• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

krodan: ja den dära människan låter ju inte riktigt klok, själv hör jag till bvc i edsberg så jag har inte träffat henne, tur för mig låter det som....

noodle: går du på mvc på sollentuna sjukhus? jag hade Carina Helin när jag va gravid o henne gillar jag verkligen... om Ullis är den jag tror det är så har jag haft henne en gång när Carina hade semester men jag har lite svårt för henne.. kan nog inte sätta fingret på varför men hon känndes lite nipprig

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Beccagrodan haha ja då låter det som om du träffat samma Ullis ;) Hon är lite svår att få grepp om, men när man väl lärt känna henne lite är hon ett jättebra stöd och otroligt gullig. Carina har jag nog aldrig träffat tror jag.

• BeccaGrodan

Noodle: hehe ja oki ja som sagt jag har bara vart hos henne en gång så ...

här är vi inne på hmm, det blir 5 natten idag utan ätande... har ju inte gått direkt bra hittils.. eller ja alltså han sover från typ 19-19.30 till 01.30 o sen vaknar han varje timme fram till 5... 2 av nätterna har han vaknat hur många gånger som helst mellan typ 1 och 5 vi slutade lixom räkna tillslut jag känner mig skeptisk till att vi kommer få honom att sova o när jag ammade så va det 1-2 ggr han vaknade på natten nu vaknar han ju oftare så inte är det lätt att stå emot inte... jag har haft 3 nätter på raken nu eftersom maken jobbat men i morgon o fredag är han ledig så då blir nätterna hans, ska bli såå skönt att få sova

• noodle

Beccagrodan håll ut! ;) Det tar lång tid med avvänjning men det är SÅ värt det när det är färdigt. Det kanske blir lättare nu när din sambo tar nätterna också eftersom han inte har matförpackningar på bröstet.

• Armino
    BeccaGroden --> Carina träffade jag en gång innan jag gick med i det där projektet på Danderyd. Hon verkade trevlig.

Jag har ett problem hör ni. På kvällarna blir Armica ofta gnällig om hon är hon Jörgen. När jag har henne på kvällarna ammar jag ju oftast och då är hon tyst (man kan ju inte äta och gnälla samtidigt Glad ) Men när hon är hos Jörgen gnäller hon om hon sitter ned. Om han håller henne under armarna så att hon liksom "står" i hans knä går det bra en stund. Ibland får vi för oss att hon har ont i magen och Jörgen brukar göra Knä i mage-övningen. Men den får henne bara att skrika ännu mer och hon blir helt svettig av allt skrikande. Visserligen pruttar hon nog lite mer då, men jag tycker inte att det är värt det eftersom hon blir så j-la arg. Det är svårt att inte ta henne från Jörgen då. Han gör ju det han tror hjälper mest men jag tycker att det är så j-la jobbigt att höra henne skrika så förtvivlat. Ledsen Och om jag tar henne blir Jörgen sur och tycker inte att jag litar på honom och det har jag full förståelse för. Jag skulle inte tycka om ifall han kom och tog henne när jag försökte lugna henne. Just nu går Jörgen omkring med henne i bärselen och det verkar funka rätt bra. Och bara för att jag skrev att det funkade bra så började hon skrika... Naturligtvis... Fundersam Så är det nån som har några tips? Jag tar vad som helst. Jag är trött på att se henne skrika när hon är med Jörgen och höra honom gå omkring och halvt på skämt säga "Jag tror inte hon tycker om mig"... Fundersam 
    Den som dricker ensam har bara sig själv att fylla.
  • Armino
    BeccaGrodan --> Jag säger som noodle; bit ihop. Oftast är ju killarna bättre på att "säga ifrån" och inte ge med sig. Som mamma är man ju lite extra blödig Glad Har du varit inne på Amningshjälpens sida och kollat? Jag hittade det här där. http://www.amningshjalpen.se/radgivning/e_sluta.htm Det kanske finns nåt tips som kan funka...?
    Den som försvinner i snö kommer fram som död.
  • BeccaGrodan

noodle: ja jag ska hålla ut, i förrgår va jag påväg att ge upp för jag va sååå trött men då tänkte jag på att då skulle ju nätterna innan va helt bortkastade så jag gav mig inte...
    men ibland får jag för mig att han visst är hungrig o behöver äta men om han är glad o nöjd när han sen vaknar vid typ 6.30 så borde han ju inte vart hungrig när han skrek mitt i natten heller? alltså ja han får ju käk 6.30 o äter mycket då men han vaknar inte o är assur så som han kan va mitt i natten...

camabo: ah nice ska genast kika in... ang ditt problem... det kan ju va så att hon har ont i magen o när hon då äter hos dig så känner hon inte av det, dock får de ännu jobbigare med magen om de äter o äter o äter vad jag har förtsått så det blir en ond cirkelt.. när Alvin hade ont i magen hjälpte det att bära honom typ som ett flygplan, svårt att förklar men man lägger barnet med magen på sin egen underarm med huvudet mot handen lixom så att hon liggermed huvudet neråt... äh det här låter ju helt galet.. förstår du hur jag menar? eller ska jag ta ett kort när jag visar med en docka???

• Mondino

Kanske ni redan provat.. men Theo har ofta ont i magen runt kvällskvisten. Skriker mer eller mindre vad man än gör, men det som funkar allra bäst är när han ligger på magen på nederarmen med huvet strax "utanför" armbågen, och vi buffar lite i rumpan. Funkar bara i kombination med att man står/går/gungar...han brukar coola ner sig efter typ 10-15 minuter och sen blir det kortare intervaller med knip, som till slut försvinner och han hänger som en sladdrig sill på armen.. . Men ni har säkert provat det redan... tips från mig iaf

• Mondino

hehe.. verkar som underarmen (som jag tydligen har döpt om till nederarmen (H)) funkar på fler än Theo iaf

• BeccaGrodan

hehe ja tydligen, fast vi har dem åt olika håll.. eller har o har om jag skulle lägga Alvin där nu skulle nog min arm gå av

nä nu måste jag ju sova... god natt!

Svar på tråden Sollentunamammor!!