*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
triump: Grattis till vagnen.
Vad blev det för färg? Har du bild?
en med ishiasvärk här med!
men ska verkligen prova det där med tennisbollen, tror verligen man behöver lite rumpmassage och tretcha rumpmuskeln, lårmuskeln och vaden är nog inte helt fel.....min verk börjar i nedre delen av ryggen typ vid rumpan och sen strålar det ner i låret och nästan ända ner till vaden
kunde inte somna igår för att det gjorde så ont så jag måste komma på en lösning snart!
promenader går bra men på kvällarna eller när jag vilar så gär det förbaskat on.
japp det är krampernas afton*s*
men det ska väll kännas att vara gravid!
Missisola: Ja, berätta för BM vilka besvär du har så kan hon säkert fixa en läkartid till dig så kan ni diskutera vad ni kan göra åt det. Troligen rekomenderar hon sjukgymnastik, akupunktur, o att du blir sjukskriven om du själv vill.
Min Bm sa att ryggsim va bra, ej vanligt sim för då spänner man ryggen o nacken för mkt o får bara ondare. Korta promenader funkar för mig. Sen att man stretchar kroppen så att alla muskler får röra lite på sig dagligen är bra. Cykla fick inte jag göra för BM, jag ska hålla bäckenet stilla tyckte hon. Eftersom att högerbenet känns som att det ska hoppa ur led, är helt enkelt överrörlig där.
O att absolut inte göra saker som gör ont, man ska lyssna på sig kropp!
Min sjukgymnast säger:
Simma och cykla.
Hon rekomenderade att inte cykla ute nu, eftersom väglaget är så dåligt, men på en träningscykel var det tydligen jättebra.
Simning funkar inte för mig, det gör skitont, men vattengympa är som att komma till himlen..
Jag har riktigt allvarlig foglossning, kan knappt (eller inte alls) gå vissa dagar.. Finns inget som hjälper, men som sagt så är vattengympan underbar. Den tar åtminstone bort smärtan för stunden..
Hej allihopa, har varit borta ett tag, datorn har ju kraschat hmm
Inget går bra just nu! Tyra är sjuk, jag stötte på en jätteotrevlig läkare idag som inte ville sjukskriva (övrig sjukhuspersonal har tjatat på att jag borde ta det lugnt, så 50 % sjukskrivning tänkte jag borde vara att ta det lugnt) mig förrens bebisen är tillväxthämmad och det har han väl rätt till men att säga att enda sättet att skydda sig mot kejsarsnitt är att inte bli gravid tycker jag är ett stort övertramp, särskilt som vi faktiskt går på aurorasamtalbeträffande det, grrr. Och så upptäcker jag att jag fått en hemorrojd(vet inte hur det stavas) till räga på allt inte skoj alls, känner mig som en gammal kärring. Magen växer så det knakar, idag påpekade svärfar att nu börjar magen komma, spetsig är den också och känns redan större än vad den någonsin var med Tyra, och inte alls samma form, mycket spetsigare, pekar verkligen rakt fram.
Positivt är att jag fått halvtidtjänst (jag som sa att jag inte ville ha heltid) på företaget där jag gjort exjobb iof i två månader men det känns så skönt att ha lite arbetslivserfarenhet! Skulle börjat denna vecka men som sagt är Tyra sjuk och långvarigt verkar det vara. Exjobbsredovisningen gick väl sådär, blev godkänd men gud så nervös jag var.
jag har blivit ett hormonmonster! Usch! bebisen sparkade HELA natten till fredag så jag fick inte sova. Var så sur att jag kallade en tjej visdbusshållplatsen för idiot!
usch! Måste skärpa mig!
Jag har gått upp TVÅ HELA kilo nu ojoj, och SF måttet låg på 25 i v24 (fast vi hävdar fortfarande att det BF är felräknat) så det blir kanske ett majbarn istället, vem vet
har jätte ont i rumpan mellan åt jag kan knappt gå rumpan,nedre ryggen o magen kan de vara förvärkar?
...så jag kan få domen att inte simma...*tjurar*....
Vad ska jag dåååå göra???*tjurar ännu mer*...
Det är den motion jag har kvar efter ha skurit ner på all step-up och aerobics...
Ja vi får se vad hon säger....
Missisola: ja det är väl det här de kallar för att vara gravid
kan inte heller träna, kan ju knappt gå! men det är ju tur att fl finns vad skulle man annars förkasta tiden med
Idag ska jag göra ett försök att ta mig ner på stan och vaxa mina ben, men det känns inte kul att behöva gå ut idag det är uha hela -20* ute!!! visseligen vackert med all snö som kom i helgen men är tveksam till om det är så skönt ute. och jag som knapt kan stänga min jacka!