• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • GoåGlad

Vad söta ni är!! Det där med att hyra serie på Dvd var ingen dum idé. Jag får nog inse att jag inte är någon superkvinna. Jag tror liksom att jag ska orka med allt som vanlig och har lite svårt att slappna av och lägga mig i soffan o ligga still. Men jag ska verkligen försöka, för jag är ju trött. Nu sover lillen igen så nu får jag väl passa på då.
    Skönt att ha er härGlad. Vad gjorde kvinnorna innan familjeliv fanns??? Fundersam

• noodle

Goåglad det enda du behöver orka med just nu är att ta hand om din nya bebis och att äta :)

• Camilllla

GoåGlad: Det är nog viktigt att inte känna att man måste göra samma saker som man brukar.. Min mamma fick komma hit och städa badrummet en dag För mig var det en seger när jag kunde ta mig upp ur sängen på mindre än 5 minuter och utan att fundera på hur jag skulle göra nästa rörelse utan att det gjorde jätteont!
    Sen kom nästa panik när pappadagarna var slut, men det gick ju bra det också visade det sig...

• GoåGlad

Jo det är så sant så.. Jag har ju turen att ha min man hemma ytterligare nästan 4 v men jag envisas ju ändå med att jag kan själv även fast han erbjuder sig att göra allt. Men det ska bli ändring på det nu. Jag ska försöka finna ro i att bara vara nu..Glad öch låta kroppen läka.

• BeccaGrodan

GoåGlad: du får sprida depp, vi har ju varit där oxo, hormonerna svallar o kroppen värker men det går över förr eller senare... passa på att "utnyttja" att mannen är hemma med dig och ta hand om kroppen!

Noodle: jag skulle lungt kunna tänka mig att åka till barnens hus eller babyland, vet inte vilka som har bäst utbud? när på dagen hade du tänkt dig?
    larvigt att du missade oss vi hade en mycket trevlig fikastund :)

är så bra med denna tråd då man lite spontant kan styra upp en fika eller promis...

näe nu ska jag gå o se om lilla monstret tänker somna, han verkar trött (brukar iofs inte sova vid den här tiden) men vägrar somna o ligger o snackar o har sig.... risken är att han hinner bli övertrött innan nattningen om han inte sover nu...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Ankan1982

hej hej.

Tack "Noodle" för hjälpen idag. Hoppas vi kan göra nåt snart igen =)

Jag ska till stinsen imorgon igen iaf och kolla lite nån som vill med?

• noodle

Beccagrodan jag vet inte riktigt heller vilka som har bäst utbud på vagnar :) Men jag funderade på att man kanske kunde ta en liten sväng in på ikea också om man åkte till barkaby? Lr ja, du måste ju inte följa med till ikea också om du inte vill :) Eftermiddag funkar bäst för oss, Felix blir väldigt ledsen om han inte får sova runt 11-12. Vad passar bäst för er?

Ankan np! Vi får väl åka och storhandla igen när maten är slut ;) Och säg till om du inte ska till stinsen imorrn och bestämmer dig för att hänga med oss!

• BeccaGrodan

Noodle: babyland blir helt oki för mig, jag behöver ju inte titta på nått överhuvudtaget men det är alltid skoj att kika på vagnar man kan ju parka vid babyland o ta en promis till ikea kanske.. om man inte ska handla nått stort på ikea då förstås ;)
    Alvin brukar sova vid typ 12-12.30 o äta lunch direkt där så jag skulle kunna sticka runt 12.30-13 eller så...

• noodle

Ok :) Hmm men så vi slipper stressa så kan vi väl sticka 13.30? Oskoj för småttingarna att bli inkastade i bilen så fort de vaknar ;) Så ses vi utanför babyland när vi har tagit oss dit?

• BeccaGrodan

Noodle: ja det borde funka... grejen med Alvin är att han är rätt svårsövd o vid typ 15 är det sovdags för honom igen men det löser sig :)
    jag mailar dig mitt mobilnr så vi kan få tag i varandra om det blir struligt !!!

Svar på tråden Sollentunamammor!!