• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Issa98
    Armino skrev 2007-08-06 19:47:25 följande:
    Camilllla --> Ja, man tycker ju att folk, åtminstone mammor som har egna barn, borde fatta att det är rätt jobbigt med alla "goda" råd. Nån borde kanske skriva boken  "Vett och etikett för mor- och farföräldrar"...?
    hej tjejer, fick en tidning på MVC för ett tag sen med en jätte bra artikel om att bli mormor/farmor och vad man skulle passa sig för...

Den gav jag till min svärmor... kanske lite små taskigt men hon har sagt efter hon läste den att det va nog bra för att man inte ska tränga sig på och ge goda råd och "ta över" liksom.

Där stog det oxå att man kanske ska passa sig lite för att ge goda råd när det är 30 år sen man själv va mamma...

BRA ARTIKEL!!!
  • Issa98

glömde säga att min egen mamma har jag ju haft alla duster med när jag fick min son för 9 år sen så där är det lugnt, men minns att det va jobbigt med min sons farmor... så det ville jag ju undvika denna gång... lite fördelen med att börja om, man får liksom en andra chans med att "fostra" svärföräldrarna...

• Armino
    Issa --> Wow! Det lät som en bra grej. Undrar om det finns nån tidning kvar på MVC. Eller har alla gått åt tro...? Flört Googla kan man ju göra annars.
  • HopeFaith

Jag hoppar in i tråden och säger hej!

• Armino
    Krodan --> Ha ha! Den länken var jättebra! Skrattande Jag ska genast maila mamma. Vad tråkigt att du bangar imorgon förresten. Men vi får väl ses en annan dag? Jag satt förut och försökte komma på hur länge sen det var vi sågs... Kan det vara typ 10 år sen? Fan vad gamla vi är du... Räcka ut tungan

HopeFaith --> Hej tillbaks!
    Den som gräver en grop åt andra faller inte långt från päronträdet.
  • Krodan
    camabo: Näe för jag sprang in i dig ju förut *försöker minnas* flera ggr på skumma platser, jag känner ju tex till Jörgen Så jag borde ju ha träffat dig nyligare än så Jag är inte gamal, jag är bara inte så ung som jag brukade vara
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino

Va? När då? Fundersam Skumma platser... hmm det låter som om det kan ha varit alkohol inblandat och då tar jag inget ansvar för vad jag minns och inte minns. Men det var säkert trevligt Glad

Den som gräver en grop åt andra får 88:50 i timmen.
  • Krodan
    camabo: näe, men bodde inte ni i husby förut Sen träffade jag dig i bron under pendeln en gång. Ja jörgen har jag oxå träffat  

Hela min familj sover, jag bprde oxå sova, man vet ju aldrig när man får dte igen När ska vi ses nnästa gång *planerar in*
    Angelina och Athena är mina sessor
  • Armino
    Krodan --> Jo visst har vi bott i Husby! Och under den där bron har jag träffat nästan hela klassen tycker jag. Sayem, Nima, Kirre, Esther, Emily. Bor ni allihop där under eller? Flört Så du har till och med träffat Jörgen alltså? Usch vilket hemskt dåligt minne jag har.

Om ni ska ha nån träff nästa vecka kan jag inte komma för då är jag och min lilla familj ute på Ingarö och glassar omkring och sjunger "GLASSIIIIIIIGT!!" Räcka ut tungan
    Den som inget gör skall heller inte arbeta.
Svar på tråden Sollentunamammor!!