• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Tack för tips! Vi har testat under/nederarm och det funkar rätt så bra. Det som är jobbigast är nog att Jörgen liksom bara får ha henne när hon är skrikig. För på dagarna är hon hur snäll som helst och skriker inte mycket alls. Samtidigt är ju kvällarna den enda chansen för mig att få sitta själv i mer än 5 minuter. Nu kanske man inte ska skaffa barn om man vill ha egentid, men jag tycker ändå att jag kan få en liten stund själv... Men jag vill ju inte att Jörgen ska associera Amica med bara skrik och gnäll... Nu ska jag också sova! Natti natt alla!

Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben.
  • BeccaGrodan

jag ska ju absolut inte ropa hej men inatt (självklart när jag slitit i 3 nätter o maken tog över) så vaknade Alvin bara 1gång i natt, vid 4.20, tog typ 20 min att få han att somna om för mannen men sen sov han till strax efter sex då han brukar vilja upp... underbart.. nu håller jag tummarna för att detta håller i sig...
    sen en fråga, om det nu blir likabra eller ännu bättre i natt o natten efter är det då idiotiskt att sticka iväg ut till skärgården på lördag o sova borta två nätter? tror ni jag kommer störa nattsömnen igen då o riskera att få börja om från början när vi kommer hem? alltså just för att det är så tätt på avvänjningen tänkte jag...

Issa98: min mamma hälsar till dig (Ninni alltså) hon viste precis vem du och Kevin va och sa att du va sååå trevlig jag va ju tvungen att fråga eftersom du visste vem hon va :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Mondino

Härligt att det går åt rätt håll med Alvin! Förstår verkligen att frågan/tanken dyker upp om man skall våga utmana ödet att sticka iväg ett par dagar och förändra säng/sänggående etc just nu när ni ser en ljusning. Åker ni så måste ni nog fortfarande hålla fast vid principen att det inte ska nattmatas, men det är ju jobbigt nog hemma... Jag kan bara prata för mig själv, men jag skulle nog ha skjutit på skärgårdshelgen nån vecka.. Men det beror ju på vad det är för happening, kanske det är värt risken att man får "börja om", och ändå tror jag ändå att man når målet snabbare även om det skulle bli ett par steg tillbaka.

• Krodan
    Noodle: Ja jag tyckte jag kände igen dig i ditt galleri, men var osäker Jag har bara haft Mali på mvc i sollentuna och henne gillade jag inte. Sen gillar jag inte läkaren
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

lillmondinos: näe det känns ju så, absolut att jag inte skulle nattamma där ute heller men risken är ju att det blir ännu svårare där o dessutom så brukar ju alltid rutinerna ruckas lite när man inte är hemma, dock känns det som min mamma (som är den jag ska ut till skärgården med om jag åker) tycker jag är larvig om jag stannar hemma av en sån anledning, nu vet jag inte om det är så men det känn så.. men ja jag har verkligen ingen lust att "göra" om alla dessa nätter vi haft här nu i 5 dygn... så då får hon väl tycka det...
    ska fråga på bvc idag vad hon tror oxo, älskar min bvc sköterska :)

krodan: fick oxo Mali en gång på mvc och gillade inte henne heller.. hmm jag kanske är lite kräsen
    finns det fortfarande 2 läkare? jag va hos en manlig när jag va där typ 2-3 ggr under min grav o honom gillade jag!!!

• Mondino

BeccaGrodan: helt rätt, fråga på bvc, och sen gå på magkänslan.. tror att du redan har svaret hur du ska göra till helgen...

• Krodan
    Beccagrodan: Vet inte om dte finns två, men jag fick den manlige läkaren och vi gillar inte varandra han och jag. Han bestämmde sig snabbt för att inte gilla mig sen fortsatte dte andra graviditeten. min bm då sa att jag aldrig mer skulle ha med honm att göra för han inte tyckte om mig.. Jag vart förbannad på honom en gång när jag hade svår gravmigrän och han inte trodde mig, sen dess har vi haft en mindre bra relation
    Angelina och Athena är mina sessor
  • BeccaGrodan

lillmondinos: ja jag har nog redan bestämmt mig faktiskt men ska prata med bvc .. ska tid NU...

krodan: ja oki ja det beror ju jätte mycket på personkemi o så men trist ändå eftersom det itne finns så många att välja på lixom.. förut fanns det iaf en manlig o en kvinnlig men jag har bara träffat den manliga.....

näe nu måste vi ju sticka.. hej svejs!

• Siljelin

Snabbläser bara, är så otroligt rädd om den lilla egna tid jag har (trots att sambon har semester och tar hand om henne lika mycket som jag). Vill bara säga till Krodan: vad förvånad och arg jag blir på BVC-sköterskan du skrev om! Vilken inställning till så viktiga saker som amning, mat och sömn! Överallt står det ju att man ska känna efter själv och att barn behöver närhet och gos och mys vid bröstet även om de inte alltid vill äta hela tiden de ligger där. Låter inte som nån kul typ!

Svar på tråden Sollentunamammor!!