• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

camabo: jag hittade den faktiskt för att det va en på blocket som sålde en så...

haha sådära blir det när man försöker göra nått lite enkelt för sig o dessutom hamnar alltid alla blöta fläckar på min sida i sängen oxo.. typ när alvin spyr, kissar eller dregglar... .. andra blöta fläckar oxo iofs

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Camilla ja jag är timmanställd som städerska och städar hos privatpersoner, så det blir väldigt många lyxvillor och mest stressade barnfamiljer. Och jag kan bara hålla med om att de blir bortskämda, iaf om man går efter hur deras rum ser ut ;) Nu ska jag väl egentligen inte säga något, jag har själv en tendens att skämma bort Felix och har svårt att låta bli att köpa nånting han vill ha. Men det beror inte på dåligt samvete utan att jag själv levde väldigt fattigt när jag var liten och väldigt sällan fick saker jag ville ha. Men jag gör honom ju egentligen ingen tjänst, så jag måste nog ta och sluta med det innan han blir odräglig ;) 

Modesty lycka till med körningen! Och somna inte framför ratten!

Beccagrodan ja den där skulle ju vara perfekt för er! :) Slipper du leta efter trösklar eller trädrötter. 

Camabo härligt med sängen ;) Nästan lika roligt som när de attackbajsar på skötbordet!

Idag kanske vi ska åka och köpa en "ny" bil! Har letat jättelänge efter något att byta ut vår stora bensinslukande jeep med och nu har vi nog äntligen bestämt oss, så nu ska vi åka och provköra. Kommer mest bli min bil eftersom sambon har en annan till jobbet, så det känns skoj :)

• Armino

Jag känner på mig att den här dagen kommer att bli lååång och hemsk Skrikandes När en dag börjar dåligt så fortsätter den ofta på samma sätt har jag märkt. Men jag ska försöka att skaka allt av mig. Shake, shake, shake! Jag får tänka på min prinsessa som väntar på mig där hemma. Vad konstigt det känns att inte ha henne nära. Det är nästan så att jag vill åka hem från jobbet bara för att snusa lite på hennes huvud  Bara lite!  Men det är bara 4 timmar kvar tills jag får gå hem. Jag räknar minuterna! Nu ska jag slänga ut obehöriga och underåriga från våra telefonlinjer. Suck... Att de aldrig lär sig, de små liven... Skrikandes

Bara döda fiskar flyter med strömmen.
  • GoåGlad

God förmiddag tjejer. Oj vad ni skriver. Har försökt uppdatera mig lite.. Här har vi haft den första riktigt jobbiga natten hittils. Isac har haft väldigt ont i magen. Höll oss vakna till halv fyra, vaknade o ville amma vid sex, igen vid halv nio och så igen o igen fram till halv tolv. Nu sover han så sött så. Men nu vill ju inte vi sova ju.... hmm..  Sitter och funderar över dem där Semper dropparna som ni pratade om. Behöver man konsultera nån Bm för att använda dem? Ska försöka tänka på vad jag äter idag för igår syndade jag lite med choklad på kvällenFörvånad och så visade det sig att det var lite chili i såsen vi åt till lunch. Vet inte om det kan ha gett honom mer ont?! Tänker ni på allt ni stoppar i er??

Han blir så krånglig att amma på kvällarna/nätterna oxå. Nån som känner igen det? Dagtid funkar allt super men på kvällarna o nätterna så kan han bara ligga frusta, hacka med huvudet och så gapar han med hela bröstet i munnen men tar aldrig nåt tag. O så blir han jättearg!! Han visar tecken på att vilja amma men när han får bröstet så bråkar han bara. Det är som att han inte vet om han är hungrig eller inte. I går fick jag nog till slut och gav honom napp i stället och la han mot bröstet  och gick omkring, då sov han lugnt ett tag. Kan det vara så att han har magknip men tror att han är hungrig? Mycket svårt att veta hur man ska få honom nöjd när han inte själv verkar veta vad som är fel?!

Ja vi får se hur det går i natt!  Nu mer sträcker sig min morgon ändå till kl 12-13 på dagarna och kvällarna börjar vid 23 och sträcker sig till kl 03. Helt upp och ner. Men det får man räkna med. Han vet ju inte när det är natt och dag stackars liten. Glad 
    Ha en trevlig dag!

• BeccaGrodan

GoåGlad: jobbigt med jobbig natt men som du säger det är ju sånt man får räkna med när man har en liten älskling! tycker nog att amningsbeteendet låter lite som att han har ont i magen...vi frågade aldrig bvc ang biogaia dropparna, de fanns inte ens på apoteket när vi behövde dem utan en vän till mamma jobbar på semper o hade hemma som vi fick.... vet inte alls vad bvc har för inställning till de dropparna de är så nya ....

Camabo: förstår att du längtar.. jag har bara vart ifrån Alvin ett par tre timmar, blir första gången idag jag är borta lääänge o då menar jag typ från 17.30 till i natt nångång, han sover ju större delen av den tiden o kommer inte märka det men känns ändå märkligt o jag saknar honom nästan redan fast jag itne åkt än

• Armino
    Goåglad --> I och för sig kanske inte jag är bästa personen att ge råd. Jag har bara varit mamma i två månader men jag kör i alla fall: Jag testade med att utesluta mjölk ur kosten. Men det blev ingen skillnad så numer tänker jag inte mer än vanligt på vad jag stoppar i mig. Har du prövat att "struta" bröstet när han ska amma? Han kanske inte får tag...? Det kan ju vara så att han har ont i magen. Pröva med babymassage: http://www.ur.se/ombarn/templates/Page____3404.aspx Det kanske hjälper. Armica kan ibland också vara lite knäpp och arg på kvällarna när hon ska amma, men det brukar bero på att hon är trött och inte riktigt orkar koncentrera sig på att hitta rätt med munnen. Eller, det är så jag tolkar det i alla fall. Det är inget hon sagt till mig rent ut Flört Tänk vad underbart det vore om nån kunde skriva en bebis-ordbok så att man kunde vara säker på om man tolkat rätt Glad
    Allt går utom små barn och trasiga klockor.
  • Armino

Vad gäller Sempers magdroppar så blev vi rekommenderade dem från vår bvc så jag tror att de är välvilligt inställda till dem.

Becca --> Jag har redan ringt hem 3 ggr sen kl 11 Räcka ut tungan Jag kan liksom inte hålla mig. Och stundom är jag helt övertygad om att Jörgen kommer att tappa henne, bränna henne med mjölken, glömma henne på taket till bilen eller lägga henne nånstans där katterna kommer åt att lägga sig på hennes ansikte. Andra stunder känns det som om han kommer att klara det hela galant och att jag egentligen är överflödig. Eller kanske inte överflödig... Men ändå...

Allting ordnar sig men korven den har två.
  • BeccaGrodan

GoåGlad: glömde ju... Alvin va väldigt känslig för vad jag åt... jag kunnde inte äta, rå lök, choklad, kaffe, för starkt kryddad mat när han va mindre... kan vart fler saker men mins inte nu... det är nog jätte olika från barn till barn det dära men det kan iaf va värt att testa...

• Armino
    Beccagrodan --> Ha ha ha! Jag hittade precis dig på stayfriends.se. Vilket argt foto! Jag blev nästan lite rädd Skrattande
    Att skiljas är adjö en smula.
  • BeccaGrodan

camabo: haha han klarar sig säkert men jag förstår dig helt, ska försöka slappna av o bara ha kul ikväll men lär nog iaf bli några sms hem till maken ;) hehe.. från 16 har jag egen tid :)
    haha hmm är det en svart vit bild? hehe... jag är farlig, viste du inte det
    jag måste föresten leta reda på gammla rudbeckskolkataloger o kika in dig :) haha..

Svar på tråden Sollentunamammor!!