• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

god morgon!
    tråk väder det är i det här landet :/
    jag ska iväg sen o handla lite på stinsen om någon har samma planer kan man väl ses på en fika? alltså ingen direkt uppstyrd träff men om nån annan han samma planer gör det ju inget om man dricker lite kaffe tillsammans
    skrik till, vet inte än vilken tid, blir nog efter lunch....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • BeccaGrodan

hmm det kanske jag skulle lagt i träff tråden? fast det känns inte som en direkt planerat träff så jag hoppas det är oki att det ligger här :)

• Armino

BeccaGrodan --> Jag skulle kunna tänka mig en träff i Stinsen. När är du där? Eller har du redan åkt? Jag såg nu att det var ett tag sen du skrev...

Har man sagt A, har man klarat lekis.
  • BeccaGrodan

camabo: jag sticker om en kvart typ.. är väl där vid kvart över ett.. ska gå lite i affärer-- vad sägs om en fika strax före två-- inget långvarigt kanske men ska du ändå dit så kan vi ju lika gärna ta en fika lixom :)

• Armino
    BeccaGrodan --> Kör på det! Jag skickar mitt mobilnummer till dig via MAILEN HÄR (jävla caps...) så kan vi höras om det skulle bli strul...
  • GoåGlad

Hej på er.

Camabo- vill tacka för ditt inlägg. Det känns bättre när man vet att det finns fler smådeppiga mammor eller dem som varit i samma sits.

I morse hade jag en kraftig blödning oxå och då bröt jag ju ihop för det. Det kom så mycket att en binda fylldes på en gång och sen rann det nerför benen och kom ut nån äcklig slemmig klump.  Hatar blod!Ledsen Och inte blir det ju bättre av att det fortfarande sitter i att jag sprack så mycket under fl så att jag blodade ner bm o undersköterskan och hela golvet... Blev livrädd! Men jag ringde gyn-akuten som lugnade mig och sa att det förmodligen finns lite hinnor kvar som måste ut. Men varför får man inte veta att det kan hända?? Trodde precis allt började bli under kontroll , har ju inte blött nåt alls nästan dem senaste dagarna, så kom det här. Min mamma som är undersköterska och som jobbar på BB sa det samma men man blir ju ändå helt nervös när man blöder så. Nu verkar det i och för sig ha lugnat sig och jag har inte ont i magen så jag försöker slappna av lite.
    Är det nån som haft nån liknande blödning??

Oh vädret är ju inte det roligaste heller. Fast ganska skönt att det inte är strålande sol när man ändå inte går ut. Man får ju försöka se det positivt. Glad

Nä nu ska jag ta mig samman och inte sprida mer depp i tråden. Lille-man behöver mammas bröst nu. Glad
    Vi hörs.

• Camilllla

Goåglad: Jag tyckte det gick lite upp och ner med blödningarna hela tiden.. Jag drabbades ju av en livmodersinflammation men det yttrade sig enbart på att jag fick hög feber men det tog ändå två dygn innan jag fick komma in till gynakuten på koll.. Håll koll på tempen, är inte den hög ska det nog inte vara någon allvarlig fara! Skönt att din mamma är uska på BB men jag vet att den första tiden ifrågasatte man allt och visste inte om man vågade lita på någon... Fortsätter du vara orolig, prova att ringa gynakuten igen, eller varför inte din bm på mvc..!

Och bry dig inte om att du sprider depp! Det är precis så det är första tiden och det har vi ju alla varit med om.. Säg hur det känns istället så vi kan försöka stötta

Synd att jag var in här först nu, hade funderat på att åka till Stinsen men vi är inte redo än...

• GoåGlad

Camilllla- tack för det! Jo det är så sant så att man funderar över allt både vad gäller sig själv o bebben.

• Modesty2000

GoåGlad: tänker på dig! Det är riktigt tufft när de är små...man sitter där i soffan med en värkande muff och barnet som hänger vid en ömmande tutte och det är mjölk och blod och flytningar och fett hår och elände....men bebisen växer och muffen läker och tillslut ligger man där i ett bad och tycker livet är rätt ok! Mina hormoner svallar fortfarande och jag kan gråta på beställning mer eller mindre men nu har hela familjen vant sig vid mamsens bölande!

• noodle

Goåglad har också för mig att blödandet gick upp och ner, och det ÄR jobbigt i början när man inte ens kommer i kläderna vissa dagar. Men det blir bättre! Tillåt dig att vara lite nere, för mig hjälpte det bara att veta varför jag mådde som jag mådde. Att det är hormoner i svallning och ens trötta kropp som gör det och att det kommer att gå över så småningom. Vila så mycket du kan och hyr en serie på dvd som du kan ligga och kolla på :)

Ah synd att jag missade er Beccagrodan och Camabo! Ankan och jag var en jättekortis in i stinsen idag, men hade kunnat tänka mig att gå dit igen :)

Ingen som skulle vilja åka till en babyaffär i em lr imorrn? Typ antingen babyland i barkaby lr barnens hus i infra city? Skulle vilja kolla in lite syskonvagnar :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!