• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Issa98

Ja oj vad det har hänt grejer, vad man missar när man är iväg en vecka...

Västkusten va regnigt men annars bara bra, två dagar på Liseberg har satt sina spår i min höggravida kropp men kul att träffa min pappa och hans fru och alla mina systrar (7,12,15år) men jag börjar nog inse att jag skulle vara jätte nöjd men en son till, för OJ vad tjejer kan vara gnälliga och omständiga... ;)

Och visst är det som du skriver: släkten är värst (och bäst)
    Åk därifrån innan du blir galen

Jag skriver till mig på måndagsträffen, hoppas att vi ses då!

5088 skrev 2007-07-26 00:42:38 följande:
    Hej Hej!!Issa joo har väl hänt saker här iaf 2som fått smått o massa annat som folk skrivit om. Den stora träffen som va den 19:e va supertrevlig tycker ja, de görs gärna om fler gånger. Den ny träffen blir den 30 Juli alltså på mån kl 13.00 i edsbergs parken om de e dåligt väder någon annnan stanns. Skriver me sig på listan gör du i andra tråden fika m.m. som finns längst upp. Så hur va sem?? E sj på sem nu i Hälsingland o ja håller på bli tokig på min mamma som lägger sig i!! o mitt lilla hjärta Jasmine bara skriker.. Trodde att sem skulle va lugn o trevlig men ja vet inte längre? Vi e ju som sagt på landet där d ska va mysigt o man kan ta de lungt men inte då! Har en dotter som skriker konstant typ både glädjetjut o argsint o en mor som frågar varför hon skriker? o varför hon inte bajsat? el tycker ja borde klä på henne mer el byta blöja på henne osv. Trött på alla som ska lägga sig i jämt o tror sig veta bäst! De e bara en tidfråga innan ja åker hem till storstan för o få lugn o ro o en kille som hjälper till. För som de e nu håller han på me allt annat utom att hjälpa mig me lillan. Oj så himmla trött ja känner mig nu...
  • Armino
    Krodan skrev 2007-07-26 13:53:15 följande:
    Jag igen då Vi tänkte åka till sambons släkt i grekland när Athena (minstingen) var 4:a månader. Jag pratade med bvc om det och även läkaren (på 2 månaderskollen) och de får inte avråda, men de rekommenderar inte att manåker utomlands med så små. Jag tyckte ju att eftersom jag helammar så är barnet skyddat mot det mesta, men enligt läkaren är de ganska infektionskänsliga och deras vaccinationer har inte börjat verka än (de har ju bara fått en liten dos) så hon tyckte att vi borde vänta. Sen har jag pratat med massor av folk som åkt och det har gått jättebra Men för att vara på den säkra sidan kolla försäkringar noga och ha med ett bra rese apotek med febernedsättande, snorsug är oumbärlig om de blir förkylda, näsdroppar osv. Vi åkte aldrig utan stannade hemma och då fick hon RS-viruset istället så man undrar ju om det inte vart bättre om vi åkt
    Hmmm... nu blir jag orolig... Men biljetterna är redan bokade och betalda så det är bara att hoppas på det bästa. Men jag skulle helst av allt vilja stänga in henne i en sån här plastbubbla: http://www.reelingreviews.com/bubbleboypic.jpg. Men då skulle väl min släkt skämmas för mig. Det jag är mest orolig för är ändå värmen... Hur gör man för att hålla en sån liten bebis sval om det blir varmt? Fuktad mössa/hatt vet jag, men annars då? Nån som har nåt annat tips?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själv.
  • BeccaGrodan

någon här med två barn som har en syskonvagn som kan rekomenderas?
    jaja jag vet att jag inte ens är i behov av en nu men man kan väl lika gärna planera i god tid ;)
    egentligen skulle jag villja ha (sen nångång när jag kommer behöva alltså)
    en syskonvagn där man kan vända delarna framåt eller bakåt oavsett om det är sittdel eller liggdel.. alltså liggdelen vill jag självklart ha mot mig men jag vill även sen kunna ha ett barn sittande framåt o ett vänt mot mig..
    jag vill även ha relativt stora hjul som är svängbara fram...
    denna vagn existerar inte såvitt jag vet men ni kan ju få tippsa om andra som känns oki..
    tex så kanske man kan lösa det så att om liggdelen är rymlig kanske man kan ha kvar den längre o på nått viss bulla upp så barnet kan sitta i den i början.. hmm ja jag vet inte.. vet bara att jag hittils inte hittat någon vagn som uppfyller mina krav... tur att jag inte ens är på tjocken igen än

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Krodan
    Cambo: Det går säkert bra ska du se. det finns ju ac på hotellrummet och små barn klarar värme bättre än vi vuxna. låt henne bada/duscha några ggr om dagen och alltid solhatt så löser du det. dessutom är dte ju några veckor kvar

Beccagrodan: Vi har en eurobaby syskonvagn. den har inget av det du frågade efter  Det går inte att vända barnen åt varsitt håll, men är enkel att vända dem mot eller ffrån en, fast då båda samtidigt. Sen har den inte svängbara hjul fram. men nu när jag tänker efter så har jag för mig att det finns en variant av det du önskar på babyplanet i barkarby. Fanns när vi letade efter tvillingvagn. Men nackdelen blev att den tog väldigt stor plats i bilen, för varje sits var en egen löstagbar sits som tog plats när man vek ihop den (då fick man ta bort sitsarna) Men kolla där, jag har inte sett den vagnen någon annanstans... men dte här var ju typ förra sommaren..
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

krodan: vart ligger babyplanet? vet inte om jag ens hört talas om den intressant dock... ska googla lite
    tack för tipset!

• Krodan
    Becca: Jag kan tvingas ta tillbaka det och säga nåt annat smo börjar på baby och ligger i barkarby outlet, typ babyland. Men hävdar att det finns nåt som heter babyplanet oxå, fast babyplanet och babyland är väldigt lika. Det ena låg i veddingecentrum om jag inte minns fel och sen babyland ligger i barkarby.
  • Krodan
    Becca: Såg nu att babyplanet har bytt namn till babyproffsen. Men jag menar ändå att vagnen fanns på babyland
  • BeccaGrodan

krodan: hehe jag upptäckte oxo att babyplanet var babyproffsen o ligger på andra sidan stan o att babyland ligger i barkarby o där va jag faktiskt idag o ingen av vagnarna där känndes helt 100% tyvärr... men men jag har ju tid på mig.. kanske ska börja med att försöka få in nästa unge i magen innan jag oroar mig över vagnutbudet

• Krodan
    Becca: Ja, det är riktigt svårt att hitta en bra syskonvagn. men allt beror ju på vad och när du får för syskon oxå, årstid och hur långt emellan. det är stor skillnad på 1,5 år och 2 år lixom Och sommar eller vinter. Får man 2 år emellan och sommar kan man ju ha ståbräda, men 1,5 och vinter är det svårare....
  • BeccaGrodan

krodan: får vi som vi vill blir det 1½ år och sommar...

nu ska jag krypa ner i sängen o läsa lite.. god natt!

Svar på tråden Sollentunamammor!!