• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Noodle: Ja det värsta var väl inte att barnen blev bortskämda, även om det ju är onödigt när barnen är 3 år och får göra precis vad de vill... Nä det jag tycker är värst är föräldrar som skaffar barn men egentligen inte har tid med dem utan bara prioriterar arbetet... Och sånt ser man ju en del just när man söker jobb som barnflicka...
    Blev det någon bil? Vi åkte till Göterborg och köpte en "ny" beg bil i våras

GoåGlad: Jag och Noel har ju varit fast i amningsnappsträsket från att han var några dagar tills nu alldeles nyligen, senaste veckan har vi inte alls använt amningsnapp.. Hursomhelst så började det med att jag hade sår på bröstvårtorna och Noel inte ville ta nåt ordentligt grepp, men med amningsnappen tog han alltid tag direkt... Så det underlättade för oss, jag höll på att bli tokig av att han nästan aldrig tog tag om bröstet och bara bökade och skrek men samtidigt var det ju lite tråkigt att va beroende av amningsnapp...

I början försökte jag tänka lite på vad jag åt men ganska snart märkte jag att det inte spelade någon roll alls för Noel, men det där är ju hemskt olika från barn till barn...

Era kvällar/morgnar låter lite som vi haft/har det här, så du vet att du inte är ensam

camabo: Överlevde du jobbet? Det verkar som att du är fri att surfa som du vill iaf

Idag var jag och handlade lite med en kompis, för typ 340 kronor fick jag 2 tröjor till mig, 1 fleeceoverall till Noel, 1 fodrad jeansjacka till Noel, ett bomullsset med jacka/byxa till Noel och 4 par strumpor till Noel... Bra med rea och rabatter Var dock väldigt utplockat när jag handlade åt Noel, skulle velat haft nåt annat än jeansjackan men eftersom det var ta 2 betala för 1 var jag ju tvungen..! Den blev ju liksom gratis...

Sen var vi på middag hos min mormor och morfar, de är så högljudda, tjatiga och jobbiga så det var inte helkul men vi fick ju mat iaf

• noodle

Camilla ja det blev faktiskt det :) Känns jätteskoj att äntligen ha bestämt sig även om vi kommer sakna får lyxiga jeep. Den vi köper nu är mycket enklare och inte alls lika "flashig", men den drar mindre bensin, kostar mindre i skatt och försäkring, plus att det faktiskt går in mer bagage trots att den är mindre på utsidan.

• Armino
    Camilllla --> Jag överlevde! Och nu är jag här igen. På jobbet alltså. 11-17. Fast det är ett rätt skönt jobb (om man bortser från att man måste tjafsa med 14isar, slemmiga äckelgubbar, tonårsgäng som bara skriker i luren och galna tanter som ringer från psykhem Skrikandes ). Man jobbar ensam och nu på sommaren har man hela kontoret (läs ombyggd lägenhet på Söder) för sig själv vilket betyder att man kan sitta och surfa obehindrat hela dagen. För eftersom arbetsuppgifterna går ut på att lyssna och eftersom jag är kvinna så kan jag göra två saker samtidigt Flört Oj, det var inte meningen att skriva värsta reklaminlägget för Telepronto AB. Fast jag kanske kan debitera min chef för marknadsföring...?

Jörgen var jättestolt när jag kom hem igår för Armica hade varit jättesnäll hela dagen. Förra gången jag jobbade skrek hon hela dagen så det var ju en avsevärd förbättring.

Hans föräldrar var tydligen på besök och hans mamma passade på att diska, plocka i och ur diskmaskinen, dammsuga och plocka undan. Jag vet att det är sånt man ska vara tacksam för men det känns ändå lite som en sån där slogan: "My mess - my buisness". Hon får gärna städa. Men hemma hos sig. Nu är jag iofs rätt avigt ställd till hans föräldrar redan sen innan så jag frågar er: Är jag helt knäpp som gnäller över sånt här? Fundersam
    Allt går med våld. Går det inte med våld så går det med Guds vilja och lite vaselin.
  • BeccaGrodan

camabo: va bra att det gick bra för dem. ... här var ja ju borta från typ 16 till mitt i natten o det hade oxo gått bra, dock har vi just nu 3e natten av avvänjning av nattätande så Christoffer är aningens trött nu

jag hade inte heller velat att min svärmor städade o fixade hemma hos mig så jag förstår dig verkligen.... o jaja hon ville väl bara va snäll men det spelar ingen roll hon får städa hemma hos sig själv o göra andra saker för att vara snäll istället

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Krodan
    Cambo: Hahaha jag minns nog att du inte var en alltigenom ängel som 14 åring du heller Fast du var alltid snäll, dock lite rebellisk du med Tillskillnad från mig som var en ängel hela min uppväxt   Ang svärmor så kan jag säga att jag hatade sånt förut, ville inte ha svärmor städandes/rotandes som dte kändes för mig i min lägenhet. men nu skulle jag nog mest sagt "ta skiten du om du vill" Efter att ha visat upp mina privataste delar för massa okända människor två ggr känner jag lixom att jga inte har så mycket kvar att dölja Vill hon städa min skit så ta det, mer än gärna. Men jag förstår dig!Och dte borde svärmor oxå göra, för det är inte en helt ovanlig känsla. Snart kommer min famor hit på besök, vi kommer så där lagom bra överense, men har inte träffats på två år (då hon bor i boden) och hon är petnoga med städning Så hon kommer att inspektera eller kommentera *urk* Jag har städat ganska bra, men fönstrena är inte putsade på två år då
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Krodan

Dessutom kommenterar tanten alltid min vikt, så jag måste hitta kläder som jag ser smal ut i

• Armino
    BeccaGrodan--> Så det blev en lyckad utekväll då? Kan ju vara skönt att prata om nåt annat än amning och blöjor och umgås med nån annan än en som bara kan säga "Ampfff burlulräääää"

Krodan --> Jag har alltid vidhållit att jag aldrig varit en typisk 14is. Men förra helgen kollade vi på en film som vi spelade in en gång när jag hade fest uta på mitt landställe på Ingarö precis efter att vi tagit studenten (samma ställe som vi var på i 8:an. Eller 9:an. Eller när det nu var... Visst var du med då?) Hur som helst så var vi väl 10, 11 stycken och alla var verkligen hur 14isaktiga som helst! Jag med. Visserligen var vi fulla men det spär ju bara på 14isheten. Bland annat ser man Camilla gå omkring och skrika "Meh! Filma inte bara mig hela tideeeeen!!!!! Gud vad jobbig du eeeeeee!!!" Generad

Vad skönt att få medhåll. Jag får alltså gnälla om svärmor. Fast egentligen är hon rätt snäll. Hon har stickat kläder och sytt filt till Armica som är fina! Annat är det med svärfar vars enda kommentar när han fick veta att hans äldste son skulle bli pappa var "Jaha, så du ska inte plugga vidare utomlands då?" Japp. Ni läste rätt. Dessutom tycker han att det är mitt fel att Jörgen hoppade av sin första utbildning. Sen är är mitt fel att vi alltid åker hem så tidigt när vi är på middag hos dem. Därför vill han helst inte att jag är med på middagar, födelsedagar, jul och andra högtider och ringer och säger "Hej Jörgen. Vill du komma på middag?" eller "Vill du förlja med till Mallorca?". Han gillar inte att Jörgen åker med till min släkt på jul utan vill att han ska vara hemma hos dem hela dagen. Även fast de inte gör nåt speciellt och knappt umgås då. Han tycker även att vi inte tar bra hand om våra katter. Ebony åt en gång upp en ekorre och då tyckte han att hon skulle avlivas. Asrael var ju borta i 3 månader och det var pga att han var uttråkad hos oss. Själv har han aldrig haft ett husdjur i hela sitt liv... Han har sedemera sagt till Jörgen att den enda i min släkt som han gillar är min pappa. Dessutom är han smygrasist.
    Att tanka rätt är stort. Att tanka fritt är miljövänligare.
  • Armino
    Krodan --> Mig veteligen så är du redan smal. Och fönster schmönster! Vem tittar ut genom fönstren nu för tiden? Häng några av prinsessornas teckningar framför fönstren så är det ingen som märker nåt Flört
    Att tänka rätt är stort. Att tänka på dagens rätt är större.
  • Camilllla

noodle: Vad blev det för bil? Nyfiken

camabo: Svärföräldrar ja.. Det är ett hett ämne för mig, ena stunden hatar jag dem och andra stunden är de rätt ok.. Totalt olika är de iaf så det är ganska skönt nu när de är separerade för förut slutade varenda middag där i tjafs mellan dem...
    Dessutom är svärmors sida av släkten gärna lite "finare" och det är inte riktigt nån ambition jag har.. Tidigare tjatade hon alltid på Johan om vad han skulle utbilda sig till också men det har hon iaf slutat med sen vi fick barn Men istället ville hon pracka på oss alla hennes gamla barngrejer och barnkläder och jag är inte så förtjust i gamla saker...
    Skulle nog inte heller gilla om hon kom till oss och städade.. När Noel var nyfödd kom min mamma och hjälpte till att städa badrummet en gång men det var ju för att jag mer eller mindre bad henne och hon ville ju ändå se barnbarnet, och dessutom känns det som att det är mer ok när det är min mamma...

Din svärfar verkar ju vara av annan sort, vad tråkigt.. Jag brukar få den där känslan att Johans familj och hans vänner gärna ser det som att allt är mitt fel, men jag har nog inte direkt hört det nån gång... Vad tycker Jörgen om sin fars beteende?

Skönt att ha kontoret för sig själv då åtminstone

Här kommer mina föräldrar hem ikväll så vi ska packa ihop och ge oss av... Dammsög gjorde visst Johan och Noel när jag låg och sov, jag märkte ingenting men då hade jag legat i sängen i typ en timme innan och försökt roa en gnällig Noel...

• Krodan
    Armino skrev 2007-07-29 12:57:20 följande:
    BeccaGrodan--> Så det blev en lyckad utekväll då? Kan ju vara skönt att prata om nåt annat än amning och blöjor och umgås med nån annan än en som bara kan säga "Ampfff burlulräääää"Krodan --> Jag har alltid vidhållit att jag aldrig varit en typisk 14is. Men förra helgen kollade vi på en film som vi spelade in en gång när jag hade fest uta på mitt landställe på Ingarö precis efter att vi tagit studenten (samma ställe som vi var på i 8:an. Eller 9:an. Eller när det nu var... Visst var du med då?) Hur som helst så var vi väl 10, 11 stycken och alla var verkligen hur 14isaktiga som helst! Jag med. Visserligen var vi fulla men det spär ju bara på 14isheten. Bland annat ser man Camilla gå omkring och skrika "Meh! Filma inte bara mig hela tideeeeen!!!!! Gud vad jobbig du eeeeeee!!!" Vad skönt att få medhåll. Jag får alltså gnälla om svärmor. Fast egentligen är hon rätt snäll. Hon har stickat kläder och sytt filt till Armica som är så fina! Annat är det med svärfar vars enda kommentar när han fick veta att hans äldste son skulle bli pappa var "Jaha, så du ska inte plugga vidare utomlands då?" Japp. Ni läste rätt. Dessutom tycker han att det är mitt fel att Jörgen hoppade av sin första utbildning. Sen är är mitt fel att vi alltid åker hem så tidigt när vi är på middag hos dem. Därför vill han helst inte att jag är med på middagar, födelsedagar, jul och andra högtider och ringer och säger "Hej Jörgen. Vill du komma på middag?" eller "Vill du förlja med till Mallorca?". Han gillar inte att Jörgen åker med till min släkt på jul utan vill att han ska vara hemma hos dem hela dagen. Även fast de inte gör nåt speciellt och knappt umgås då. Han tycker även att vi inte tar bra hand om våra katter. Ebony åt en gång upp en ekorre och då tyckte han att hon skulle avlivas. Asrael var ju borta i 3 månader och det var pga att han var uttråkad hos oss. Själv har han aldrig haft ett husdjur i hela sitt liv... Han har sedemera sagt till Jörgen att den enda i min släkt som han gillar är min pappa. Dessutom är han smygrasist.
    Jag skrattar så jag dör åt din svärfar Fast han måste vaa rätt jobbig att leva med Så jobbigt när de skyller allt på dig, men det är nog rätt vanligt. Fast vi har det inte så *som tur är* men i tidigare relationer. Man känner sig så jävla kränkt! Så ku lmed inställningen att katten hade tåkigt hos er Ja herregud när de är så där knäppa behöver man ju inte lyssna, men det ´jobbiga är att de sprider skiten lixom. Som att de säger det till alla andra i släkten. Vi bodde hos min farmor när vi var upp och firade jul när jag var gravid med Angelina,  då ropar min farmor till min sambo när han var på toa och gjorde nr 2 och det tog en stund "sitter dudär inne och luktar på din egen skit" Det var första gången han träffade henne. När han låg och sov en morgon kl 9 gick hon in i vårt rum och vattnade blommorna Hon är knäpp! Och ang smalheten så tyckte hon inte tat jag var smal nog på gymnasiet och nu 10 kg senare känns det mindre kul. 14 min kvar och jag är fortfarande naken Måste nog springa. Ska bara berätta om min svärfar (som min sambo brutit kontakten med) när man har ont någonstans (som jag hade gravmigrän) då ringer han till ett medium som "ser" varför du har ont
Svar på tråden Sollentunamammor!!