• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • Camilllla

Nu är vi hemma igen efter några dagar i lantluften med flygplan Det har blivit ett hemskt liv på Noel, han prat-gnäller hela tiden...

camabo: Tycker det låter som en bra plan för honom, se till att han ska skriva det 5000 gånger också

Vad det gäller amningen har jag inte mycket att säga.. Det är ju typ så situationen har varit här och det har ju fått lösas med tillägg i flaska, men det kör ni väl redan med? Min produktion ökades inte av mer amning så jag antar att brösten helt enkelt tyckte det räckte...

Becca: Vad blev det för hoppgunga och hur sattes den upp?

• BeccaGrodan

camilla: ja jag vet inte riktigt "vad" för hoppgunga, vi köpte den beg på blocket, vi har satt en krok i taket o hängt den i den kunnde justeras i höjd tillräckligt för att han ska nå ner....

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • noodle

Krodan men gud va sött sagt och vilken liten kämpe som inte blev ledsen när hon blev stucken! :)

Hehe idag var felix lite busig.. han hällde ut ett glas mjölk över vår nyinköpta bärbara dvdspelare. Skärmen blev svart. Mamma blev inte glad ;)

• BeccaGrodan

noodle: ojojoj.. med flit? mindre skoj .. är den helt död nu? gick inte att rädda?

• noodle

Beccagrodan jag skulle tro att det var med flit ja ;) Jag var dock inte i rummet precis just då.. han satt och såg på byggare bob på den och så började han gnälla. Så jag tänkte att skivan hade hakat upp sig, men när jag kom in såg jag att det var lite mjölk på och när jag lyfte upp dvdspelaren så rann det mjölk ur den. Har inte testat att sätta på den efteråt, får väl testa imorrn kanske. Som tur är var den inte jättedyr iaf, men ändå surt.

• BeccaGrodan

noodle: ojoj inte skoj, tur att den inte va superdyr då men ändå...

• noodle

Beccagrodan nä, fast han förstod ju inte :) Han blev ledsen sen och ville att jag skulle sätta på den igen och jag försökte irriterat förklara att den var trasig eftersom han hällt mjölk i den.

• BeccaGrodan

noodle: fast han förstod väl att man inte häller mjölk någonannanstans än i munnen, han är ju snart 2 år... men det är ju skitsamma om han förstod eller inte, dvd spelaren är trasig, trist men tur ändå som du sa att den inte va jätte dyr...

nu ska jag styra upp en träff i träff tråden

• Dulia

Hej! Tråkigt att jag inte kunde komma med idag men jag hade en trevlig stund med min bm istället Lite tråkigt faktiskt att jag inte ska gå till henne mer för jag uppskattade verkligen mina besök där. Men hon vill ändå ha lite koll på mig och att jag sköter mig med min vikt så jag ska dit om 3 månader och väga mig. Sen ska jag dit snart igen och troligtvis sätta in en spiral, tror iaf att det är det jag kommer välja. P-piller är inte riktigt min grej då jag har svårt att komma ihåg såna saker.

Bianca har åkt hem till sin mormor idag och kommer hem igen på torsdag så det blir några lugna dagar här hemma. Fast jag har massor att göra eftersom vi ska ha kalas på söndag då Bianca fyller 2 år. Stora tjejen!!! Även fast det är lungt och skönt utan henne så fattas hon här hemma när hon är borta. Min mamma hade gärna velat haft Bianca ända till lördag men både jag och maken tyckte att torsdag var lagom länge borta från oss

• Dulia
    Camabo, min man är likadan gällande att ringa när han inte kommer i tid. Han ringer aldrig nånstans om han/vi inte kommer den tid vi sagt för han/vi kommer ju inte fortare fram bara för att an/vi ringer. Jag har förklarat 1000 ggr att jag vill veta om han kommer hem senare än vad jag förväntar mig men han verkar ha svårt att förstå vad jag säger. Kanske ska ta det på engelska nästa gång!!
Svar på tråden Sollentunamammor!!