• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Mmm... när jag började, för 7 år sedan var det jättekul. (Folk har de knäppaste sex-böjelserna! Förvånad) Men efter ett tag insåg jag att de som ringer in är 14-åriga tjejer som är nyfikna och 60-åriga gubbar som vet att tjejerna är för unga och tänder på det. Blä. Och tröttsamt. För man slänger ut dem och slänger ut dem och slänger ut dem...

Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben.
  • BeccaGrodan

camabo: jo kan iofs tänka mig att man tröttnar rätt fort.. :/
    jag skulle sova va det ja... haha...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Beccagrodan ah samma här faktiskt, var först strax innan jag blev gravid igen jag lärde mig dricka ett helt glas rödvin utan att vilja spotta ut det ;)

camabo kan tänka mig att det är ett kämpigt jobb, och att man kan bli ganska äcklad över mänskligheten. Fast skulle nog ändå föredra det mot att städa hos rika barnfamiljer som inte har ett dammkorn på golvet :) Men jag kanske skulle ändra mig efter ett par månader.

• Camilllla

Becca: Vi har varit på Babyproffsen i Veddesta, det är typ Sveriges sunkigaste centrum (värre än KOM till och med) och butiken är skittråkig men om de har det man söker kan det ju vara bra
    Spännande att gå ut, har inte gjort det sen jag vet inte faktiskt men har knappt tänkt tanken heller... Hoppas du får kul!

Dulia: Duktigt att du kom ihåg att fasta

camabo: Hoppas det går bra för din lilla familj ensam hemma imorgon då och att du inte har alltför tråkigt på jobbet...

Noodle: Är det något du gör/har gjort, städat hos rika barnfamiljer? Jag har jobbat som barnflicka i två familjer och har nu blivit lite förskräckt av att folk skaffar barn och sen hyr in nån annan att ta hand om dem eftersom det verkar "ofint" att gå mer än 6 timmar om dagen på dagis och eftersom de "måste" fortsätta jobba 50-60 timmar i veckan och inte kan offra nåt för sina barn... I längden blir även dessa barn väldigt bortskämda eftersom föräldrarna inte kan säga nej när de väl finns till hands...

• Modesty2000

Camillla: jag var i Veddesta för några år sedan och minns det fortfarande! Var dock inte på Babyproffsen...men Willys var inte att leka med!

Fia väckte mig kl 5 och lyckades inte övertalas att somna om och medans jag gik på toa blev hon så ilsk så hon väckte pappa oxå...idag ska vi köra 70 mil till Skellefteå men som tur är har vi båda körkort nuförtiden så vi kan turas om. För 2 år sedan tog jag hela resan själv...måste komma ihåg att ta med mig en kudde!

• BeccaGrodan

camilla: näe det va ju ett tag sen man va ute nu saknar jag ju då som sagt inte själva festandet o kroglivet sådära men att dansa dansa dansa kan jag gärna göra iaf nån gång om året det känns lagom :) eller ta en öl på nån pub typ, ska bli skoj iaf.. från typ 16 idag till 12 i morgon är jag "fri" från allt som har med hem och familj att göra... ja alltså jag får ta hand om mig själv, göra mig i ordning, bada länge och sen sova läänge i morgon för Christoffer tar Alvin mellan den tiden, nice :)

här har jag fått sova en hel natt, vi vänjer ju av med nattamningen nu och vi brukar ta första passet varannan natt o tydligen vart det inget mer än just första passet för jag vaknade inte förens 6.20 av att Alvin va vaken i sitt rum o då gick han o jag upp, undra hur kul Chistoffer hade det i natt men med tanke på att jag typ inte hört nått skrik o så så gick det förhoppningsvis bra :)

nu frukost...!!!

• Modesty2000

Camabo: lycka till på jobbet! Låter ju faktiskt riktigt spännande men jag antar att efter 7 år har du hört mer än tillräckligt :D! Tror det kommer att gå jättebra men förbered dig på en trött Jörgen när du kommer hem :D!

• BeccaGrodan

camilla: ang veddesta centrum så vet jag inte ens vart det ligger, men ska kika upp det dära o ta mig en sväng dit nästa vecka kanske :) måste ju ha koll på alla barnaffärer... det värsta är att vi åkte till andra sidan stan när vi skulle köpa babyskyddet för att babyproffsen hade bra pris då... haha onödigt mao...

• Armino

Becca --> Ha ha ha! Vilken grej! En sån skulle jag kunna betala många kronor för. Men att beställa från England kanske kostar lite väl mycket

Jag vaknade för 1 timme sen av att Armica ville äta. Sen när jag tog upp henne ville hon inte äta. Jag kände att blöjan var rätt full och tänkte vara snabb och smart. Så jag drog av blöjan i sängen, hämtade en ny och när jag kom tillbaka var hela sängen blöt. Så nu ligger lakan och täcke i tvättmaskinen, som jag var tvungen att tömma först vilket betydde att jag var tvungen att tömma torktumlaren och hänga upp icke-torktumlar-kläder på tork. Under tiden bäddade Jörgen med nya lakan och gick och la sig. Nu sitter jag här eftersom jag fortfarande har en stor blöt fläck på min sida. (Varför är det alltid jag som ska sova på den blöta fläcken... )

Och Snuttan sover som en ängel... Oskyldig

Bäst att smäda medan hjärnan är varm.
Svar på tråden Sollentunamammor!!