som sagt jag anser absolut inte att förskolan är skadlig för barn och nä det är inte ofta man ser barn som inte trivs på förskolan (dock har jag under senaste året sett ett par tre barn som blivit mer ledsna och inåttvända sen de fick syskon men själva inte får vara hemma med mamma o syskonet)
bara för att ett barn trivs på förskolan betyder ju inte det att barnet inte skulle må lika bra, trivas lika bra med att va hemma med sin mamma/pappa o lillesykon, en del föräldrar säger "jo men h*n vill så gärna vara här idag fast jag är hemma o är ledig så då får h*n det"
då brukar jag fundera på vem det är som bestämmer i familjen, om det är samma sak när barnet vill ha en glass, vara uppe sent etc.
alla barn är ju olika så man får ju sse till barnens behov, sålänge föräldrar gör det o gör det de tror är bäst för sitt barn så är det ju jätte bra, själv är jag av åsikten att skaffar jag barn så vill jag ha dem hos mig så mycket som möjligt (vilket inte betyder att jag aldrig vill ha egen tid) tiden de är små går så fort o snart är de finniga tonåringar som inte vill sitta hemma o krama mamma längre
camilla: ja visst har jag det oerhört bra på det viset att Christoffer vart hemma mycket under det här första halvåret, istället har vi fått snåla nått oerhört för att få det att gå runt, samtidigt så har det ändå varit jag som haft huvudansvaret för Alvin även om christoffer vart hemma en del, han har funnits här så jag kunnat gå på toa ifred men han har ju pluggat även om han är hemma, nu börjar han jobba igen så då blir det andra bullar.. men sen är jag som person en sån människa som vill kunna klara mig själv, stå på egna ben även fast jag har en man, har nog det efter min mamma som oxo är väldigt sådära det här fixar jag nej jag behöver ingen hjälp, ibland är det bara dumt när man tackar nej till hjälp fast man behöver men för deet mesta känner jag mig stark av det, jag drar mig inte för att ta tag i saker och göra saker utan att Christoffer måste vara med och hjälpa mig..
nu går det självklart inte att jämföra att ha ett barn o att ha två men jag tror ändå det beror lite på hur man själv är som människa oxo, ingent sätt att vara på bättre än det andra, återigen vi är alla olika, barn som vuxna...
ojoj vad jag skriver.. jag måste återgå till middagslagandet nu :)