*Välkommen hit! :-D
Välkommen hit!
Välkommen hit!
jag var lite ironisk när jag sa att det var ett problem
köpte ett spel till honom för några dagar sen*hehe*
kul att se en människa så lycklig....för ett spel*s*
ang -hur ni vill vara föräldrarlediga på jobbet ännu? Jag har ännu inte bestämt mig, men vi har diskuterat att vi skulle klara hela sommaren p¨å sambons lön, och att vi därmed skulle kunna dels ta ut fp en period innan bf och efter bf, utan att ta ut för många dagar.. om ni hängde med tanke beskrivningen...
Vi har köpt en Brio Nova med hårdlift...står redan här hemma sen två dagar tillbax och till min förvåning har katterna inte visat något intresse av att krypa ner i den
Dagens rim:
vädret är toppen men ack vad ont man har i kroppen... kram,
( försöker variera mig i min klagan över foglossningar..)
A lie. Jag tycker nog Carbon är finast, men jag kanske är partisk, den är rätt lik min. Lite mindre grå detaljer på min, men samma grå. Platina var ok också.
Vi hade nog tänkt att försöka dra ut på föräldraledigheten så att liten inte behöver gå heltid på dagis förrän h*n är två, alltså efter sommar 2007.
Det börjar med att jag är hemma i princip hela första året. Sen tar sambon över. På slutet tänkte vi växeljobba. Sambon tre dagar i veckan och jag fyra. På så vis kan vi ha barnet på dagis femton timmar i veckan första halvåret (lång inskolning :). Sen vet man ju aldrig hur det blir.
Vi kommer väl förmodligen ha en till på väg innan de två åren är över, jag är ju inte direkt purung och vi vill gärna ha tre barn. Här ska avlas barn!! :)
Den här lösningen kommer bli lite knaper eftersom vi måste stretcha dagarna rätt mycket. Men jag tror det kommer funka. Sambon tjänar bra och jag får ut maximal föräldrapenning (taket alltså), så vi får lägga om vanorna lite bara.
hihi lillaki.. fin beskrivning om att avla barn... visst vill man ha fler när man är i gång
ja, jag är själv en av fyra så jag ser fram emot att ha baksätet fullt! :)
Och så tror jag att de har mycket nöje av varandra om de kommer ganska tätt. Jag och min lillebror är det bara 16 månader emellan och vi lekte ju ihop hela uppväxten.
Ni är toppen tjejer! Nu har jag lite mer uppslag på hur man kan dela upp det. Själv får jag blackout då jag ens tänker tanken föräldrarledig.
Men jag lyssnar gärna på fler :)
Föräldraledighet.. vad är det..?? nej vi har planerat att göra som följer OM det funkar, annars får vi tänka om när bebis kommer:
Från dag 1 tom skolstarten (jobbar båda inom högskolan) varvar vi med FL och semester
Hösten: jag jobbar ca40% Fl 20-40% maken jobbar ca60% Fl 20-40%
faller sig så bra att vi båda skiftar tjänster, jag går ner efter en periods heltid nu i juni, och han börjar helt nytt jobb på 60% när höstterminen startar... Så då tycker vi detta är en bra lösning, vi kan båda vara hemma med bebisen från början. Sedan har vi den enorma fördelen att kunna utföra större delen av jobbet hemifrån på flextid, så det ska nog gå bra
Hej på er Juni mammor
Här kommer en junimamma till!!Nu har jag oxå hittat hit.
Jag har BF den 13juni och längtar verkligen efter att det ska bli vår nu
så att det börjar kännas som att det närmar sig..Svårt att tro det när man ser all snö och känner all kyla
Hoppas ni mår lika bra som jag
Kram
Jezzica
Här var ni ju! Hade svårt att hittade och fattade ju inte riktigt det där med stängd tråd... Skönt att veta var man har er!
Välkommen jezzica!