• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • 5088

Joo roliga saker händer här märker ja!! Nu e vi äntligen hemma skönt o slippa päronen dröjer nog ett tag nu innan vi ser röken av dem... (Yes). Känns som den riktiga semestern börjar nu! Härligt Härligt!

Jasså noodle o Beccagrodan e era sambos oxå woware min oxå. Ibland kan man inte få ett vettigt ord ur honom för han e så inne i spelet, "asjobbiggt" Tycker dessutom spelet tar för mycke tid, nu under sem har ja bestämt att de blir inget spelande alls.

Denna dag tillbringade vi inne i stan me massa andra turister o människor. Tittade på tour ship race. De va inte helt lätt o kolla båtarna, lillan ville bli buren istället för o åka vagnen. Fullsmockat me folk så ja höll på o bli tokig köer hit o dit. "Ville bara ta vagnen o köra över alla som inte fattade att de skulle akta sig"(idioter)!! Usch för tillställningar me mycke folk vill helst slippa men hade lovat sambon o följa!

Jas har börjat matvägra mer o mer, skit oxå!! Har fullt upp me o få henne o amma. Verkar som hon inte får någon ro, ligger o sprattlar slåss/viftar me armarna när hon får bröstet, extra jobbigt på kvällar. Ska på koll imorgon o ja hoppas verkligen hon har gått upp bra ändå!! Håller tummarna!

Ankfisk- Grattis till tösen skummade igenom texten lite snabbt. Shit va snabb förlossning du hade!! Raketsnabb!

• BeccaGrodan

5088: jo just det där med hur mycket det ska spelas diskuterade vi mycket i början men nu funkar det toppen! skönt det! förstår att du blir trött på han när spelandet tar överhand..
    haha ja stora folksammlingar är ingen hit när man har en liten inte....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Mondino

hahaha.. underhållande läsning om era nattsvamlande män .

Ankfis: Jättegrattis till lilltjejen!!
    Hoppas Kickans mamma hänger med på träffen imorron. Jag tillhör lite annat löst folk (Töjnan)

• Kickans mamma

Kan inte imorgon är barnfria och står fastkjedjad med pensel i handen för att måla panel till huset.

camabo vart i viby bor du? promenadsugen? fast jag kan iof bara kvällstid. måste börja aktivera mig

• 5088

Min sambo tycker ja sitter så mycke här på fl, så då har han rätt o spela mycket!! Håller helt klart inte me tycker de e skillnad.

Han vill helst ja ska hålla mig härifrån har sagt ett antal ggr att han ska spärra fl. Fy va taskigt !!!

• 5088

Förstår inte va de e för fel när ja e inne här på fl.. loggas ut hela tiden till o från. Sedan om ja skickar ett inlägg kan ja inte se era förran mitt e skickat!!

• noodle

5088 om han spärrar familjeliv kan ju du ta o avinstallera hans wow ;) 
    Dock håller jag nog inte riktigt med om att det inte är samma sak med wow och familjeliv, det är ju båda något man gör vid datorn och något man oftast inte gör tillsammans. Vi kan ju tycka att ja men på familjeliv så umgås man ju med andra och får tips och råd, men i wow så umgås man ju faktiskt också med andra och det verkar vara en skön avslappning för många. Jag avskyr också spelet, men mest pga att jag tidigare haft pojkvänner som inte visste när det var dags att lägga av. Men med min nuvarande sambo har jag fått inse att han ju också måste få ha "fri" tid när han får göra som han vill, och att han faktiskt måste få bestämma helt själv över den tiden. Vill han spela så får han det. Precis som jag får sitta och kolla trådar på familjeliv om jag vill det. Sen måste man ju kompromissa om tiden och se till att man även får tid tillsammans och inte bara gör saker var för sig.

• BeccaGrodan

saken med wow är ju att man inte direkt kan hoppa in o spela i bara 5 min utan det är lite mer omfattande grejer som tar längre tid.. när jag surfar på familjeliv o andra sidor på nätet så sitter jag inte fast vid datorn i flera timmar utan tittar förbi då o då och gör annat under tiden, vilket inte funkar när man är mitt inne i en instace i wow... men det viktiga är väl att man i familjen är överens om vad som gäller o att båda är glada och nöjda med hur det funkar...

näe nu ska jag ner i sängen!
    vi ses i morgon
    kram o god natt!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

beccagrodan ja absolut, det tar ju mer tid att spela än att sitta här oftast. Hemma hos oss så hade vi förut så att sambon har söndag kväll som sin kväll då han får göra precis vad han vill, och så har jag en kväll som jag får göra vad jag vill. Har man mindre barn så kanske inte det alltid funkar eftersom de kanske inte sover hela kvällarna och vill ammas, men då får man ju sprida ut det lite så att man får mycket avlastning annars. Nu har vi en mer lösare uppdelning där vi varje kväll bestämmer vad vi ska göra, för nu sover ju Felix från ca 19. Så oftast blir det så att vi antingen sitter och ser på tv tillsammans, lr så spelar sambon och jag sitter här lr ser på tv.

• 5088

Anledningen att ja inte höll me honom va just de som beccagrodan skrev att om man spelar wow spelar man under en lägre period. Ja kan ju göra annat fast ja e här inne. Om de skulle va så att lillan sover o börjar skrika så går ja ju dit men när han spelar kan han inte de.... Svårt o avbryta!

O ja sitter ju inte här inne så långa stunder utan bara då o då!

Svar på tråden Sollentunamammor!!