• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • mystify1980

Hej BeccaGrodan!
    Tack för dina tips ska redan imorgon skaffa vyssanlulltassar och prova och spela lite lugn musik samtidigt som vi vaggar henne i sängen och se hur det fungerar. Sover Alvin på mage? Vi har varit lite rädd att låta Amanda sova på mage men det kanske inga problem nu när hon kan rulla runt själv.

• BeccaGrodan

mystify: ja han sover på mage nu, bvc säger att när de kan rulla över själva ska det inte va någon fara, jag är dock nojjig ändå han har kunnat vända sig länge men har inte gjort det i sängen förens senaste dagarna bara, men det verkar funka bra, medans jag är vaken på kvällarna går jag dock o kikar titt som tätt, han har en tendens att lägga huvudet rakt ner i madrassen men andas på fint ändå som tur är...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino

Jag har också funderat lite på såna där vyssanlulltassar. Köper man dem på Ikea eller? Och hur funkar de? Är det kanske värt att investera i ett par såna...?

Idag köpte vi sjukt mycket kläder till Armica eftersom hon snabbt börjar växa ur de flesta kläder hon har. Det känns lite slösaktigt att köpa så mycket kläder men eftersom hon bara kan ha kläderna i några månader så är det ju värt det. Och när man hittar en gul body med texten "Sover inte jag så sover ingen" så kan man ju inte låta bli. Dessutom har HM utförsäljning och sålde en massa fina saker för 50:- styck. Tips från mig till er!

Nu ska jag fortsätta lyssna på den sjukt dåliga tuggummimusik som strömmar ned från lägenheten över oss där grannens son har 14isfest. Skrikandes

Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen.
  • BeccaGrodan

camabo: vyssanlull är super bra tycker vi... köpte nog våra på nätet... från .
    www.1klass.se
    finns nog inte på ikea men på babyland o så..

haha just den bodyn har Alvin... fast i mindre storlek så han kan inte ha den längre..
    kul med tuggumimusik eller inte...

här har vi ätit ostfondu o jag dricker en starköl, har iofs smuttat på den i kanske 2 timmar nu :) haha... vi håller på att vänja av vid nattamningen så Christoffer ska söva om här i natt så då kan ju jag dricka en öl :) hehe...

• Armino

Oki. Ska genast surfa vidare i jakt på tassar! Öl gillar jag inte, men ett glas vitt skulle sitta fint. Eller en Barcardi Breezer vattenmelon. Ååå... eller en white russian!!! Cool Men jag får vackert hålla mig tills i november. Imorgon ska jag iofs jobba 5 timmar på mitt extrajobb så Jörgen och Armica ska vara ensamma. Vi får se hur det går... Förvånad

Den som gapar har oftast öppen mun.
  • BeccaGrodan

camabo: ja det skulle oxo kunna funkat
    aha vad för jobb? **nyfiken*
    jag ska ut i morgon o dansa dansa dans... saknar inte själva festandet direkt men ibland får jag ett sug över att få dansa, så jag o några gamla tjejpolare ska till golden hits o dansa till massa 80tals låtar :) hääärligt.... sen får jag sovmorgon på söndag, skööönt :) har inte vart ute sen Alvin kom till o typ inte direkt när jag va gravid heller så det va ett tag sen...
    jag borde dock sova nu kanske... haha jag bara svammlar... det va visst länge sen jag drack så här starka drycker

• noodle

Beccagrodan vad du frestas! ;) mmmm beeer..

• BeccaGrodan

Noodle: hehe eller hur... ja öl är gott jag är inte så mycket för vin isåfall vitt eller rose, rött gillar jag inte alls... öl är godast, eller mumsiga drinkar :) i morgon ska jag nog dricka någon god drink när jag är ute va ju såå länge sedan.. dessutom måste jag ju passa på om jag ska gå o bli gravid i höst igen *hoppas hoppas*

• Armino

Mitt jobb går ut på att sitta och lyssna på folk som pratar i telefon. Ni vet de där one2one-linjerna? Jag sitter och kollar så att de inte pratar om sex o våld o annat förbjudet. Vilket är precis vad de gör, så den mesta tiden spenderar man med att slänga ut folk... Det blir rätt tröttsamt i längden Fundersam

Den som gapar efter mycket sätter ofta i halsen.
  • BeccaGrodan

camabo: haha det låter rätt skoj att få betalt för att lyssna på folks telesamtal typ ;)

Svar på tråden Sollentunamammor!!