• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

Hej! Vi har helt kaos hemma nu känns det som. Min underbara, söta 2-åring har förvandlats till ett svartsjukt moster som bara slåss. Hon ger sig på lillasyster då fort hon får chansen och om det inte fungerar som ger hon sig på mig Känns inte kul alls och vi har ingen aning om vad vi ska göra för inget fungerar.

Noodle, det var inte så himla varmt att bada men trevligt iaf Tidigare frågade du mig om vad jag pluggade till. Jag utbildade mig till socionom.

• Modesty2000

Dulia: skickar stöd virituellt! Måste vara himla tufft med en liten bebis och en stor bebis som kämpar emot. Jag fick iaf uppfattningen att du är en stark mamma som klarar det mesta! Bara att hoppas att det är en kort men intensiv period innan storasyster fattar galoppen!

• BeccaGrodan

tjopp! vad ni skriver!!! :)

noodle: välkommen hem!! kul att du hänger med på nästa träff vi hade verkligen super trevligt senaste... !

5088: urk jobbigt med allergi och med mannen som bara jobbar o har sig när ni har  semester...

Dulia: förstår att det är tufft när Bianca ju trots allt inte är sååå stor än, ser vad jag har att "se fram emot" om det blir som vi vill i med planeringen här
    har tyvärr inga bra råd att ge dig då jag aldrig vart i din situation men hoppas det blir bättre... kramar till dig...

någon annna här som har 2 eller flera barn rätt tätt?

idag har jag vart hemma hos en av mammorna från bvc föräldragruppen det va trevligt, vi va 5 stycken av oss som brukar vara på våra träffar som va där, vi fikade, pratade bebisar och hade trevligt...
    har ni andra bra grupper på bvc?

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Mondino

Hej alla Sollentunamammor.
    Nu är vi hemkomna från en vecka i Norrland. Var skönt att komma iväg lite grand även om det var mentalt rätt påfrestande att åka 6 timmar x 2 med en 2(3) veckors bebis. Men skönt att komma till lugnet och friheten på landet. Har ögnat igenom tråden, verkligen kul att den lever!!

GRATTIS MariaR!!! Fint folk kommer ju sent sägs det!!

Och GRATTIS till GoåGlad oxå!!

Såg nåt om en ny träff... är det bestämt när och var??

• noodle

lillmondinos mamma här finns en tråd där vi skriver upp oss på träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html 

Dulia ish stackare :( Jag har egentligen inga råd att ge utan kommer väl behöva råd själv sen, men hmm.. det enda jag kan tänka mig är att hon behöver lite egentid, men hur lätt är det när man är själv hemma med 2 små? Kanske ni kan ta det på eftermiddan/kvällen? Och se till att hon är delaktig med lillasyster, typ hjälper till vid blöjbyte och sånt?
    Socionom, kul! Det pluggade min mamma också till på sena dagar. Var pluggade du nånstans?

Beccagrodan tack! :) Och jag hade en bra mammagrupp, men det var ju ett tag sen och vi hörs av väldigt sällan.

• Dulia

Modesty, jag känner mig inte så stark just nu men på nåt sätt måste jag få det att fungerar.

Noodle, just nu är hon inte delaktig alls eftersom hon inte kan vara i närheten av Alma utan att slåss. Egentid försöker jag ge henne på kvällen när maken kommer hem men det blir ju inte samma sak som om hon och jag skulle gå iväg och vara helt för oss själva. Tyvärr finns inte riktigt den tiden just nu.

Jag pluggade i Östersund.

• GoåGlad

Go kväll alla Sollentunamammor.
    Skrev prel upp mig på träff-listan. Isac är ju som sagt bara 2v då men är allt ok och jag har ork i benen så kommer vi gärna.
    Oj, vad mycket tankar o funderingar det är som snurrar i huvudet på en när man fått barn. Det går ju inte en sekund utan att man undrar om man gör rätt eller fel, mår han bra eller dåligt, är han hungrig eller mätt, ont i magen eller inte...? Ja, ni känner säkert igen er.
    Jag tycker jag bara hinner amma Isac så antingen kräks han eller så bajsar han massor, och sen är det ju bara att amma igen. Fattar inte hur han hinner få i sig nåt??  Är det vanligt att dem kräks o bajsar hela tiden. Det verkar som att han stundtals har väldigt ont i magen. Hela han dras ihop och ibland ger han ifrån sig små skrik o sen kommer det antingen en rejäl spya eller bajs. Kan man amma dem för mycket när dem är så små? På BB sa dem bara att jag skulle amma honom så fort han gav tecken på att han ville suga.. och det har han ju fått göra oxå.
    Ja ja det är säkert inget att oroa sig över men huvudet snurrar ju av funderingar. I morrn kommer i alla fall Bm på hembesök så vi får väl fråga henne allt.Glad

Go kväll!

• 5088

Beccagrodan- Jag e i en bra mammagrupp men vi har dessvärre inte träffats nått utöver bvc. Men ska ta o försöka fixa till det för tror intresset finns! 2 av dem va ju me den 19:e på stinsen.

Dulia- Måste va jobbigt när ni har de sådär, tyvärr kan ja inte ge nått tips eftersom ja aldrig varit i samma situation, tror oxå på de att de måste få egen tid men förstår de e svårt o hinna me. Vi får hoppas d går över fort nog!

Usch en sånn eftermiddag o kväll vi har haft, Jasmine har varit så gnällig o arg. Känner mig helt slut, jobbigt eftersom hon aldrig varit sånn alls förut o nu kom allt på en gång. Bröstvägran men ändå hungrig som tusan, o trött så hon knappt kunnat hålla upp ögonen o skrikit sig helt röd/svettig. Man blir ju helt knäckt vid sånna tllfällen.
    Less på morföräldrar som lagt sig i o tror de VET ALLT! Gör si gör så... Man vill bara gå därifrån o skrika hallå fattar ni inte att de klart ja känner min dotter bäst!!

Ska sova nu för hon har äntligen somnat Imorgon blir en ny dag men nya äventyr. Önskar lillan e på bättre humör då!!
    Natti Natti

Svar på tråden Sollentunamammor!!