• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

Leia: på apoteket ska de finnas...
    när alvin va mindre hade han lite kolik o vi tyckte inte minifom hjälpte då testade vi biogaia o märkte stor skillnad...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Leia07

BeccaGrodan: Tack! Då ska jag göra ett besök på Apoteket idag :).

• Modesty2000

Leia07: vi kör med Sempers droppar och de har funkat toppen!!! Dyra som tusan, 175:- men värda varenda krona eftersom Fia i princip aldrig har ont i magen längre!

• BeccaGrodan

modesty: ja men det är samma som jag pratar om.. sempers magdroppar, biogaia....
    toppen tyckte vi oxo när alvin va mindre....

• Dulia

Jag kom ihåg det (att fasta) Så nu är 3 rör lämnade och Bianca satt hela tiden i mitt knä och tittade med stora ögon på vad sköterskan gjorde.

För nån månad sedan begärde jag AFA-ersättning för den tid jag var sjukskriven under min graviditet men då dom ville ha in en massa krångliga uppgifter som skulle vara besvärliga för mig att inhämta så struntande jag i allt. Det handlade ändå inte som så mycket pengar. Men tydligen har dom kunnat fatta ett beslut utan dessa uppgifter och jag är beviljad ersättning. Trevlig med lite (handlar högst om 1000 kr troligtvis mindre) extra inkomst jag inte räknat med Men dom kommer utbetala pengarna via Swedbank och tyvärr har jag ett konto där som jag inte har använt på 14 år så nu måste jag åka till närmsta Swedbank och säga upp detta konto. Nån som vet var närmsta bank ligger??

• noodle

Dulia närmaste vet jag inte, men det ligger en i sollentuna centrum iaf!

• Frediza1980

leia07: vår dotter är lika dan, gråtter och gnyr i sömnen. i bland har jag trptt att hon varit vaken o plockat upp henne men då har hon gråttit ännu mer och det har varit så tydligt att hon sov... vet inte varför det är så..

• mystify1980

Hej Alla!
    Vad mycket det skrivs här, hinner inte riktigt med. Men jag har läste lite det Leia07 skriver om hennes dotters sömn, jag har inte riktigt samma problem med min dotter, Amanda, men har ett annat problem som jag inte vet hur ska lösa som handlar om hennes sov rutiner.

Så här ligger det till: Amanda är nu 5 månader och sover inte så mycket på dagarna bara kanske en 2 timmar på hela dagen och på kvällen när vi ska försöka få henne att sova kan det ta mellan 1 till 3 timmar att få henne att somna. Det är inte bara att lägga henne i spjälsängen för då ska hon rulla över på mage och inte vill sova, och att vagga henne i armarna går inte heller eftersom hon ålar sig mycket, det som får henne att sova är att hon ska sitta i babyskyddet som är en rock-a-tot som vi gungar henne i på golvet och då somnar hon men sen när vi försöker lyfta över henne i spjälsängen vaknar hon och ska ligga på mage och är vaken. Efter några gånger att flytta henne från babyskyddet och hon vaknar ger jag upp och då får hon sova i babyskyddet vilket är inte så bra för henne, men vad ska jag göra för att inte använda babyskyddet för att få henne att somna? Hon är väldigt trött när vi försöker få henne att sova, gnuggar sig i ögonen och gnäller...men inte vill hon sova. Detta blev ett långt inlägg men jag behöver lite råd!

• BeccaGrodan

mystify: vi har haft/har typ problem med Alvin, han blir snart 7 månader, vi har varit tvungna att vagna honom i vagnen inne över en tröskel för att få honom att sova...
    sen fick vi iaf när han va typ 5 månader tipset från bvc att lägga honom i spjälsängen säga god natt o sätta sig på en stol brevid, han skulle bli arg men vi skulle låta honom ligga kvar, kunnde säga med vänlig men bestämd röst, god natt o sov så gott, blev han helt hysterisk tog vi självklart upp o tröstade o prövade igen efter några dagar lärde han sig att somna själv, mycket skönt tyckte ju vi.. men nu har han börjar som din dotter att rulla runt som en tok i sängen på kvällarna när han ska sova o när han kommer över på mage lyfter han upp huvudet o ligger o tittar, vi har gjort så att vi ibland om han blir sur på mage vänder tillbaka vilket för det mesta dock resulterar i att han vänder sig igen o igen o igen vi vaggar sängen, har vyssanlulltassar på den, och idag somnade han faktiskt trots att han lagt sig på mage, efter ett tags vyssande o lite lugn stämningsfull musik la han ner sitt lilla huvud o somnade...
    hmm så mitt tips är att va lite ihärdig, så länge hon inte gallskriker så låt henne ligga på mage, vyssanlullatassar rekomenderas starkt om ni inte redan har sånna och även musik, meditationsmusik eller klassisk, samma varje kväll så kopplar hon snart ihop det med att sova...
    ja det här vart långt, hoppas det finns nått tips som du kan testa, lycka till!

• BeccaGrodan

i första meningen ska det förstås så att vi har haft/har samma typ av problem med Alvin, inte att vi har/har haft problem med Alvin

Svar på tråden Sollentunamammor!!