• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Frediza1980
    BeccaGrodan skrev 2007-08-05 22:38:25 följande:
    fredriza: åh usch det måste va ett tung jobb men ett bra jobb gör han då!!
    ja, det kan ta på honom men det är jätteviktigt att han stänger av när han åker därifrån. men man ser på honom ibland att det tär på hans känslor, efter som det är barnens hem och han tillbringar dygnet runt med dom så får man ju så starka känslor för baren dom blir ju lite som en familj där borta.
  • BeccaGrodan

fredriza: ja oki då förstår jag..
    kan tänka mig att det är svårt att inte "ta med sig jobbet hem" när man jobbar med sånt...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Frediza1980

ja, jag hade aldrig fixat det tycker att det kan vara svårt på nu att inte ta med mig det hem om det hänt något

Din kille läste också va? vad var dte han läste?

• BeccaGrodan

fredriza: ja men det är nog så när man jobbar med människor...

ja han har gått tekniskt basår det här året på kth för att få behörighet till utbildningen han vill gå, nått data programerings grejs, efter basåret fick han garantiplats där o behövde inte söka in på betyg.. men vi beslutade nu under sommaren att han ska jobba ett år o sen hoppa på utbildningen, han får spara garantiplatsen, vi kännde att det skulle va skönt att kunna stoppa undan lite pengar medans han jobbar ett år nu så vi slipper ha det så himla tjat ekonomiskt o då har vi en buffert att ta från när han pluggar igen sen...

• Frediza1980

smart!!! för det där med ekonomin är inte kul när man läser...  stefan sk aockså jobba ett år nu medans han läser upp det han behöver. känns rätt så skönt! Nu sk ajag ta och krypa ner i sängen o gosa lite med min lilla älskling.
    Sov gott

• BeccaGrodan

fredriza: ja vi tyckte det va bättre så än att behöva vända på varenda krona hela tiden o eftersom han har jobb om han vill så tyckte vi det va bästa lösningen..

jag borde oxo passa på att sova men jag lyckas alltid fastna här på kvällarna,

• Armino

Jag började läsa igenom allt ni skrivit vid 14-tiden idag. Och jag blev precis klar. Puh... Förvånad Men vilka intressanta diskussioner ni haft! Fan att jag missade dem alla Skrikandes

Imorgon, när jag är mer vaken, ska jag skriva om hur jag hade det i helgen på mormors 93-årsdag. Men nu, sova.

• Camilllla

Här somnade Noel "redan" vid 22 idag, lite segerflagga här trots att det är sent det med, men minns inte sist det var så tidigt ändå

Becca: Jo men du får det lite att låta som att de flesta inte klarar av att stå på egna ben när de har en man, men jag tror att de flesta kombinerar både familjeliv och egna saker Men eftersom jag känner dig tror jag ändå inte du menade riktigt så som det lät

Noel kan man inte gosa med i badet, där blir han en vilde..! Får jag fråga hur det kommer sig att du köpt en pop-overall..? Jag tänkte lite så att den här vintern lär de ju kanske inte leka ute så jättemycket så då kan man ju köra på nåt billigare.. Sen slå på lite nästa vinter eller vintern efter Men den är ju snygg och som du säger kan du säkert sälja den för minst en 500-ing nästa år så då är det ju rätt bra ändå Vad köpte du för storlek? Noel har fått en från HM i 80, jättestor just nu men han tyckte inte det var gosigt att prova den...

På vår förskola har vi förresten en del föräldrar som står och pratar med antingen personal eller andra föräldrar så de kan stanna nån timme extra.. Nästan mer irriterande för då gör de liksom ingen nytta (att handla behöver man ju åtminsone) och de gör det dessutom oftare och de är svåra att bli av med.. Och barnen bli ju lite stökiga av att veta att mamma/pappa är där men de vet inte när de ska hem...

Frediza: Låter som ett riktigt tungt jobb för din man, och inte roligt för dig heller att vara ensam så många dygn... Har för mig att när jag skulle gå en "Hitta vilse" utbildning med jobbet för ett par år sedan så var det en kille som jobbade på något liknande ställe...

• BeccaGrodan

camilla: Nej nej det va inte så jag menade men sen finns det ju folk som är mer eller mindre självständiga o jag lägger ingen värdering i det! jag menade nog mer att jag är jädrigt envis o har jag bestämt mig för att klara av nått så ska det mycket till för att jag ska rucka på det, det finns ju människor som aldrig skulle sätta sig i sitsen som jag hade i sommras, att maken jobbar borta i 14 dagar, men som sagt vi är olika alla människor o jag lägger ingen värderinge i folk som är på ett annat sätt än jag, självklart inte!!! dock blir jag lite extra glad när jag hittar någon som delar mina tankar och tycker som jag, det händer inte såå ofta haha...
    ja de där föräldrarna känner jag igen, de kan prata o prata o pratat o ungarna röjjer stället lixom..

jo det vart en pop overall pga rean, hade som jag skrev aldrig köpt en så dyr overall annars... plus att andrahandsvärdet på pop overallerna är ju så bra så då tyckte jag att jag likagärna kunnde göra det. den är i strl 80, nu har ju Alvin redan 80 i vanliga kläder men pop storlekarna är lite större o en overall blir större än en body i strl 80.. när jag provade den på honom känns det som att den borde funka till vintern...

jaha nu somnade han om här så jag ska passa på att sova lite till!

Svar på tråden Sollentunamammor!!