• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Armino

Jag sitter här och samlar krafter inför dagens aktiviteter; packa, göra mjölkersättning, slå in present till mormor, fixa håret, stryka klänning, rensa kattlådan och hitta kattvakt. Puh... Det går inte att bara sticka iväg längre. Men det är det värt Skrattande Och nu har vi en källa till bra presenter också för vem gillar inte att få ett foto på världens sötaste bebis...?

Becca -->  Grattis!  Vad kul att han sov hela natten! Det måste kännas jätteskönt efter allt kämpande. Nu är det inte långt kvar tills han kommer hem med piercings, tatuerar sig i pannan, tar hem första flickvännen, tar studenten och flyttar hemifrån. Tiden går snabbare än man tror... Gråter

Rooos --> Ju fler desto bättre tycker vi här så välkommen välkommen! Camilla heter jag och bor i Viby med pojkvän Jörgen, dotter Armica (2 månader) och 3, eller snarare 2 ½ katter (en katt har varit borta i tre veckor, men han dyker säkert upp). Hänger du med på mammaträff på tisdag? Vi ska träffas vid Stinsen kl 13.

Den som gapar efter mycket gör sig oftast hörd.
  • Krodan

Jo och ang den där bvc tanten, så tar jag inte illa vid mig. Man är ju glad att dte inte är ens första barn för då är man mer känslig. Men varenda gång jag träffat henne har jag tänkt "stackars hennes döttrar och framförallt svärdöttrar när de får barn" Hon är sån där typisk som säger saker till barnet "tror din mamma att" osv... Och när Athena drog sig upp till sittande från liggande med situpsövningar så vände hon sig till Athena och sa "ja ni har väl tränat tillsammans, men du är mycket starkare än mamma va" Jag var ju beredd att lägga mig på golvet och bevisa att jag oxå kunde minsann

Camabo: Glöm inte att packa ner  tålamodet och en räknesticka som påminner dig att räkna till 10 varje gång din mamam är liteför miycket det går säkert bra

Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino
    Krodan -->  Wow, vilken kämpe du är!  Jag är mäkta imponerad! Jag skulle bli knäpp av att bli väckt så där hela tiden. Men när det gäller barnen tänker man ju inte så. Jag har full förståelse för ditt värmehat. Jag gillar inte heller när det är varmt. Och jag har inte ens några barn jag måste jaga. Inte än i alla fall. Om det blir för mycket kan du sätta dem på buss 428 från Slussen ut till Ingarö så kan jag och min släkt ta hand om dem under helgen. Det är okej för dem att sova i trädgårdsskjulet va?
    Den som gapar efter mycket sätter ofta i halsen.
  • rooos

Tack! Vilket välkomnande :)Vi hänger gärna med på tisdag! Kl 13 var på stinsen?

• BeccaGrodan

krodan: ojoj kul nätter haha då vet jag vad jag har att se fram emot om jag får till det med en två till nästa sommar vi får väl hoppas att Alvin tänker fortsätta sova bra men man ska inte vänja sig för så fort man gör  det så ändrar ju de små liven på sig
    du jädra bvc tant bra att du inte tar åt dig men ändå mindre skoj med ett sånt pucko

camabo: lycka till det kommer gå så bra så, haha men gud vilket planerande det är plötsligt när man ska iväg. jag ska ju bort över dagen i morgon o bara det gör ju att man måste ha med sig femtioelva grejor...

jag gillar inte när det är super varmt för jag svettas  så lätt men tycker lite lagom värme är bra o absolut inte allt jädra regn :/

nu ska jag baka muffins, svärmor kommer på besök lite senare... jippie
    kram på er

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Oj, vad det skrivs här! Jag hinner knappt med att läsa! :-O

Här har vi nu varit fyrmansfamilj i åtta dagar och allt går som smort! Det är faktiskt knappt någon skillnad mot att bara ha ett barn faktiskt! (...än så länge )
    Ida är så otroooligt snäll (gillar inte benämningen "snäll" egentligen, men ni förstår vad jag menar), hon bara sover och sover och om hon är vaken är hon nästan aldrig missnöjd.

Det är sååå mysigt med bebis denna gång!! Med Hanna var allt så intensivt. Hon skrek mycket, hade svårt att sova och jag mådde själv inte så bra, så något njutande av bebistiden blev det liksom aldrig riktigt. Men det tar jag igen nu denna gång!

Jag hänger gärna på om det blir någon träff snart igen (om jag hinner med att läsa här, som ni skriver ), men det får nog bli när jag kan köra bil igen. Just nu har jag fortfarande så ont i svanskotan och sitta i bilen är det värsta av det värsta!

• BeccaGrodan

AnkFisk: va härligt att höra att det funkarn så bra, förstår vad du menar med uttrycket snäll för det är ju inga bebisar som är dumma, jag brukar försöka använda ordet nöjd istället, låter ju bättre
    va bra att ni kan ta igen bebismys med denna lill och att allt flyter på bra!
    jobbigt med ont, dumma svanskota som gick av, va det det den gjorde föresten? låter inte så skönt...

• AnkFisk

Nej, den gick nog inte av, men blev nog intryckt eller nåt. Man brukar inte göra någon speciell undersökning på den och de säger att man inte kan göra något åt den heller.
    Jag vet inte jag... Kanske om man går till en naprapat eller nåt, men efter Hanna gick det onda över efter ett halvår eller så. Den blev nog aldrig helt normal igen och nu får vi väl se efter ännu en omgång *s*

Förresten, jag såg i din blogg att du varit och kollat på din syrra! Hon verkar ju skitduktig! Bara vinner allt hon ställer upp i?! Skulle vara roligt att se någon gång

• Nisa

Hej alla mammor! Har inte varit inne och läst på ett tag, men ni har varit flitiga :).

Jag går mest och väntar på att vår bebis ska vilja komma ut - vilket verkar vara aldrig... Idag har jag gått 41+0 veckor och trodde liksom inte att det skulle bli så...

Har ni några tips på hur man sätter fart på en förlossning? Igår fick vi göra ett tillväxt UL och de rekommenderade den berömda "färdknäppen" :).

• BeccaGrodan

Ankfisk: hoppas det kanske går snabbare att bli av med det onda denna gången....
    haha ja de vinner o vinner men hon säger själv att de typ inte har nått direkt jätte motstånd, det är mer konkurens på bögsidan än på flatsidan, antagligen många bögar som dansat "vanlig" dans innan o sen gått över till att dansa kille o kille o då har de lättare eftersom de är de som för... tyvärr dansar de ju mest utomlands då gaydans inte är så stort här i sverige...

Svar på tråden Sollentunamammor!!