Armino skrev 2007-07-21 11:35:04 följande:
. What's up with that? Nån som har eller har haft samma problem och vet vad det beror på?
Kan det vara så att hon vant sig vid att få mycket och fort och därför när det går trögare från bröstet efter ett tag blir sur och släpper. hon vill ha det
snabbare än du kan ge? För att öka produktionen så är det antalet tillrinningar som ökar och inte hur mycket du gör av med. Så att du pumpaar en halvtimme efter att du ammat ger inte så mycket, däremot att få henne att suga ofta på dagen ökar produktionen. Typ varannan timme. För att få henne att äta trots att det går segare vet jag inte, men får du produktionen att öka kanske hon slipper kämpa och då blir mer tålmodig. Sen kan du även testa att dricka ammningste (köps på hälskost) dyrt som f*n men funkar väl lite (eller om det är psykiskt) 70:- paketet 20 påsar och du ska dricka tre koppar om dagen. men det kan ju vara värt en gång för att testa

Sen måste jag säga att många bvc är väldigt snabba på att man ska ge ersättning (och det är ju bra för man ska inte kämpa sig blå med ammningen om man inte vilL) men det är väldigt få som jag känner som lyckats hålla uppe ammningen när de ger ersättning oxå. Just för att flaskan ger mer och snabbare.. Så om man vill ge ersättning är koppmatning det bästa för dte konkurerar inte mot bröstet på samma sätt! Lycka till