• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    Camilllla --> Armica är lite mer än 2 månader. Ja, jag har också funderat över det där med att få igång amningen. Men om jag pumpar med jämna mellanrum medan hon sover så borde det väl funka i alla fall? Hon har ju inga problem med att suga från bröstet även fast vi matar henne med flaska så det borde inte bli några problem med att hon glömmer hur man suger från bröstet.

Okej, så mammagrupperna kan komma igång rätt sent alltså. Då ska jag inte börja oroa mig för att de glömt bort mig. Iofs känns det som om jag har en rätt bra mammagrupp här.  till er alla hör ni!
    Älska din näsa så som dig själv.
  • Modesty2000

Siljelin: jag skulle vilja lägga till "tappat nappen på natten-morr" och "omoget brosk i strupen-skrik" och som en bonus kan man slänga med "småprat klockan 7 på morgonen"...

• BeccaGrodan

haha vilka roliga ringsignaler ni kommer på ;) jag kan bidra med en som heter glädjetjut i falsett

Jo min mammagrupp kom väl oxo i gång rätt sent tror jag men nu ses vi dessto mera, jätte trevlig grupp jag har hamnat i, skoj! men även kul att ha er här, verkligen roligt att det blev sån fart på den här tråden, är ju lite lättare att träffas när alla bor i samma kommun... o snart är det träff igen, rätt många är vi som skrivit upp oss på den, hoppas bara vädret blir fint... vad gör vi annars? stinsen är väl inte super skoj... åhh jag längtar till öppna förskolorna öppnar igen.. haha det har jag inte sagt förut va?

kram på er!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Mondino

haha.. ruggigt bra ringsignaler, jag beställer genast "omoget brosk i strupen skrik" och kalasbrak i blöjan.. hahahha, dom ska pappan få ha i sin telefon

• noodle

Haha så fick man sig lite skratt också ;)

Siljelin vad i hela friden trodde ni att ni såg på i 45 min när det bara var svart på tvn? ;) Och jag har oxå funderat över de där ringsignalerna, jag slår vad om att 99% av dom som laddar ner såna ringsignaler inte har egna barn ;) Jag kan bidra med får-inte-som-jag-vill-vrål och kasta-saker-i-huvet-på-mamma-skratt!

Hehe idag satt vi och såg på Americas Funniest home videos, och det enda Felix skrattade åt var när folk fick biljardbollar på ömma ställen och fick ont.. vilken liten sadist han är!

Min mammagrupp kom nog inte heller igång förän Felix var runt 3-4 mån har jag för mig.

Dulia förstår att det inte finns så mycket tid för egentid :( Det är nog bara att nöta för henne att man inte får slå, men eftersom Bianca är lika gammal som Felix så vet jag själv hur lätt det är. Vi försöker få Felix att sluta misshandla våra husdjur och att sluta kasta saker, men det går in genom ena örat o ut genom andra.

Har inga direkta tips angående kräkbebisar som äter och sover dåligt, Felix var otroligt lätt när han var liten förutom att jag aldrig kunde helamma eftersom han sög för dåligt. Antar att nästa bebis blir en liten pest som håller oss vakna hela nätterna och har kolik ;)  

• Armino

Armica bidrar med ta-i-och-bajsa-så-man-nästan-blir-blå-i-ansiktet-grymtning. Och min styvsysters son William bidrar med jag-koncenterar-mig-på-den-här-intressanta-saken-så-stör-mig-inte-gnyende Cool

Framtiden var bättre förr.
  • Dulia

Min lilla dotter skäller ibland som en hund så jag får väl bidra med det ljudet

• GoåGlad

Jisses vad det skrivs här...Hinner knappt uppdatera mig. Ja, här är dygnen helt omvridna. Vi sover på förmiddagarna och är vakna så här dagsGlad. Det har gått mycket bättre med Isac idag. Han har inte alls kräks i samma utsträckning. Fick rådet av bm att vi kunde prova med napp om han blev för tuttig, men han har inte velat ha den. Han suger hellre på sin tumme. Läste på amningshjälpen att det kunde hjälpa att amma med bebisen i en mer upprätt position, vilket vi provade idag samt att jag har hållit honom över axeln en längre stund efteråt och det kan ju vara det som gjort att han inte fått upp lika mycket idag. Hur som helst så hade han gått upp jättebra i vikt så han får i alla fall det han behöver.

Idag har jag kännt lite "baby blues" oxå eller vad det kallas.Fundersam Kände ett tag på eftermiddag att jag höll på bli tokig då jag fortfarande satt fast på samma ställe i soffan haha... Jag känner att jag snart måste få komma ut ..har varit inomhus i en och en halv vecka. Förutom att vi promenerade ner till pizzerian i går kväll. Jag har ju så ont i underlivet fortfarande, så några längre sträckor än det jag går i hemmet har inte varit att tänka på än.Ledsen Hoppas att det ger sig snart! Det är skönt i alla fall att min man är hemma med mig, men när man ammar så sitter man ju där man sitter ändå.

Nu är det dags igen... en liten kille behöver mat.
    God natt på er.

• Camilllla

GoåGlad: Skönt att höra att fler bebisar är vakna länge.. Noel har nästan aldrig vaknat tidigt på morgonen och ett tag somnade han så sent som 01 på natten ibland..
    Visst är det svårt att komma ut när man har ont, och så sitter man fast där i soffan med en bebis på bröstet... Men snart kommer det vara bättre! Och då kommer du sakna den där pluttinutt-bebisen och troligen också glömt det onda i underlivet

Camabo: Det sägs ju att en pump inte alltid funkar lika bra som en ammande bebis men personligen vet jag inte alls.. Prova med det för jag tycker det är onödigt att väcka bebisar och störa deras dygnsrytm i onödan Sen är det ju inte katastrof att behöva ge lite ersättning, lite dyrare och bökigare men nu har vi ju ändå kommit in på vanlig mat och gröt så det blir itne så många amningar längre...

• Armino
    Goåglad --> Baby blues hade jag också. Jag grät konstant i två veckor. Och Armica hade lite ont i magen så hon grät också. Så Jörgen visste inte vem av oss han skulle trösta först. Det roligaste var nog när vi skulle äta middag en dag och jag började gråta när jag fick se att Jörgen skurit upp morotsstavar. Jag förstod inte hur han kunde vara så omtänksam att han tänkte på att skära upp grönsaker  Det bästa man kan göra är nog att prata med andra, så hör av dig om du känner att allt känns svart och dystert! Och det går över med tiden. Det kan vara bra att komma ihåg!

Camilllla --> Ja, jag testar med pump. Det är visserligen lite jobbigt att behöva diska delarna hela tiden. Men det är väl ett litet pris att betala. Och som du säger så är det inte så farligt att behöva ge lite ersättning. Det känns som att jag glömmer bort det ibland. Men jag ska börja upprepa det för mig själv: "Det inte farligt att behöva ge lite ersättning, det inte farligt att behöva ge lite ersättning..." Glad
    Gråt inte över spilld mjölk, men brännvin.
Svar på tråden Sollentunamammor!!