• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • noodle

AnkFisk väl talat :) Jag har oftast inte bråttom nånstans när jag hämtar Felix och då tycker jag faktiskt också han kan få leka klart. Till slut är det han som kommer och tar mig i handen och drar mot bilen.

• BeccaGrodan

nej nej ni missförstod, jag menar absolut inte att föräldrarna ska komma, avbryta vad barnet leker o fort som attan ta sig därifrån... det är ju klart barnet kan leka klart (om det nu inte tar femtioelva timmar) o sen städa undan efter sig o gå hem, jag syftar på dem som först leker klart med de de höll på med när mamma/pappa kom för att hämta o sen börjar med nästa sak o sen nästa o nästa o nästa...
    o det är väl klart att man itne alltid orkar med att bara ta barnet under armen o gå hem utan det kan va lättare att låta barnet hållas ibland jag pratar om undantagsfallen där samma föräldrar gång efter gång blir kvar hur länge som helst vid hämtning o barnet drar fram nya saker att leka med hela tiden..

med pjoska o tramsa menar jag just att när barnet hållt på i en hel evighet o dragit fram nya saker o vägrar följa med mamma eller pappa hem fortästter låta barnet hållas o i vissa fal även mutas för att få med barnet hem, absolut inte vanligt vett som att låta barnet leka klart, säga hej då ordentligt o sånt... självklart måste man respektera sina barn annars får man ingen respekt tillbaka.. så AnkFisk vi menar nog samma men utrycker oss lite olika...

haha va bra det gick med att gå o lägga sig ;)

Ilmondionosmamma: ja det har jag oxo förstått att dagmammor verkligen får ställa upp o att föräldar där inte riktigt förstår att dagmamman har ett eget liv efter jobbet oxo...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Camilllla

Jag har som tur är väldigt lätt för att säga åt min mamma när hon lägger sig i för mycket eller så.. Men det gör också att jag har lite svårare att acceptera att ingen säger åt svärmor, så därför har jag börjat försöka göra det också lite diskret i de värsta fallen...
    Men jag kan fortfarande bli irriterad på en gång i våras när hon tydligen fick för sig att vi satte Noel framför TV:n hela dagarna och det var ju JÄTTEfarligt för små barn...

Kickans mamma och noodle: Ta inte åt er så av det här, alla pedagoger är ju olika också och tycker olika.. Så länge det inte blir helgalet för verksamheten tycker inte jag det gör så jättemycket om ett par föräldrar stannar lite länge ibland, men jag vet andra som tycker det är jobbigare men alla tycker ju olika om allt..! Men de vi pratar om är ju extremfallen, kanske typ 3 st av 50 föräldrar...
    Oroa sig för vad andra tycker kan man ju alltid göra.. Jag har tyckt det känts ibland som att föräldrar som är kanske 10 år äldre än mig inte riktigt tar mig på allvar som personal för att jag var 21 och barnlös..
    Och även om jag är van att arbeta på förskola kan jag känna att det blir lite läskigt när Noel ska börja för de kanske har en helt annan syn på saker mot vad jag har erfarenhet av

• Armino
    noodle --> Oj, nu missförstod du nog vad jag menade. Jag tycker inte alls att du har en skitunge. Hur kan du tro det? Men du förstår säkert att man som personal på en förskola ibland blir irriterad på de föräldrar som låter sina ungar dra fram femtioelva saker och sedan bara försvinner när man ropar "Städdags!"... Om du inte gör på det viset (vilket du säkert inte gör eftersom du verkar vara en vänlig och normal människa Flört ) så finns det ingen anledning för dig att ta åt dig. Som BeccaGrodan skrev; det handlar om 3 föräldrar av 50. Om det är så att nån förälder stannar kvar nån gång då och då för att fråga mig om råd så ser jag det som en komplimang. Det betyder ju att den föräldern litar på min kompetens och utbildning. Jag blir stolt om nån frågar mig om råd! Hoppas att jag klargjort vad jag menade?

Nu ska vi gå till bussen. Ses snart hör ni!
    Den som kommer först till kvarn får träffa mjölnarn.
  • noodle

Camilla nä man ska väl inte ta åt sig, jag blir bara lite ledsen av att tro att kanske min dagmamma också tycker jag är jobbig som stannar kvar för att prata med henne. Själv tycker jag att det är en väldigt trevlig stund och jag uppskattar hennes sällskap eftersom jag sällan träffar någon annan under dagen. Men jag tillhör nog inte extremfallen så jag kanske inte behöver oroa mig.

camabo neh jag förstår att du inte kallade just min Felix för skitunge. Jag får väl helt enkelt fråga min dagmamma om hon tycker att det är jobbigt när vi föräldrar stannar kvar lr inte. Tycker hon det så är det ju bara att respektera, om inte så är det ju bra med det.

Trött trött trött, var en tung städning idag och magen börjar definitivt vara ivägen när man tex ska dammsuga under sängen. Får hoppas det inte krisar ihop sig så att de lägger fler städningar på mig den här veckan.

• AnkFisk

Becca: Ja, jag förstår. Ibland måste man ju kunna säga till sitt barn att "nu räcker det!", och jag förstår att man irriterar sig på de föräldrar som beter sig som du berättar

Hoppas ni hade det trevligt på träffen idag! Vi hade en underbar dag på Skansen! Och för att återknyta till diskussionerna här var det helt utan bråk eller utbrott

Förutom att titta på djuren fick Hanna rida för första gången i sitt liv och åka karusell, och hon var så glad hela dagen!
    Lillasyster sov sig igenom hela besöket hon, men vaknade lagom till att vi skulle äta glass utanför entrén. Så nu har jag dregglat ner sjalen med chokladströssel

• BeccaGrodan

noodle: jag tror ingen tycker det är jobbigt med föräldrar som stannar o pratar litegranna o sen är ju alla olika där oxo men för min del tar jag gärna en avstämning o sen vill jag kunna fortsätta med min verksamhet i gruppen.... grejen är när föräldrar stannar o pratar i en hel evighet o det har för min del inget med att göra att jag inte tycker det är trevligt men jag måste ju kunna sköta mitt jobb oxo....

ankfisk: nä bra vill inte att någon ska tro att jag tycker man pjoskar bara för att barnet ska få avsluta sin lek ordentligt för så tycker jag inte.. bra fint då förstår vi :)
    låter härligt med skansen

träffen va som vanligt jätte trevlig tycker jag!
    vi kom just hem o Christoffer har satt upp hoppgunga medans vi va borta, Alvin diggar den stenhårt haha han ser såå söt ut

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Armino

Superkul träff idag hör ni! Jag sitter fortfarande hos min mamma och väntar på att Jörgen ska komma förbi och hämta oss så att vi kan åka och hämta vårt paket från H&M. Men som vanligt är det lite Alfons Åberg över honom. "Ska bara" är nåt vi hör ganska ofta, jag och Armica... Fundersam

• Frediza1980

halloj! kul att träffen belv trevlig idag.
    Här är det lugnt har haft fulltr upp hela dagen och varit ute helatiden så axlarna är härligt röda som sig bör på sommaren.
    I morgon ska vi åka och hämta våran älskade pappa/sambo!!! vi saknar honom så mycket nu.
    hoppas att allt är bra med er andra

• Armino
    Nu är vi hemma. Jörgen, som i vanliga fall slutar kl 17 jobbade idag över till kl 18. Och då kan man ju tyck att han kan ringa och säga det till mig så att jag kan ta mig hem själv. Men nej, så funkar inte Jörgen Blom. Jörgen Blom tänker inte på att andra är beroenda av att han ska komma i tid. Jörgen Blom kommer när han kommer. Aaaaaaaaargh vad arg jag blir!!!!! Skrikandes Och jag tycker inte att jag begär det omöjliga heller. Jag vill bara att han ringer när han blir sen. Punkt slut. Men varenda gång jag säger det till honom blir han skitsur. Det är som att prata med en tonåring. Hur ska jag göra för att få honom att lyssna...? Binda fast honom som i "A Clockwork Orange"...? Ledsen
    Den som ropar mitt i stycket stör de andra ganska mycket.
Svar på tråden Sollentunamammor!!