• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Säger som övriga, tack för en trevlig dag idag trots andskit och blöta rumpor :) Både Felix och jag var ganska trötta när vi kom hem, så hoppas han sover lääänge imorrn nu.

Camabo hehe rätt! ;) Och ja du får gärna nämna mitt namn för chefen sen, vill komma ifrån städandet.

• GoåGlad

Hej på er! Låter som ni hade en lyckad träff idag, blir lite avis. Tyvärr vaknade vi kl 13 igen efter att ha varit vakna och ammat till efter kl. 03 inatt så vi hann inte följa med. Men nästa gång kanske det gåt bättre.

Vi har varit o köpt Sempers magdroppar idag för att prova på Isac. Hur gjorde ni som använt dem när ni gav dropparna??? Vi försökte plutta i dem i hans mun när precis innan han skulle amma, vilket inte var så lätt. Varannan droppe hamnade väl ganska rätt hahaha. Glad Hoppas dem hjälper hans lilte oroliga mage nu, för dem var ju inte billiga. (literpris på 17900:-, kanske man borde kränga det på plattan??)Förvånad

Såg att ni diskuterat ålder oxå.. Men ni är ju så unga tycker jag i jämförelse med mig i alla fall. Jag har ju redan fyllt 30 och precis lyckats få mitt första barn. Så ni ska inte känna nån panik. Men jag förstår känslan av att inte veta vart åren tog vägen. Det känns absolut inte bättre efter att man fyllt 30 tyvärr. Men det är väl bara att gilla läget. Jag hade gärna varit en lite yngre mamma men tyvärr blev det inte så.. Jag var för sen med att skaffa mig rätt utbildning och jobb så det drog ut på tiden...Fundersam Vid 20 tyckte man att man hade all tid i världen och sen bara försvann den och vips var man 30. Undrar hur fort det går fram till 40??? Nä.. det ska vi inte tänka på.

Förresten.. Sitter och funderar över förskolor i Sollentuna.(nybliven mamma som man är) Är det nån som har några rekommendationer, tips på vad man ska tänka på eller så, så får ni gärna dela med er!!  Jag har inte bott här så länge heller så jag känner inte till nåt om barnomsorgen i Sollentuna.

Hoppas det blir ny träff snart och att jag kan vara med då. Vore skoj att få lite ansikten på er. Glad
    Go kväll.

• noodle

Hehe det här med ålder.. igår fick jag fråga sambon hur gammal jag är :) Kom inte ihåg om jag fyllt 28 lr inte ;)

Goåglad jag hade nog hällt upp dropparna på en tesked och gett det så :)

• Camilllla

Vet inte om det är nån tröst, men jag har just fyllt 23 och kommer knappt ihåg längre hur gammal jag är (måste ofta räkna från 1984-2007 i huvudet)... Kan också känna mig som sådär 35-40 ibland...

Idag var vi på BH-jakt.. Jag tänkte skaffa mig nåt att stoppa de här nya hängiga brösten i när amningen till större delen är avklarad Trodde det skulle gå dåligt, har en BH sen innan som passat någorlunda men den har känts lite slapp och sladdrig nu, men jag hittade 4 sköna, stadiga BH:ar på Lindex Ska prova dem nu ikväll när jag ammat och se hur de verkar passa för nån måste jag lämna tillbaka, ekonomin håller inte direkt för inköp av fyra BH-ar just nu
    Men ååh så skönt det var att prova vanliga BH:ar, nu när man är van vid de här sladdriga bygellösa amnings-BH:arna

Hoppas ni hade kul idag ni som träffades!

GoåGlad: Jag tog typ de 5 förskolorna/dagmammorna som ligger närmast här, och sorterade dem lite efter vad som verkar trevligt och vad de hade fått för betyg från föräldrar... Men annars har jag inget råd att komma med eftersom vi bor på andra sidan kommunen

• BeccaGrodan

tjopp!
    håller med resten, jätte trevligt idag, trots äckligt bajs och vått gräs :)

jag känner mig inte så oroad över min ålder... fyller 29 om en månad, visst när någon frågar så blir det typ automatiskt att ojojoj snart 30 men egentligen så bryr jag mig inte om det.... jag är snart 30 o har fortfarande inte riktigt någon kläm på vad jag vill göra när jag blir stor
    ska antagligen plugga efter mammaledigheten (fast antagligen inte förens efter barn nr2  om det blir som vi vill) för det har jag inte gjort sen gymnasiet men jag gillar inte alls att plugga men om jag inte ska sitta kvar o jobba på förskola resten av livet, o det vill jag inte, så får jag nog ta o sätta mig i skolbänken iaf nått år eller två...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Camilla ja det är så himla skönt att byta till vanliga sen :) Lindex brukar vara väldigt bra på bh:ar tycker jag!

Beccagrodan hehe jag skulle ha kunnat skriva det där inlägget ;) Jag bryr mig inte heller om min ålder, det är som de brukar säga bara en siffra. Och jag har ju inte heller en aning om vad jag ska bli när jag blir stor, men tänker nog också plugga efter den här mammaledigheten. Kan inte tänka mig att nån skulle vilja anställa en webbutvecklare som inte jobbat på över 3 år.

• Dulia

Tack för igår! Fast nästa gång för det bli en annan park. Jag blev så äcklad av allt fågelbajs så jag kunde inte slappna av alls när vi satt där. Jag brukar inte vara så känslig för sånt där men igår var jag det.

Angeånde ålder så tycker jag det är så skönt att bli äldre. Man blir klokare och jag känner mig lugnare och mer avslappnad till det mesta ju längre tiden går. Jag fyllde 30 i år och jag tycker det är underbart att inte vara 20-nånting längre.
    Jag fick mitt första barn när jag var 28 år och mitt andra nu vid 30 och jag tycker det är en alldeles lagom ålder för mig att få barn.

Min syster som blev igångsatt igår har ännu inte fått något barn men det är på gång nu och det blir ju lite roligt då äldsta döttrar båda är födda den 13:e och nu kommer våra yngsta barn båda vara födda den 31:a  

• Armino
    Dulia --> Så hon knep ihop i alla fall då Flört Hoppas allt går bra! Vad gäller fågelbajs så tänker jag inte på det längre. Jag har väl blivit miljöskadad av alltför många besök i Edsbergsparken Glad
    Den smala vägen går långt, den som vinglar går längre.
  • Maria R

Goåglad - vi har också börjat med Sempers magdroppar här . Testa att ta en tesked, mjölka ur lite mjölk och droppa sempers dropparna och mata. Hoppas att de hjälper!

• Camilllla

Jag kan nog inte riktigt tänka mig på vilket sätt ni var omringade av fågelbajs men det låter inte trevligt

Dulia: Åh så spännande Har hon gått över tiden så länge att det är igångsättning? I vilken vecka kom första barnet? Jag är ju lite rädd för igångsättning så hoppas slippa det nästa gång, men Noel var ju 9 dagar sen så man vet ju inte...

Svar på tråden Sollentunamammor!!