• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Issa98

Förstod att du skulle kolla läget med henne så jag tänkte att du fattar nog...

• BeccaGrodan

Issa98: aha.. nu blir ju jag nyfiken för jag vet inte "hela historien"
    tror min mamma inte får prata om "kunder" med andra utan hon sa bara att hon gillade dig när jag frågade om hon viste vem du va.. hon tyckte föresten det va jätte kul att du va gravid o snart skulle ha bebis :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98

Beccagrodan, jag ska berätta vid ngt tillfälle, men så intressant är det inte, bara en historia om hur OLIKA vissa föräldrar ser på sina barn och de roller de kan falla in i ganska tidigt i livet...

Jag har redan pratat med dagmamman som Kevin gick hos och sagt att i jan-09 då kommer vi med en till Hoppas bara att det funkar i själva kösystemet, ska ställa mig där samma dag som lillen tittar ut!

Kul att ni börjar få till det med "ingen mat på natten", så skönt när det ger med sig, kommer ihåg när jag skulle sluta amma kevin (han va alldeles för stor då) tog 4 nätter när hans pappa och han fick sova själva i sovrummet och jag låg en trappa ner på soffan och lyssnade när han skrek... usch! men men han skrek bara första natten och det va sååå skönt när det va klart så jag förstår dig att du inte vill äventyra det jobb ni lagt ner!

• BeccaGrodan

issa98: oki doki, va kul att ni är nöjda o härligt att höra någon som föredrar dagmamma framför förskola för tycker många inte verkar förstå vilket jobb dagmammorna lägger ner, de (iaf inspiras) följer ju samma läroplan som förskolorna!

ang nattätande så är det ju hemskt att höra honom skrika, fast peppar peppar så har det inte vart såå mycket skrik så länge man gungat sängen.. men han har vaknat till så fort man slutat.. hehe... får se hur natten bli, kommer åka ut över dan på lördag bara för som sagt när det här är så nytt vågar jag itne riskera att va tillbaka på ruta ett igen...

nu dags för middag, vart visst lite sent :)

• mystify1980

Hej Alla!

BeccaGrodan: Tack för tipset angående vyssanlulltassar, har köpt några beg. och det verkar fungera vissa nätter och andra nätter är hon helt omöjlig att söva och då hjälper inget och hon gråter sig till sömns men jag tror att det är en fas som hon går igenom..

Vi ska också börja med babysim med Aquababy, vi ska börja v. 34 på Furuhöjden (tror jag det heter) och steg 2 ska vi börja med. BeccaGrodan vi kanske ska på samma tid?

• BeccaGrodan

mystify: ja va kul, vilken dag ska ni gå? har ni gått steg 1 på nått annat ställe då? varför bytta?
    kan förvarna om att omklädningsrummet på furuhöjden är små små små

• noodle

Camabo har egentligen inga andra tips än som redan har getts, testa att göra olika saker tills ni hittar något som funkar. Gå omkring, vagga, vyssja, sjung, lyssna på musik, hoppa, gunga, ligga på bart bröst osv. Och det är klart man fortfarande vill ha egentid fast man är mamma ;) Det är helt förståeligt!

Beccagrodan härligt att natten blev bättre! :) Det borde ju inte förstöra att åka bort bara du inte ammar. Men han kan ju ändå sova oroligt pga att ni inte är hemma. Fast såg sen att du redan bestämt dig för att inte sova borta, så då löste det sig ju :)

Krodan ja det var jag som hostade så förskräckligt ;)

Måste nog snart gå till vc, har hostat i över en månad och kännt mig lite småförkyld, men det bryter lixom aldrig ut och ingen feber. Känns ju larvigt att gå till vc bara för lite hosta, men det är ju inge bra att gå med en infektion i kroppen när man är gravid om det nu är det det är.

Idag var ankan och jag och tittade på lite vagnar och käkade lunch, väldigt trevligt :) Sambon är ute med en kompis ikväll, så jag behövde komma hemifrån lite nu när Felix har börjat få hyperaktiva ryck. Men det blir väldigt svettigt i affärerna ibland :)

• BeccaGrodan

noodle: grejen är att i skärgården är det inte ett hus vi bor i utan ett tält.. ja alltså inte ett vanligt lite tält utan min mamma säsongskampar på finnhamn, det är ett typ trägolv på 20kvm med ett stooort militärtält på men det betyder att Alvin skulle få sova i vagnen på nätterna o då blir det ju omställing där oxo plus att om han skulle va otröstligt o skrika där så skulle det väcka precis alla andra som oxo säsongscampar där eftersom det hörs rakt igenom tältduken så...
    ja hur går det med vagntittandet bestämt dig för någon syskonvagn än?

• mystify1980

BeccaGrodan: Vi har inte gått steg 1 men jag vill att Amanda ska gå med jämnåriga barn och Leia07(Anki) ska också gå samma kurs (steg 2) hon har heller inte tagit steg 1 men hon har varit instruktör där och de sa att det gick bra att vi började med steg 2. Vi hade från början velat gå på fredagar kl.15.30 men de ringde och sa att de inte hade tillräckligt med kurser och ville att vi skulle byta dag, så nu ska vi gå måndagar kl.15.30. När ska ni gå?

• BeccaGrodan

mystify: ah oki jag förstår tror att jag o leia07 pratat om det tidigare...
    vi ska gå måndagar 15.00.. så det är väl då ni oxo kommer gå för 15.30 är steg ett va skoj :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!