• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

Beccagrodan ah då förstår jag. Då hade jag nog också hellre sovit hemma måste jag säga :) Och nej har inte bestämt mig än. Tog en andra titt på den där som var vändbar åt alla möjliga håll, men kom fram till att sittdelen är extremt liten. Och eftersom Felix är lite större kanske den inte kommer funka. Så man kanske får nöja sig med att hela vagnen är vändbar, och då var jag tillbaka på ruta ett ;)  Försökte även få Felix att stå på en ståbräda, men det var totalt omöjligt, så en syskonvagn kommer nog (tyvärr) bli nödvändig.

• BeccaGrodan

noodle: mm hade han vart inne i sovrutinen ett tag så hade det vart lungt men inte nu såhär när vi är mitt i det...

ja det är väldigt synd att inte flera vagnar är så flexibla som den vagnen, city twin heter den tror jag... vet dock att carena kommer med en ny syskonvagn i september, har dock inte fått mig någon ordenttlig titt på den än....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Beccagrodan ja jag fick hem nått häfte från carena, men det verkade inte som om den var lika flexibel som city twin tyvärr.

• Armino

Puh... Nu har Armica äntligen somn Nej så ska jag inte skriva. Då kommer det gå illa. Men vi har i alla fall försökt väldigt länge att få Armica att göra något som alla gör på natten och som vuxna borde göra 8 timmar/natt. Och nu gör hon det. Yay for us! Cool Och nu ska jag också göra det.

Imorgon åker jag och mamma ut till mammas landställe på Ingarö för att fira min mormor som fyller 93 (det känns ju skönt att man har långlivade släktingar att brås på) medan Jörgen drar på svensexa. Så jag ska klara mig och Armica själv en hel helg. "Det är ju inte så svårt" tänker ni. "Du har ju hjälp av din mamma" tänker ni. Mmmm... det är just det som är problemet. Min mamma vill sååå gääärna hjälpa till och ibland får man en liten överdos av hennes hjälpande... Så vi får se, jag kanske skriver ett 3 meters-inlägg när jag kommer hem på söndag. Så det är väl lika bra att be om ursäkt för detta redan i förväg Flört

Den som gapar efter mycket faller ofta själv däri.
  • BeccaGrodan

noodle: näe jag vet, förstår itne varför de inte kan göra fler vagnar med de möjligheterna men det jag är nyfiken på är hur stor liggdelen är på den, för är den tillräckligt stor så kanske man kan först o främst låta lilla barnet använda den länge o när h*n vill börja se mer kanske man kan bulla upp så det går på nått vis att sitta i liggdelen ett tag vad vet jag...
    Babyproffsen har ju en men den liggdelen ser så himla pluttig ut tyvärr annars gillar jag den vagnen... Carenan har inte ljuftljul tror jag, eller så kan man välja....

• BeccaGrodan

men nu tryckte jag för snabbt... o jag som borde vara utvilad haha..

camabo: härligt att hon sover, om hon nu gjordet det
    ha en trevlig helt med din mamma jag förstår precis vad du menar med att vilja hjälpa till för mycket, de vill ju bara väl men på nått vis kan det bli helt galet iaf hehe....

här har Alvin sovit heeela natten o jag är imponerad, det trodde jag inte för 2 nätter sen skulle inträffa... men han sov från 19.20-6.00
    ja om inte jag har missat att maken vart uppe o sövt om men det brukar va jag som vaknar först så det tror jag inte
    jag hoppas han har fattat nu att det är likabra att sova för han får inget käk o att han fortsätter såhär.... så mitt nästa projekt är att få honom att gilla vällingen vi testar på morgonen för då är han ju riktigt hungrig nu när han inte äter på naten men han dricker på sin höjd 80ml o det antar jag inte är så han blir mätt, sen ammar han o myser lääänge ;) haha...

• rooos

Hej!
    Roligt att se så många sollentunamammor

• rooos

Hej!
    Roligt att se så många sollentunamammor. Själv bor jag i edsbacka och fick tips om den här tråden av Leia07, jättekul!!!

• BeccaGrodan

roos: välkommen va kul med en till sollentunamamma!

• Krodan
    Beccagrodan: Grattis till hela natten Jagh ar inte sovit en hel natt på 2,5 år så det ´känns lite overkligt för mig när folk pratar om det Så här såg min natt (vilket är en rätt avnlig natt) Jag gick smart nog och la mig 21:30. 23 vaknar Athena och vill amma, jag vägrar och försöker söva om, 23:45 ger jag upp hon vill inte osmna om iallafall men slocknar kring 00:15. 00:30 vaknar Angelina med värsta mardrömmen. Hon vill sova i vår säng, men jag är hård vill inte börjamed det. så jag sitter där inne, lampan tänd och dörren öppen så somnar hon om typ 1:30. 5 vaknar Athena och vill inte somna om. Jag lägger mig på madrasssen i vardagsrummet i hopp om att få lite sömn. 5:50 vaknar Angelina och skriker att dörren är för lite öppen 6:05 är alla uppe

Imorgon kommer solen och värmen och jag vill verkligen inte. jag tycker dte är så tungt när dte är varmt om mike inte är hemmaoch avlastar. Jag gillar inte värmen och att ha två barn att jaga som är trötta och varma
    Angelina och Athena är mina sessor
Svar på tråden Sollentunamammor!!