• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

AnkFisk:   ja men just ja du har ju faktiskt träffat Alvin en gång, men då va han pytteliten jue det går så jädra fort samtidigt som det är super mysigt när de är så dära små o pyttiga så blir det bara roligare o roligare när de växer o utvecklas jue...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AnkFisk

Ja, det är verkligen med dubbla känslor som tiden går. Den här gången känner jag verkligen "Neej! Stanna tiden!!". Jag vill att Ida ska vara så här pyttig jämt!
    Fast som du säger, det är så himla roligt sen när man får mer och mer kontakt och det händer grejer i utvecklingsstegen hela tiden!

Och jag ser fram emot att tjejerna ska kunna leka med varandra och så. Om de inte bara drar varandra i håret

• Krodan
    ankfsk: Mina lekar nu förtiden om man inte låtsas se dem. Idag lekte Angelina tittut med Athena sen sa hon "åhh minlilla pusselipuss" och pussade henne Hon harvart grymt skeptisk till Athena tidigare
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Dulia

Här kommer en helt slutkörd tvåbarnsmamma. Det var verkligen en total chock att få ett till barn och det känns rätt tungt nu. Inget blev riktigt som jag tänkt mig då maken först blev av med jobbet och sedan fick nytt men var då tvungen att jobba hela sommaren. Jag har varit helt själv med lilla bebisen och min 2-åring Bianca och planen från början var att maken både skulle ha lång semester och dessutom föräldraledighet. Bianca är så svartsjuk så det finns inte. Jag måste passa Alma hela tiden för att hon inte ska bli misshandlad av Bianca men när Bianca inte kan slå Alma så slår hon mig (har jag ju redan skrivit om tidigare). Enda stunden jag har för mig själv är vid denna tid på dygnet och egentligen skulle jag behöva sova men jag vill så gärna göra något annat än "passa barn" så jag tar lite sömntid för att bara få vara själv.
    Det konstiga i det hela måste ändå vara att jag gärna vill ha ett barn till fast först om en 3-4 år.

• Camilllla

Nisa: Jag försökte allt möjligt för att få ut min lille när han yckte det var för mysigt i magen.. Skottade snö i vår långa trappa tex...
    Det var inte förrän på 40+6 när jag dels gosade lite med en bebis, var ute på en relativt lång promenad, storhandlade på både Vinn och Ica maxi och provade en färdknäpp som vattnet gick morgonen efter Men då var det som sagt 41+0 så vem vet om allt mitt besvär egentligen hade nån verkan eller om han planerade att komma ändå...

AnkFisk: "Stanna tiden" kände jag redan med Noel men jag gissar att det blir värre för varje barn..!

Nej nu är det nog på tiden att lägga sig va?

• AnkFisk

Dulia: Vad jobbigt det låter . Så typiskt att mannen var tvungen att jobba hela sommaren, det är ju ingen semester direkt att ta hand om två barn och om det dessutom är en massa tjuvnyp att passa på hela tiden.
    Än så länge har vi inget sånt här hemma, men Ida är ju inte ens 2 veckor ännu. Jag kan tänka mig att sådant kanske kommer när jag är själv med båda barnen och när Ida tar lite mera plats.

Hur gammal är din yngsta nu igen?
    Ska Bianca börja på dagis snart? Då kanske du får lite lugn och ro?

• noodle

Beccagrodan ah ok, ja då duger ju den i Veddesta :)

Dulia ush din stackare :( Jag gissar att jag kommer må likadant om ett halvår och säger som AnkFisk, typiskt att maken var tvungen att jobba precis den här sommaren! Kan du inte ha Alma i bärsjal om dagarna så att Bianca inte kommer åt att slå? Det är så jag tänker mig att jag kommer göra sen, så att jag har händerna fria att leka med Felix. Men jag gissar precis som du säger att inget kommer bli som man tänker sig. Kanske är lika bra att ställa in sig på ett rent helvete så att man inte blir besviken utan bara kan bli positivt överraskad ist ;) Gillar Bianca att vara ute? Kanske kan gå promenader eller sätta dig på en lekplats så att du åtminstonde får lite paus från slagsmålen?

• Kickans mamma

Syskonvagn hade jag aldrig köpt med den infon jag har nu i efterhand det var mitt sämsta köp och jag har 16 månmellan mina. Bortkast av pengar! köp när bebisen kommit istället om ni ser att ni behöver

• jguz

Åhhh önskar jag oxå fick vara med här... *suckar*

Jag är född och uppvuxen i Sollentuna... men vi köpte lgh i husby för tre år sen och flyttade hit...

Saknar sollentuna... det kommer alltid vara home sweet home....

Ska ändå läsa här och se om jag hittar nån jag känner...hehe...

Kram kram

• noodle

Kickans mamma ja i ditt fall förstår jag det eftersom ingen av dem verkade gilla att åka vagn :) Men som sagt, testade ståbräda och Felix totalvägrade. Han är väldigt förtjust i sin vagn och jag vet inte om jag skulle orka jaga efter honom hela tiden som jag antar att det skulle bli om han inte hade en vagn att sitta i. Har inte så bra pli på honom ;) Han bara rusar iväg åt alla håll, din Ella går ju iaf snällt efter. :)  

Svar på tråden Sollentunamammor!!