• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Krodan: Vi har Titti på BVC, hade Helena nån gång precis i början och nu när vi behövde gå i Sollentuna var det Anneli tror jag hon heter, jobbar också i Rotebro.. Tycker alla de tre verkar ganska bra!
    Vi frågade när man kan ge riktig mat som en hel måltid och då sa hon att man brukar se det som att en burk är en måltid, så hon snarare antog att vi inte gjorde egen mat... Du får försöka låta det den där Eva säger gå ut genom andra örat!

Jag har träffat två mvc-läkare, en manlig (som såhär i efterhand känns rätt ok jämfört med den andra) och en kvinnlig... Både jag och min bm tyckte att den kvinnliga verkade tänka lite konstigt men det ordnade sig ändå...

camabo: Har inget tips direkt men det känns som att ibland när Noel var mindre blev han lugnast av att ligga tätt mot mig i famnen och vila mot bröstet, hos Johan funkade det itne alls.. Vi lät det helt enkelt va så ett tag, Johan försökte få honom lugn ibland men sen fick jag ta honom.. Nu har han ingen favorisering, antingen är han så pigg så han inte tänker sova eller så somnar han ganska lätt på kvälen Visserligen har han på sistone nästan blivit bättre på att somna hos Johan än hos mig... Så det jag försöker säga är att det går nog över, måste ni och orkar ni så stå ut med en lite orättvis period!

Becca: Skönt att det gick bra med Alvin inatt! Vet inte hur pass stor omställning det blir av att åka ut i skärgården, hur ni bor där och så? Innan Noel började sova i eget rum kunde han ibland sova bättre när vi var ute hos mina föräldrar än här hemma...

• Camilllla

camabo: Det lät ganska bra! Vi hade tänkt strunta i babysim men när jag kollade deras hemsida blev jag lite sugen... Billigt var det ju också, iaf i väsby eller märsta..!

• Armino
    Camilllla --> Ja, jag tyckte också att det lät kul! Och nu har vi fått hem info och det låter seriöst också. Vi ska gå i Upplands Väby på lördagar kl 11.30. Om nån vill haka på så skulle det vara jättekul! Cool
    Den som gapar efter mycket dreglar i bh:n.
  • BeccaGrodan

tjopp!

vi har gått steg 1 i babysim genom aquababy de har olika anläggningar o vi går i täby, kostar 1250 för 8ggr... dock är det liten pool så bara en föräldrer i badet per gång.... ska fortsätta med steg 2 där  nu v. 34 tror jag det börjar, tycker det är mysigt då de bara är 6 barn per grupp, enda nackdelen är väl just att bara en förälder får va i poolen men vi har tyckt det varit helt ok.. vi har gått på vardagar då vi gärna vill ha helgen fri men så har ju Christoffer pluggat o kunnat komma med även på vardagar...

va ju på bvc idag o till min besvikelse va vår underbara sköterska på semester jag kanske är lite knäpp men gillar verkligen henne, hon är jätte gullig så det känndes trist, speciellt eftersom vi fick gå hos en trist gammal tant istället... någon här kanske har henne iofs hehe... jag gillar henne inte iaf så vi struntade i att fråga ang nattätandet o det dära, har bestämt mig för att åka ut över dagen på lördag bara istället för vågar inte riskera att vi måste göra om allt slit igen annars....

vår "lilla" kille väger nu10205g, haha ja han är tuuung... är 72cm lång...

föresten sprang jag ju inte i Mariellen76 där... (visst är väl nicket så?)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98

BeccaGrodan skrev 2007-08-02 07:02:09 följande:
    Issa98: min mamma hälsar till dig (Ninni alltså) hon viste precis vem du och Kevin va och sa att du va sååå trevlig jag va ju tvungen att fråga eftersom du visste vem hon va :)
    [/citat]

He he hälsa tillbaka, gillar din mamma skarpt, hon vet vad hon håller på med, helt klart!!!

• BeccaGrodan

Issa98: skönt att höra, tyckte du lät så lurig när du hörde att hon va min mamma så jag va lite orolig för att hon gjort nått galet haha så jag va ju tvungen att kolla läget med henne, haha..

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98
    BeccaGrodan skrev 2007-08-02 19:09:25 följande:
    Issa98: skönt att höra, tyckte du lät så lurig när du hörde att hon va min mamma så jag va lite orolig för att hon gjort nått galet haha så jag va ju tvungen att kolla läget med henne, haha..
    nej nej absolut inte så!! Men visste inte riktigt hur jag skulle säga... och kunde ha blivit en lååång historia som dom andra säkert inte hade tyckt va så kul att lyssna på, lillmondinos mamma vet hela historiken och hon sa till mig när vi gick från parken: -Det va väl henne som du gillade så mkt va?
Svar på tråden Sollentunamammor!!