• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino
    Krodan --> Ha ha ha!!! Medium!! Jag dööör!! Skrattande Skrattande Och vattna blommorna!! Vilken släkt!! Skrattande Skrattande Skit i att sätta på dig nåt alls. Om du springer omkring naken hela dagen kanske hon slutar titta...

Ja alltså ibland när Jörgens pappa säger såna där knäppa saker så vet jag inte vad jag ska svara. Det är liksom för knäppt för att kommentera. Jörgen säger att jag ska göra som honom och inte bry mig men det är lättare för honom eftersom han har levt med gubben hela livet. Och jag försöker att skaka det av mig men när han säger helt fullständigt idiotiska saker är det svårt att hålla sig. En vacker dag kommer det smälla. Jag hoppas bara att Armica inte blir ledsen när jag skäller ut hennes farfar...
    Att vinna är inte allt, men att förlora är ingenting.
  • Camilllla

camabo: Johan säger också att jag ska göra som honom och "inte lyssna" när folk säger knäppa saker men det är ju inte alltid det lättaste... Men här är nog ändå det största problemet en kompis till Johan. Nu har iofs Johan också insett att han och kompisen nog inte ligger på riktigt samma våglängd och i princip slutat umgås med honom.. Men han har sagt hur mycket dumt som helst om mig och är bara allmänt falsk, dum i huvudet, äcklig och skitjobbig... Typ allt som hänt sedan jag träffade Johan (att Johan flyttade hemifrån före honom, att vi fick barn etc.) är ju självklart mitt fel och jag är dålig för Johan...
    Nu undviker vi som sagt honom men en annan del av problemet är att en av mina kompisar är tillsammans med honom.. Så det är lite knöligt alltihop...

Krodan: Lycka till med din farmor idag!

Nu har Noel sovit i åtminstone två timmar.. Aldrig har man en aning om vad den lille mannen har planerat

• BeccaGrodan

tjo!

camabo: jo utgången va väl kul men jag måste ändå konstatera att det roliga inte väger upp det jobbiga i nattbussar, massor av fulla människor och att komma hem så sent så man är aptrött dagen efter.. nu hade jag visserligen tur o fick skjuts hem men iaf.. nä det räcker nog med 1 ggr om året på sin höjd med sånna aktiviteter, då har jag hellre hem folk på middag, går till nån liten pub o dricker några öl o kommer hem i tid eller nått sånt.. haha gud så tråkig jag låter.. men jag festade lixom klart för några år sedan o då gjorde jag det ordentligt så 

svärföräldrar o släkt i allmänhet kan ibland va rätt konstiga i min släkt har några stämt de andra pga vissa saker. haha.. fint ...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino
    Camilllla --> Hmm... jobbig sits. För jag antar att din kompis är schysst så att du vill umgås med henne men inte honom? Ni får helt enkelt ha många tjejkvällar Glad Men jag tycker det är rätt intressant det där att man blir beskylld för så mycket. tror de verkligen att vi elaka tjejer sitter hemma och tänker "Hmmm... hur kan jag förstöra hans liv på bästa sätt." Och det är rätt smickrande att de tror att vi har ett sånt stort inflytande över våra respektive... Om jag verkligen hade sagt till Jörgen att jag tyckte att han skulle byta inriktning på sina stuider hade han bara fnyst åt mig.
    Bakom varje framgångsrik man står en förbluffad svärmor.
  • BeccaGrodan

haha jag måste ju berätta en rolig sak... vi håller på att vänja av vid nattamning här så nätterna är rätt köriga nu o i går va ju jag ute o behövde inte ta Alvin förens vid 12 idag...
    i morse vid 6 vaknar jag av att Alvin skriker inne hos sig.. han brukar vakna o vilja upp vid 6... Christoffer va rätt trött eftersom han varit uppe typ hela natten för han han aldrig riktigt somna mellan omnattningarna... jag puttar lite på Christoffer o säger
    - duu han e vaken nu
    - vem? (christoffer)
    -Alvin
    - vem är det? (christoffer)

då höll jag ju på att dö.. haha Christoffer va iaf inte vaken men jag lyckades få upp honom i sängen.. så går han iväg o hämtar Alvin o så kommer han in i sovrummet igen o sätter sig i sängen... (Alvin har då inte ätit på hela natten) och jag säger till Christoffer - du han vill nog ha mat

-Va? (christoffer)
    - är du verkligen vaken frågar jag
    - ja.... o så går han ut o gör i ordning gröt....

Min make är lite trött ibland...
    det roligaste va ju när han frågade vem e det när jag sa att det va Alvin som va vaken... hahaha

• AnkFisk

Hej tjejor!

Nu var det ett tag sedan jag tittade in här. Äntligen har bebis tittat ut!
    Det blev en lillasyster som hade _mycket_ bråttom ut!! Hon är världens snällaste och bara sover och äter, inte alls vad vi är vana vid!
    Visserligen var hon vaken inatt mellan midnatt till 04 ungefär, men inte gnällig eller skrikig, bara lite knorrig

Tyvärr har jag dragit på mig världens dunderförkylning och känner mig helt däckad. Plus att jag knäckte svanskotan under förlossningen (igen!), så jag går på smärtstillande. Det lindrar litegrann men jag har fortfarande grymt ont till och från. Men men, det blir snart bättre!

Ni kan kika på lilltjejen i min blogg!
    www.lydellan.blogg.se

• Armino
    BeccaGrodan --> Ha ha ha!! Fan vad kul! Både jag och Jörgen skrattade högt! Så hälsa Christoffer att han är källan till stor munerhet här i Viby Skrattande Jörgen pratar ibland i sömnen och det roligaste var när vi var ute på en kompis landställe och festade. Vi skulle sova över och alla hade druckit mycket mycket alkohol som man gjorde när man var 18, 19. Helt plötsligt var Jörgen i alla fall borta. Jag letade överallt men han var spårlöst borta. Jag försökte rnga hans mobil flera gånger och tillslut svarade han. Konversationen gick ungefär så här:
    Jag - Var är du???
    Han - Jag är hos Johanssons.
    J - Va??? Vilka är det???
    H - Meh... jag är hos Johanssons och installerar kabel-tv (han extajobbade med det då) och jag vill inte att du stör mig när jag jobbar.
    J - Skämtar du eller??? Har du åkt från festen för att installera kabel-tv kl 3 på morgonen? Vad fan snackar du om???
    H - Camilla, jag måste sluta nu om jag ska hinna bli klar med det här idag.
    J - Du är ju dum i huvudet!! Var är du nånstans?!
    H - *klick*
    Han la på. Jag blev allt argare och var så arg att jag inte kunde ringa. Så Micke, hans brorsa, ringde upp honom. Och till honom sa han samma sak. Han var hos Johanssons och installerade kabel-tv och kunde vi vara så snälla och sluta störa honom...! Till slut hittade vi honom. Han hade gått och lagt sig i den gäststuga där han och jag skulle sova. Där låg han och sov med mobilen i handen. Suck... vilken kille jag har...
    Bakom varje framgångsrik man står en kvinna - i vägen.
  • Armino

Jag har förresten nästan en hel låda med amningsinlägg som jag inte kommer använda. Nån som vill ha? Jag tar med dem imorgon.

Bakom varje framgångsrik man står en kvinna - som plockar upp efter honom.
  • BeccaGrodan

camabo: haha det är ju kul att vi kan roa er
    din story va oxo jädrigt skoj, jag skrattar högt här.. maken har inte fått höra roligheten än för han sitter med hörlurar o spelar wow
    själv sitter jag o gör matseldel för de kommande 2 veckorna, jag är såå duktig

• noodle

Camabo det är inte så att ni behöver fler på ert jobb? Skulle gärna kasta ut jobbiga typer på telefon ;) Och om svärföräldrar som städar hemma hos en, det beror nog på exakt vad de gör tror jag. Att plocka i diskmaskinen är helt ok tycker jag, speciellt om de har ätit där. Men om de skulle börja tvätta lr nått sånt skulle jag nog tycka att det var lite märkligt ;) Fast jag har en jättebra relation till mina svärisar, och hade nog tyckt det var jobbigare med städningen om jag inte haft det.

Krodan vilken hemsk farmor som gnäller på din vikt! Du ser ju inte ett dugg tjock ut! Köp hem en massa bullar och tryck i dig framför henne bara för att jävlas! ;)

Och vilken hemsk svärfar camabo! Varför i hela friden tyckte han att ni skulle avliva katten för att den ätit en ekorre?!? ;)

Camilla det blev en peugot 307, en sån där man kan ta ut sätena på och sätta in 2 extra längst bak om man vill :)

Beccagrodan håller med fullständigt om att gå ut, går hellre ut på en lokal pub och dricker några öl och kommer hem i lagom tid ;) Det är inte tråkigt, tror det är "vuxet". Speciellt här i sthlm också, jag är livrädd att åka hem själv på natten, så det blir alltid taxi hem vilket ju inte är jättebilligt.

Svar på tråden Sollentunamammor!!