Becca --> I hear you sister! När jag jobbade på förskola innan jag började plugga till lärare kunde föräldrarna ibland stå 45 minuter och prata om helt irrelevanta saker. Och på den arbetsplatsen fick man inte säga till föräldrarna att gå eller säga något "elakt" överhuvudtaget till föräldrarna. Och det var alltid de föräldrar vars barn rev hela j-la stället som stannade länge. Det bästa sättet att få dem att gå var att säga "Nu städar vi!" Då fick föräldrarna plötsligt väldigt bråttom och hade absolut inte tid att stanna och hjälpa till att städa allt som deras skitunge stökat till med.
En gång träffade jag en mamma och hennes 3-åring utanför förskolan. 3-åringen låg på golvet och skrek och mamman fick henne inte med sig. När jag kom förbi säger hon "Min dotter vill inte följa med mig. Vad ska jag göra?" Som om jag skulle fixa det hela. Jag tänkte säga "Ge mig lön så fixar jag det" men det gjorde jag inte. Istället stannade jag och pratade med dottern. Fast bara i 3 minuter
Dessutom verkar folk tro att bara för att man jobbar med barn så
älskar man att sitta barnvakt. Har du också råkat ut för det? Folk kommer, eller kom, hela tiden med sina ungar. "Då får ju du lite erfarenhet" tyckte min mamma. Som om jag inte fick nog med erfarenhet på jobbet liksom... Ett tag tänkte jag kräva lön som motsvarade min utbildning, men jag kom på att det var skönare att bara skita i att sitta barnvakt