Rotebro...väntar mitt 3:e barn...

• GoåGlad

Hej allihop. Kul att aktiviteten i tråd en håller i sig. Idag är det fjärde dagen efter fl och mina bröst är gigantiska och gör såå ont. Känner mig extra trött, öm och klen idag ...precis som man ska antar jag. Fattar inte hur man frivilligt kan sätta in silikonimplantat haha. Jag hade 80F i slutet av graviditeten så ni kan ju tänka er själva hur illa det ser ut..haha kan inte ens räta på ryggen.Förvånad Annars funkar det nya livet ihop med bebis superbra. Han är hittills sååå nöjd. Äter och sover. Amningen har tack o lov funkat felfritt från första början. Vi var in för återbesök idag och allt verkar vara så bra. Han har knappt minskat i vikt, så mat har jag verkligen. Glad

Läste nåt om en ny träff den 30:e!? Ni som har barn redan, hur snabbt orkade ni er ut för att vara lite sociala?? Det vore så skoj att träffa er men jag har ju som sagt ingen aning. Just nu känns det ju som man aldrig kommer orka ur soffan igenFundersam.
    Ha en bra fredag.

• Camilllla

GoåGlad: Nu när jag ser på bilder ser mina bröst helt sjukt stora ut den dagen vi åkte hem från BB, men det lugnar sig ganska snart! Första dagarna kunde jag inte ha någon BH men efter nån vecka funkade nog de som passade i slutet av graviditeten... Det onda lugnar sig också Jag kommer ihåg att jag satt och gnällde i telefonen med mamma...
    Skönt att han är så nöjd och amningen funkar bra

Jag åkte på livmodersinflammation första veckan och blev febrig men så snart jag hämtat mig från det, 9 dagar efter att han föddes, var vi ute och handlade första gången.. Sen åkte vi på lite besök till familjen och det gick väl bra har jag för mig.. Jag kände mig mest bara stressad över att så många ville se och komma hela tiden och man kände sig dum om man inte orkade och det blev lite för mycket.. När Noel var 5 veckor vände det och jag började istället planera in saker att göra för att inte ha tråkigt Sen är det såklart HELT upp till en själv när man orkar vad

• BeccaGrodan

GoåGlad: så skönt att allt går bra!
    det är nog rätt olika när man känner att man orkar iväg...
    Alvin föddes den 3januari o den 6e va vi på födelsedagsmiddag hos min mamma men efter det tog vi det nog rätt lungt några dagar... men ja lite promenader o små korta utflykter gjorde vi nog rätt snart.. jag va dock lite nojjig för att träffa för mycket folk då han föddes mitt i rs tider..
    du får känna efter själv när du orkar och vill, men klart vi hoppas få se er på träffarna när du känner att du orkar med!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Siljelin

Grattis, Go å glad. Skönt att allt går så bra. Läste om din svanskota. Har precis samma problem och tycker (ta inte illa upp) att det är skönt att fler har samma sak, så kanske det inte är livsfarligt eller onormalt i alla fall. Jag var på min första "sociala sak" när Jessica var 11 dagar, en tjejmiddag söder om stan. Hon sov hela kvällen (ovanligt).

Camabo, Jessica gillar också bilen, men det känns som om besväret överskuggar fördelarna. Plus att det blir svårt att flytta henne sen - om man inte låter henne fortsätta sova i stolen, förstås. Vilket inte är så bra, plus att hon ofta vaknar när vi kommer hem. Men vi har nog inte övermänskliga problem på något sätt, bara vanligt kvällsskrik - även om det känns jobbigt medan det varar.

Svar på tråden Sollentunamammor!!