• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • GoåGlad

Hej på er!

Välkommen till tråden rooos och hej till Nisa!

Sitter uppe i Hälsingland hos mormor o morfar. Skönt att bli servad med mat o fika hela tiden Glad. Vi passar på att läsa böcker och hänga framför familljeliv när mormor gullar med Isac. Han växer o blir så stor. Han väger 4 kg redan haha, (3405gr när han föddes den 16juli). och har blivit 2 cm längre. Gud, så snabbt det går.

Becca-skönt att verkar funka med Alvin nu. Bra jobbat!

AnkFisk- jag vet precis hur du känner det. Jag fick oxå en smäll på svanskotan och kunde knappt gå alls första veckan, eller sitta för den delen. När jag väl gick en  promenad efter mer än två veckor så började det ömma rejält igen. Så jag får ta det lite lugnt fortfarande. Det är inte skönt!! Ajaj. Men sakta men säkert blir det bättre. Vi får vara glada så länge svanskotan inte är bryten.

Nä nu är det dags för fika igen haha.  Min barndomskamrat kommer hit o tittar på underverket. Glad
    Ha en trevlig dag!!!

• Mondino

Rooos: Kul att du tittade in på "vår tråd". I trådstarten står länken till tråden där vi stämmer av träffarna. Gå gärna in där och kopiera deltagarlistan för nästa träff och lägg till dig själv.

TILL ALLA SOM INTE VAR MED FÖRRA TRÄFFEN: vi samlade ihop mobilnummer och mailadresser förra gången, så att vi har möjlighet att nå varann ( tex om nån träff blir flyttad och inte alla hinner uppdatera sig i träfftråden) så för er som inte ännu meddelat mig, kan gärna skicka ett meddelande med: Namn, Alias, mobilnummer och mailadress så ska jag uppdatera listan och maila ut den igen.

• Mondino

(är ju inte så att jag skriker det där.. men jag fattar bara inte hur ni får till feta bokstäver..., berätta för mig snälla...tack )

• noodle

Beccagrodan ok, babyproffsen i Veddesta var totalt värdelös. De enda syskonvagnar de hade var en modell av Babytravel, en jätteenkel brio, och en UJ. Så den butiken kan jag inte rekomendera ;) Grattis till en hel natts sömn!

Välkommen roos! :)

Krodan ush vilka nätter du har :( Felix brukar komma in till oss också, men än så länge får han göra det och sover mellan oss. Vet inte riktigt hur vi ska göra nu när det kommer en bebis också. Håller med dig om värmen, det är riktigt jobbigt.

AnkFisk va härligt att höra att det går bra! :) Då finns det lite hopp om att det är helt ok och till och med ganska trevligt att få en till bebis i familjen ;)

Nisa vad är det de brukar tipsa om, stark mat, sex, och promenader :) Gå lite i trappor kanske?

• AnkFisk

Becca: Men är det traditionell tävlingsdans eller är det åt det mer showiga hållet?

Heja Nisa friskt humör...!!!!!!! Fy fasiken vad segt att vänta nu . Jag tänker på dig varje dag och önskar att lillbebis snart kommer ut.

Ser att ni diskuterat syskonvagnar... Jag har velat fram och tillbaka, men jag tror jag hoppar i att köpa någon. Tror inte att jag kommer att ha behovet av en faktiskt. Hanna älskar ståbrädan och jag bär ju mycket i sjal så det löser sig nog ändå på något sätt

Hoppas jag...

• 5088

Ohhh shit va ni skriver.. sj får ja ingen tid till de! Har fullt upp me så mycke annnat!

• BeccaGrodan

noodle: jo men den jag va ute efter att kika på på babyproffsen är ju just deras Babytravel jogger eller vad den heter, är ju deras egna märke så den finns ingen annanstans....

ankfisk: näe det är väl vanlig latinamerikansk och standard men tror inte det är lika mycket restriktioner vad gäller vilka figurer o så som är tillåtna på tävlignarna dock inte lika showigt som på typ lets dance... så mer eller mindre som när man tävlar kille o tjej bara det att det är tjej tjej o kille kille

förstår att ni struntar i syskonvagn, hanna är ju faktiskt snart 2½år väl?  men om vi får som vi vill så blir det bara 1½ mellan barnen å då vill jag ju ha syskonvagn men det är såå dåligt utbud :/ buhuu... jaja senare problem, jag ska inte fundera så mycket på det nu för då lär det säkert bli jätte svårt att bli gravid denna gång....

goåglad: låter skönt att få komma iväg sådära lite

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Becca: Ja, hon är ju 2 år och 3 månader nu. Visst gillar hon också att åka vagn själv ibland, men ändå inte så mycket så att jag tycker det är nödvändigt med en syskonvagn. Sen får vi förstås se hur det känns när jag börjar vara ensam hemma med barnen och hur vardagen ser ut då.
    Känner jag att jag har behovet får vi väl jaga efter en syskonvagn då

• BeccaGrodan

AnkFisk: ja värsta stora tjejen ;) ja det låter smart de är ju inte direkt biligt med syskonvagnar o dessutom som sagt dåligt utbud enligt min mening så va glad ni om ni klarar er...
    vore skoj om du kommer med på någon träff sen när du känner dig piggare så man får träffa dina små, har ju sett hanna lite snabbt nångång i centrum när vi sprang in i varandra för huuundra år sedan.. :)

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Jag ska nog kunna ta mig iväg till någon träff om det sker under nästa vecka. Då har maken fortfarande semester och kan ju skjutsa oss i så fall
    Det var ju evigheter sen jag såg Alvin också!

Måste kika i fikatråden om ni diskuterat nåt där.

Svar på tråden Sollentunamammor!!