Shit vad ni skriver
Jag har vart på semester i några dagar hänger ju inte alls med
Cambo: Ang att väcka på natten/dagen när hon sover så tycker jag du ska kolla att hon går upp i vikt, gör hon det så är det ju inga problem. Hon kanske ha brjat sova bättre nu när din mjök kommit igång ordentligt och hon blir riktigt mätt
Men som sagt väg och mät henne på bvc
Och lyssna inte allt för mycket på deras tips om hon har gått upp, för ibland är bvc rätt knäppa.
Dulia: Jag har ju 19 månader mellan mina så jag hajjar, det är asjobbigt i början och nu med egentligen. Visst blir det bättre och bättre, hon har ex slutat slå lillasyster nu. ett tag så slog hon hela tiden och de satt i samma vagn och även fast lilla tjejjen sov och stora tjejjen var nöjd så kunde hon helt plötsligt riva lillasyster.Det som funkade för oss var dels tiden, att tiden skulle gå för tillslut så minns inte storasyster hur dte var att leva utan lillasyster och då minskar svartsjukan. Men sen är det som alla andra säger att man försöker ge tid till storasyskonet och visar att ibland för lilla syskonet oxå vara ledset. För man springer oftare när lillasyster gråter än när storasyskonet är ledset, men ibland får man visa den äldre att hon oxå är prio ett. Jag badar med storasyster på kvällen, åker buss och tåg bara hon och jag på helgen och går till parker med henne. Framförallt är jag sällan inne, särskillt inte när lillasyster var ny, utan då fick hon vara mycket i vagnen och jag hade möjlighet att vara med Angelina ute och leka. En annan sak var att jag sa ifrån ordentligt när hon gjorde nåt mot lillasyster, men jag llämnade henne aldrig. Jag sa aldrig "nu får du sitta i ett annat rum" vilket man gärna känner när hon gör syster ílla, utan hon fcik oxå gråta hos mig, så man har två gråtande barn i famnen, jag tror att dte gjorde att hon förstod att jag förstod hennes smärta. Hon är ju jätteledsen för att ha fått syskon, dte finns inget annat sätt att se på det. Visst är dte tråkigt för mamman att de käner så, men angelina ville heldre ha en snabbare snowracer än en lillasyster och dte måste jacceptera så när hon fick sina utbrått tröstade jag henne istället för att bli arg. (även om man blir arg med) och man får totalt slå knut på sig själv som förälder, men dte ger sig. Svartsjukan går i vågor. Nu är det värre igen när lillasyster kan krypa och sno Storastysters saker
Vill du prata så finns jag här
Goåglad: Alla gråter nog rätt mycket första tiden, jag grät för att jag inte orkade äta upp min mammas hemgjorde köttbullar
Man är känslig för allt. Men om du känner mycket sorg och rädsla och oro så tycker jag du ska se om det finns nån att prata lite med, man ska få njuta av första tiden som mamma och inte bara vara ledsen. Var 5:e kvinna får en lättare variant på förlossningsdepression.
Sen minns jag inte mer
Vi har vart på järvafältet hela familjen idag