• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Aha ok, men vi kan åka 13 om det är bättre för er, får se till att lägga Felix i tid på förmiddan :) 

• BeccaGrodan

noodle: om det funkar för dig att sticka 13 så gör jag gärna det jo..

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Ja men då gör vi så :) Vi åker 13 och ses när vi kommer fram.

• BeccaGrodan

Noodle: oki :)  topp! skoj...
    har du kikat nått innan på syskonvagnar? när är det du ska ha?
    vi vill gärna ha nästa barn nästa sommar o då är Alvin bara 1½ år så jag har redan kikat runt på syskonvagns marknaden, dock inte i affärer men på nätet o det finns typ ingen som uppfyller mina krav :/

• 5088

Oj så ni skriver här...

Sj hinner man knappt läsa allt! Tänker hur ska ja då hinna skriva??

Goåglad: Klart man tycker de e jobbigt o är deppad någon gång under första tiden! De e ju så himmmla stor omställning o sedan när de e ledsna känner man att man inte duger el räcker till. Vet inte hur man ska bete sig o göra för att allt ska bli bra! De finns ju massa problem me amning o allt va de innbär. Hormonerna i kroppen e ju inte direkt stabila, rätt va det är kan man bara börja grina, fast man inte ens vet varför.

Jo som sagt ja hade oxå några små klumpar som kom när ja gick på toa, "splash" sa de o ja blev skitorolig. Så ja ringde gyn o de va helt ok sa de. Skulle ringa tillbaka om de blev större, ifall de behövdes skrapas o va mycke kvar m.m. fick heller ingen info om att de kunnde va kvar synd, för blev ju livrädd juh!
    Tycker du ska ta de lungt o vila upp dig så mycke du kan. Det är behövligt för att kunna fungera. Säger som Noodle att ät o drick o ta hand om bebisen.

Själv e ja på sem o har de tokjobbigt men en liten som bara skriker o skriker hela tiden!! Vet inte om de e tänder el att hon hittat en ny röst som hon intresserar sig för. Den e så hög att de skär i öronen o på nätterna när man ska sova hör man henne i huvudt fast hon sover. Helt vansinnigt!!

Ne nu ska ja försöka få henne o sova, för orkar knappt mer.

• Modesty2000

5088: det skiljer ju bara en dag mellan Jasmine och Fia och Fia har idag varit ett riktigt monster...värst var hon när jag helt sonika åkte iväg utan henne och var borta i 3 timmar. Stackars pappan höll på att bryta ihop...hon skrek...tog en power-nap...skrek...tog en power-nap...
    Fia har senaste dagarna varit så krävande att jag helt enkelt var tvungen att komma bort lite, dels för min skull men även för att pappan skulle fatta hur det är ibland...hon har hittat ett helt nytt röstläge och emellanåt tar hon i så hon kräks när hon ska försöka greppa saker eller bara hålla uppe kroppen en längre stund! Puh!

• Mondino

Goåglad: Kämpa på, och precis som sagts förut. Inga måsten, inga krav, inga hurtiga försök att vara superkvinna/mamma. Där känner jag den stora skillnaden den här gången mot när jag fick mina 2 första barn. Hela vägen skulle jag vara så jäkla duktig, nu sitter jag bara och snusar på den lilla, och gör inte upp några planer alls! Tar dagen som den kommer. Fram till för några dagar sen var fortfarande allt svettigt, ont i underlivet, ont i bäckenet, och blödningarna talar fortfarande sitt tydliga språk (nästan 4 v sen fl). Så fort jag stressar eller tar i för mycket fysiskt, då kommer riktig blödning tillbaka. Sen nån vecka tillbaka är det mer sårvätska, men vid ansträngning blir det blod direkt. Genomled första promenaden idag, fram och tillbaks till konsum, och såg ut som jag var krypling sista biten, vänsterbuggen nästan släpandes efter mig för bäckenet strejkade .. och då slapp jag ändå skjuta vagnen. Tror jag väntar en stund till med hurtiga promenader...
    Visst är det skönt att få gnälla! Fortsätt att luta dig mot allas virtuella axlar!

• Armino
    Goåglad--> Under de första två veckorna av Armicas liv grät jag som sagt konstant. Jag grät till och med åt Trissreklamen där tanten med taxen som bor inne i den gråa storstaden vinner en massa pengar och taxen blir jätteglad och får springa omkring på gräset i solen på landet. Jag kunde verkligen k ä n n a taxens lycka  Fast jag försökte vara tapper och inte släppa fram gråten. Gör inte så. Det är bättre att gråta mycket i 10 minuter än att gå och småsnyfta i 45 minuter. Och låt mannen hjälpa till! Jag var också rätt illvilligt inställd till att lämna över till honom. Jag skulle klara allt själv. Amma, laga mat, städa, tvätta, vika kläder, fixa med försäkringskassan. Allt. Och i vanliga fall är jag rätt lat och smiter gärna undan om jag lyckas. Men Jörgen sa att det kändes skönt att få hjälpa till med det praktiska eftersom han inte kunde hjälpa till särskilt mycket med det emotionella och amning och sånt. Och hyra dvd? Det är mycket billigare att ladda ned! Jag kan tipsa om Mystery Science Theater 3000. Hysteriskt kul! Jag skrattar så jag gråter när jag ser det!

Beccagrodan o Noodle --> Jag skulle gärna ha följt med till Ikea/Babyland. Men jag ska på återkoll på Danderyd imorgon så det blir inga roliga utflykter för min del Ledsen Men jag hoppas ni får kul. Och jag hade jättekul idag Becca! Skönt att få prata i normalt tonläge med någon som varken dräglar eller har päls och går på fyra ben (Jörgen gör så ibland. Jag vet inte varför Skrattande) Och nu är jag också helt inne på öppna förskolorna! Jag räknar dagarna till de öppnar!
    Alla harar skjuter mitt i prick.
  • BeccaGrodan

Camabo: hahaha flåt att jag skrattar men det låter så skoj när du berätter om hur du kunnde känna taxens lycka
    jag hade oxo jätte trevligt idag, haha min make brukar för det mesta hålla sig på 2 ben men det blir lixom inte samma sak som när man snackar med en tjej...
    ja va bra att jag har lyckats få in dig på att digga öppna förskolor trots att du aldrig vart där hehe typ 1 månad kvar tills öppningsdags sen kan vi hänga där hela hösten

• noodle

Camabo yeah, mst3k är riktigt bra! :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!