• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Dulia

Hej alla!
    Jag har verkligen fullt upp från det jag går upp tills jag går och lägger mig så ni får ursäkta att jag inte skriver så mycket. Idag var vi ute från 9.30-16.00 med undantag för en lunchpaus vid 12. Jag är helt slut nu och skulle gärna gå och sova men min lilla Alma, som för övrigt blir 8 veckor idag , vill annat. Så det är bara att gilla läget och hoppas på att hon vill sova snart
    I tre dagar på rad har jag nu försökt att komma ihåg att inte äta frukost eftersom jag behöver åka till VC och lämna ett blodprov på fastande mage. Men jag har så svårt att komma ihåg det så jag funderar på att lägga remissen i kylskåpet

Krodan, tack för ditt inlägg. Det var intressant att läsa och det har fått mig att lägga upp en ny strategi. Jag hoppas den ska fungera

• noodle

Camabo va härligt med semester! Tips på att hålla svalt är väl bara att ha tunna och luftiga kläder om några alls, ha med vatten och en handduk att dabba med om det skulle bli extremt varmt och så sunt förnuft som att hålla i skuggan :) Det går säkert jättebra!

Krodan ush blir nästan liten ledsen när jag läser om hur det blir när man får två små. Jag vill ju inte att Felix ska bli ledsen för att han får ett syskon! :( Jag vill ju räcka till för honom OCH den nya!

Godåglad skönt att du känner dig bättre :) Och oro känner man nog precis som du säger resten av ens liv för sina barn, men det blir bättre när man får in bättre rutiner och ju längre tiden går. Min sambo är den som oroar sig mest av oss två och han brukade gå och titta om Felix andades typ en gång i halvtimmen de första månaderna ;)

Beccagrodan ja säg till om du får några bra tips ;) Och tack för idag, det var jättetrevligt och skönt med lite input angående syskonvagnar. :)

Dulia haha låter som jag, i två veckor har jag antingen glömt att ringa mvc för att beställa en ny tid för kontroll lr så har jag inte kommit fram när jag väl ringt.

• Krodan
    noodle skrev 2007-07-26 22:51:40 följande:
    Krodan ush blir nästan liten ledsen när jag läser om hur det blir när man får två små. Jag vill ju inte att Felix ska bli ledsen för att han får ett syskon! :( Jag vill ju räcka till för honom OCH den nya!
    Oj, det var ju inte riktigt min mening. Det jag menar är att man ska inte förvänta sig att det gamla syskonet kommer att älska sitt syskon i alla lägen. Men såklart visar många syskon att de vill bära/krama/pussa småsyskon och det är lixom det man förväntar sig. men det är lika vanligt (särskillt när man får barn tätt) att det störresyskonet inte tycker att det är så roligt/lätt att hjälpa till. Hon har lixom aldrig bett om ett syskon. men när de blir äldre finns det ju många ber om syskon. Det är svårt när hon är 10 månader och jag var gravid, man kan inte prata så mycket om bebis i magen, för det förstår de inte så mycket av då. Men ju äldre de blir desto lättare blir det på den punkten (men då svårare med andra saker) Så visst komme rhan älska sitt syskon, men det kanske får ta litetid Nu så leker faktiskt Angelina med Athena ibland, men bara när ingen ser Däremot så försvarar hon henne stenhårt om nån annan jäklas med henne Så det är syskonkärlek
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Leia07

Babyprofssen hittar man närmast i Veddestacentrum (var det kande det du menade Krodan?) som också det ligger i Barkarby, tar bara några minuter att åka dit med bil från Outleten.

Någon som har tips angående sovande gråtande bebis? Min dotter, som snart är fem månader, gråter och gnäller i sömnen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Det tär oerhört mycket på krafterna att inte kunna få henne att komma till ro och sova ordentligt. Jag tycker även att det märks på dagarna att hon inte är ordentligt utvilad eftersom hon kräver så mycket mer sömn än annars, även om hon sover sina tio timmar på natten.

• Leia07

Någon som vet när (om?) det är klädbytardag i Edsberg? Eller i övriga Sollentuna också för den delen.

• BeccaGrodan

Leia07: aha så det finns ett babyproffsen på den här sidan stan, va bra, hade ingen aning om...
    har tyvärr inga tips ang sovandet :/ låter jobbigt hoppas någon annan har bra tips...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Krodan ok ja lite tid kommer det nog ta, Felix kan till o med bli svartsjuk när vår lilla hund ligger i mitt knä. Det är synd att han är så himla mammig också, hade kanske varit lättare om han varit pappig istället. Men det där hinner väl säkert ändra sig :)

Leia hon sover verkligen alltså? De kan ju drömma väldigt livliga drömmar vilket kan gör att de gnäller, och drömmar kan man ju inte göra så mycket åt tyvärr förutom att bara finnas där och trösta om de skulle vakna ledsna. Men det är inte så att hon verkar ha ont i magen lr något sånt? Felix kunde ligga och gny och spände hela kroppen när han var mindre och då gav vi miniform vilket verkade hjälpa.

• Leia07

noodle: Japp, Leia sover. När hon var helt ny i denna värld hade hon stora problem med magen och vi gav henne Minifom, men det slutade vi för närmare två månader sedan. Kanske borde försöka med det igen. Det skadar ju inte att prova och gör det så att hon får lite lugn och ro är det ju det guld värt. Tack för tipset, det hade jag inte själv haft en tanke på!

• BeccaGrodan

Leia07: iofs om det är magen som är jobbig så är ju biogaia droppar att rekomendera!!!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Leia07

BeccaGrodan: Var hittar jag sådana droppar?

Svar på tråden Sollentunamammor!!